Kamerapuhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cypi
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Tarvitsen työssäni kamerapuhelinta ja pitäisi lähteä ostamaan sellaista. En oikein vielä tiedä minkä mallin ostaisi. Olen päässyt kokeilemaan Nokian 7650, mutta suuren kokonsa vuoksi ei oikein innosta. Onko Nokian eri puhelimien kameroissa suuria eroja kuvan laadussa?? Myös kokemukset muiden valmistajien laitteista kiinnostaa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On eroja...7250:llä tulee kuvia joista tunnistaa ihmiset n. 1-2 metrin päästä mutta ei juuri kauempaa. Tarkkaa resoa on muista, olisko joku vajaa 200 kertaa vähän reilu 200 pikseliä. Lähinnä hauska lelu.

Eikö TM tai joku muu testannut kamerapuhelimet ihan äskettäin?

TM 11/03

LOPPUARVOSTELU:

1. Nokia 3650 ***** 8,8
hinta:449€
hyvää: ominaisuudet, näyttö.
huonoa: koko ja paino, näppäimet.

2. Nokia 7250 ***** 8,8
hinta: 495€
hyvää: koko ja paino, toiminta-aika, kuuluvuus heikossa kentässä.
huonoa: kameran kuvanlaatu.

3. Samsung SGH-V200 ***** 8,8
hinta: 611€
hyvää: toiminnot, näyttö, käyttö.
huonoa: kuuluvuus ääriolosuhteissa.

4. Sony Ericsson P800 ***** 8,8
hinta: 950€
hyvää: ominaisuudet, toiminta-aika.
huonoa: koko ja paino, äänenlaatu.

5. Nokia 6800 **** 8,6
hinta: 549€
hyvää: toiminta-aika, kuuluvuus.
huonoa: koko ja paino.

Eli tossa on TM:n arvostelun viisi parasta, tarkemmat tiedot löytyy lehdestä (n. 8 sivullista tekstiä).

Viime tiistain Helsingin Sanomissa oli testissä kamerapuhelimet, mutta siinä lähinnä vertailtiin kuvanlaatua, Nokia kyllä mainittiin parhaaksi kuvien laadun osalta.
Nuo kuvat osion Töölö-Gym pelleilyt kuvattin juuri tuolla Nokian 7650:llä.

Mulla on 7250i ja siinä pitäis olla parempi kamera kun tossa perusmallissa. Iten oon ainaki ihan tyytyväinen, monet naurut oon saanu :evil: :david: :D

7650:en resoluutio on 640x480. Photographer-softa poistaa tynnyrivääristymän ja siinä on myös zoomi. Ihan hauska kännikamera.

Ainakin 7250i ja 3650 sisältävät saman kameran. Luulen, että 7650 voi olla myös sama, ei varmaa tietoa. Itsellä 3650. Välttää.

Jaa...kai tähän o työn puolesta pakko kommentoida.

Mr.Mäkitorppa suosittelee....

järkevin vaihtoehto:

3650
-paras kuvanlaatu
-muistikortti (eli tilaa on juuri sen verran kun haluat)

Hauska

7250i (rahastus versio 7250:sta)
eroina leikepöytä, ei muuta

-pieni koko, mutta surkeat kuvat.
-KALLIS!

oma suosikki:
7650

aivan loistava ja näppärä puhelin, mukavampi käyttää
kuin 3650...ainut huono puoli on muistin puute, mutta senkin kanssa oppii elämään.

Sitten on tietysti mahdollista ostaa esim 6610/7210/6800 tms
lisävarustekameralla mutta, kuvanlaatu ei yllä 3650/7650 tasolle.

Siemenssin puhelimissa myös kohtuullisen hyvät kamerat, tosin puhelimen näytöllä näyttävät aivan järkyttäville. tietokoneella jo aivan toisenlaisilta.

Kävin myös vilkasemassa sitä Samsungin "Matrix" mallia, saa matrix arskat,paidan,lippiksen yms sälää mukana!!!!
Vaikutti mukavalle, näytön tarkkuus todella hyvä ja kamera, käänneltävyys / kuvan oton ajastus olivat plussaa....ei välttämättä paha vaihtoehto...tosin jälleenmyynti arvo 1v päästä 10e....hinta nyt n.600e

Ericssonin p800 on ihan jees...mukava lelu/työkalu mutta ei välttämättä sovi kaikille...kohtuullisen hintavakin...

Jos joku haluaa vilkuilla erilaisia kuvia mitkä on otettu kamerapuhelimella kannattaa vilkasta

www.mobileasses.com :whip:

siintä sitten :kippis1:

Onkos nää vehkeet jo digipokkarien tasolla laadullisesti/käytännöllisesti? Kannattaako ostaa puhelinta, jossa kamera? Käytännön kokemuksia?

Mulla semmonen kutina, että aika turha ominaisuus kännykässä, mutta ei olis ensimmäinen kerta kun olisin väärässä.

Onkos nää vehkeet jo digipokkarien tasolla laadullisesti/käytännöllisesti?
Ei.

Kannattaako ostaa puhelinta, jossa kamera?
Kannattaa, jos on käyttöä kameralle, jolla saa kohtuullisia kuvia ja joka on käytännössä aina mukana. Lisäksi hyvälaatuisen (puhelimen kameran mitta-asteikolla) kameran omaavassa puhelimessa on yleensä aika paljon muitakin käytännöllisiä ominaisuuksia, esim MP3-soitin, sähköposti yms.

Käytännön kokemuksia?

SonyEricsson K750/W800/W810 on ainakin aivan loistavia puhelimia, jossa on 2Mpix kamera ja paljon muuta. Nokian N-sarja on yleisesti ottaen ok, mutta ne on vähän isompia ja mielestäni vähän ylihintaisia.

Mulla semmonen kutina, että aika turha ominaisuus kännykässä, mutta ei olis ensimmäinen kerta kun olisin väärässä.

Ei niillä vielä "oikeaa" kameraa korvaa, mutta jos arvostaa sitä ettei tarvitse kaikkea aina raahata mukana, niin vähän laadusta tinkimällä saa samaan pakettiin puhelimen, soittimen, meilin, gps:n ja kameran. Toinen tykkää, toinen ei.

-EDIT-
Esimerkki SonyEricsson K750:lla otetusta kuvasta.

-EDIT-
Aikaisemmin olin puhelinalalla, mutta nyt on ala vaihtunut, joten ihan viimeisimmistä uutuuksista ei ole kokemusta. Niissä taitaa alkaa olla jo yli kolmen megan kameroita.

Liitteet

• Kuva 046.jpg
    Kuva 046.jpg
    177,2 KB · Katsottu: 218
Kokeillaas nyt vielä kerran.

Liitteet

• Kuva 046.jpg
    Kuva 046.jpg
    177,6 KB · Katsottu: 180
Näkyy se. Firefoxilla jopa.

Mihin käyttötarkoitukseen duunissa tarvitset tuota?
Jos kuvailet autojen rekkareita/merkkejä/värejä, niin siihen kyllä riittää mikä tahansa kamerapuhelin.

Ei hullumpi laatu.

Laatu on niin kauan ok, kun (auringon)valoa riittää. Hämärässä menee nopeasti mössöksi.

-edit- Kyseessä siis sama puhelin/kamera kuin yllä.

Liitteet

• inflames_0306-5.jpg
    inflames_0306-5.jpg
    94 KB · Katsottu: 212

Mulla oli sama kutina pitkään, ja vuosia käyttelinkin peruspuhelimia ja kommunikaattoreita... kamera tuntui vaan turhalta ja tilaa vievältä / kokoa kasvattavalta hömpötykseltä. Nyt täytyy tosin myöntää, että pidän siitä että kamera on matkassa aina. Aika usein tulee nähtyä juttuja joita on kiva jakaa kavereiden kanssa, ja kameralla moisia nähtyjä juttuja saakin hyvin jakoon.

Hyötykäytöstä en niinkään osaa sanoa mitään. :)

Ja tuommoisella 2mpix saa ihan näppäriä otoksia, eikä se kenno tai sen koko puhelinkameroissa ongelma olekaan, vaan se linssi. Menee liian helposti taskunpohjalla tuhruiseksi, vaikka kuinka on suojakantta tms. Ja tuleehan puhelinta heiteltyä ja pidettyä ihan toisella tavalla kuin digikameraa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom