Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Suosittelisin D7100:sta. Kova peli. Jos tonnin kamera pitäis ottaa niin ottasin tuon. Taitaa olla aika kärkipäätä tällä hetkellä croppirungoissa, ellei paras. Tarkennus on huippua ja kuvanlaatu on huippua maltillisilla herkkyyksillä, parannusta tuossa herkkyydessäkin toki D90:seen melko rajusti.
Jos iso kenno kiinnostaa niin D700:sta saa käytettynä jo ~800 euroon ja D600:sta ~1100,-. Molemmat huippuvehkeitä, D600 vähän paremmalla kuvanlaadulla ja isommalla määrällä pikseleitä, D700 taitaa voittaa kaikessa muussa.. Olisko tarkennus suurinpiirtein samaa luokkaa... En ole ihan varma. D3:stakin taitaa nykyään irrota reiluun tonniin käytettynä.
Mikäs lasi se tollanen 90/1.8 on?
Hei! En jaksa perustaa uutta threadia yhtä kysymystä varten:
Eli minkälainen kamera kannattaisi hinta-laatusuhteeltaan hommata 200€ max haitariin? Lähinnä videokuvaa haluan ottaa salilta ja muualta, eli blog/vlog käyttöön. Rajalassa olisi Räätälöi oma Sony HDR-CX220 pakettisi! tämmönen tarjolla. Saako edullisemmin vastaavanlaista? Jos tiedossa, niin vastatkaahan ihmeessä!

Itsellä ei ole tästä kokemusta mutta hyviä arvosteluja ainakin kerännyt: Panasonic HXWA03 HD Flash Memory Camcorder White HX-WA03W - Best Buy
Viisaammat kommentoikoot enemmän![]()

Itse tarkastaisin myös, että sopisiko GoPro tuohon hommaan. Ne on aivan ihania kameroita ja niille vasta löytyykin käyttöä - myös muualta. Taloudesta löytyy 3-kappaletta (itsellä 2) GoPro kameroita, loistavia laitteita. GoProlle nyt sais ainakin mitä vaan kiinnikkeitä ja jalustoja tms. kauko-ohjausta tai mitä nyt haluaakaan. Tosin mielipiteeni on puolueellinen, sillä olen GoPro-fani. Normaalit videokamerat pölyttyivät vuodessa, mut GoProlle kertyy kuvaustunteja tasaiseen tahtiin.
Myös se näyttö olisi ihan kiva olla siinä, tai etenkin isompi. Ja samalla pystyy editoimaan pätkät yhdeksi isoksi videoksi ja uppaamaan suoraan youtubeen ilman että tarvitsee koneen kautta rendata mp4 tai vastaavaan muotoon. Kiitos silti!No, kumpikin kamera riittää todennäköisesti pitkälle yli sun taitojen. Tai mistäpä mä tiedän millainen virtuoosi sä olet, mutta keskimääräiselle kuvaajalle kyllä molemmat riittävät pitkälle. Onko sulla jo hankittuna jotain FX-optiikaa tuohon Nikoniin? Jos ei, niin mene fiilisten mukaan ja ota se, joka istuu lapaseen paremmin. Itse valitsin merkiksi aikoinaan Nikonin samalta pohjalta. Sitten kun lasivarasto kertyy, niin merkin vaihtaminen ei olekaan enää niin yksinkertaista: rungot tulee ja menee, mutta optiikka on "ikuista".Kameran päivitys olisi mielessä, nyt käytössä Nikon d7100 ja haluaisin vaihtaa täyskennoiseen, luonnollinen valinta olisi tietenkin d610. Mutta, jostain syystä Canon 6d istuu käteen mukavasti, ja tuntuu fiilispohjalta paremmalta kuin 610, vaikka paperilla tuo Nikoni taitaa olla parempi vähän joka suhteessa.. Kannattaako näitä ostopäätöksiä sitten tehdä fiiliksen mukaan, vai arvostelujen.. Vaikeaa tämä välineurheilukin on.