Kameran päivitys --> mikä seuraavaksi?

Tällä hetkellä Nikon D90 ja siihen on kaveriksi 50mm 1.4 ja 90mm 1.8

Kamera kaipaisi (tai itseasiassa) minä kaipaisin päivitystä kameraan. Mikä olisi seuraava kameravaihtoehto, mitä suosittelisitte? Ajatuksena olisi Nikonissa pysyä.

nikon-coolpix-s230.jpg

Vähän vois helpottaa esim budjetti.

Suosittelisin D7100:sta. Kova peli. Jos tonnin kamera pitäis ottaa niin ottasin tuon. Taitaa olla aika kärkipäätä tällä hetkellä croppirungoissa, ellei paras. Tarkennus on huippua ja kuvanlaatu on huippua maltillisilla herkkyyksillä, parannusta tuossa herkkyydessäkin toki D90:seen melko rajusti.

Jos iso kenno kiinnostaa niin D700:sta saa käytettynä jo ~800 euroon ja D600:sta ~1100,-. Molemmat huippuvehkeitä, D600 vähän paremmalla kuvanlaadulla ja isommalla määrällä pikseleitä, D700 taitaa voittaa kaikessa muussa.. Olisko tarkennus suurinpiirtein samaa luokkaa... En ole ihan varma. D3:stakin taitaa nykyään irrota reiluun tonniin käytettynä.

Mikäs lasi se tollanen 90/1.8 on?

Suosittelisin D7100:sta. Kova peli. Jos tonnin kamera pitäis ottaa niin ottasin tuon. Taitaa olla aika kärkipäätä tällä hetkellä croppirungoissa, ellei paras. Tarkennus on huippua ja kuvanlaatu on huippua maltillisilla herkkyyksillä, parannusta tuossa herkkyydessäkin toki D90:seen melko rajusti.

Jos iso kenno kiinnostaa niin D700:sta saa käytettynä jo ~800 euroon ja D600:sta ~1100,-. Molemmat huippuvehkeitä, D600 vähän paremmalla kuvanlaadulla ja isommalla määrällä pikseleitä, D700 taitaa voittaa kaikessa muussa.. Olisko tarkennus suurinpiirtein samaa luokkaa... En ole ihan varma. D3:stakin taitaa nykyään irrota reiluun tonniin käytettynä.

Mikäs lasi se tollanen 90/1.8 on?

Kiitos asiallisesta kannanotosta ja vinkeistä. Kakkula olikin 2.8.. (Tamron SP AF90mm F/2.8 Di 1:1 Macro) painovirhe paholainen päässyt tekstiin.

Pitääpä kytsiä toiselta foorumilta D700:a.

Ok. Jonkun verran niitä on noilla kamerafoorumeilla nyt ollut mutta kannattaa olla nopee, näkyy menevänkin aika liukkaasti.

mulla sama onkelma mutta painin tilanteessa 70d vs d7100 :D tähän pakettiin olis tarkoituksena ottaa uusi sigman 18-35 1.8 kakkula.

Nuohan on aika tasaväkiset kamerat. Sanoisin että kokeilemaan kauppaan ja siitä fiiliksen mukaan. Dpreview muistaakseni testasi tuon Sigman sekä Nikonilla ja Canonilla ja oli sitä mieltä että Nikonissa tarkennusongelmia esiintyy vähemmän kuin canonissa, tai jotain sinneppäin. Tuskin tuosta kannattaa välittää kuitenkaan.

Hei! En jaksa perustaa uutta threadia yhtä kysymystä varten:

Eli minkälainen kamera kannattaisi hinta-laatusuhteeltaan hommata 200€ max haitariin? Lähinnä videokuvaa haluan ottaa salilta ja muualta, eli blog/vlog käyttöön. Rajalassa olisi Räätälöi oma Sony HDR-CX220 pakettisi! tämmönen tarjolla. Saako edullisemmin vastaavanlaista? Jos tiedossa, niin vastatkaahan ihmeessä!

Hei! En jaksa perustaa uutta threadia yhtä kysymystä varten:

Eli minkälainen kamera kannattaisi hinta-laatusuhteeltaan hommata 200€ max haitariin? Lähinnä videokuvaa haluan ottaa salilta ja muualta, eli blog/vlog käyttöön. Rajalassa olisi Räätälöi oma Sony HDR-CX220 pakettisi! tämmönen tarjolla. Saako edullisemmin vastaavanlaista? Jos tiedossa, niin vastatkaahan ihmeessä!

Itsellä ei ole tästä kokemusta mutta hyviä arvosteluja ainakin kerännyt: Panasonic HXWA03 HD Flash Memory Camcorder White HX-WA03W - Best Buy

Viisaammat kommentoikoot enemmän :)

Itsellä ei ole tästä kokemusta mutta hyviä arvosteluja ainakin kerännyt: Panasonic HXWA03 HD Flash Memory Camcorder White HX-WA03W - Best Buy

Viisaammat kommentoikoot enemmän :)

hmmh...Minusta tuo vaikuttaa hirveän epäkäytännölliselle ja turhan isolle. Ainakin mitä kävin gigantissa kokeilemassa, niin ei tuo oikein salikuvaukseen yms. sovellu. Tietysti saahan noihin aika halvalla varmaan jalustimia yms ,mutta tuo Sonyn vaikutti ihan pätevältä vaihtoehdolta, mutta jos löytyisi jotain vastaavaa edullisemmin niin otan vastaan. Tai samaan hintaluokkaan. Jos ei tänään tule muita vastauksia, niin käyn rajalasta ton Sonyn hakemassa kotia. Saapi bloggiin paremppaa materiaalia sitten. :)

Okei, itse en ole livenä nähny tota niin ei oo tosiaan sen enempää tietoa. Sen verran kuitenkin sanon että jos päädyt kuitenkin tohon Sonyyn niin kannattaa katsastaa muutkin kaupat kun Rahala ;)

Itse tarkastaisin myös, että sopisiko GoPro tuohon hommaan. Ne on aivan ihania kameroita ja niille vasta löytyykin käyttöä - myös muualta. Taloudesta löytyy 3-kappaletta (itsellä 2) GoPro kameroita, loistavia laitteita. GoProlle nyt sais ainakin mitä vaan kiinnikkeitä ja jalustoja tms. kauko-ohjausta tai mitä nyt haluaakaan. Tosin mielipiteeni on puolueellinen, sillä olen GoPro-fani. Normaalit videokamerat pölyttyivät vuodessa, mut GoProlle kertyy kuvaustunteja tasaiseen tahtiin.

Itse tarkastaisin myös, että sopisiko GoPro tuohon hommaan. Ne on aivan ihania kameroita ja niille vasta löytyykin käyttöä - myös muualta. Taloudesta löytyy 3-kappaletta (itsellä 2) GoPro kameroita, loistavia laitteita. GoProlle nyt sais ainakin mitä vaan kiinnikkeitä ja jalustoja tms. kauko-ohjausta tai mitä nyt haluaakaan. Tosin mielipiteeni on puolueellinen, sillä olen GoPro-fani. Normaalit videokamerat pölyttyivät vuodessa, mut GoProlle kertyy kuvaustunteja tasaiseen tahtiin.

Go Pro:Ta mietinkin, tai sitä sen kilpailijaa, mutta tulin siihen tulokseen ettei niiden mikkilaatu ole oikein hyvä. Eikä niissä taida olla mitään zoomausmahdollisuuksia(? olenko väärässä?). Ei tule extreme-juttuja kuvattua, niin eiköhän tuommonen tavallinen kamera mene kun siihen hommaa pienen jalustan mukaan. :) Myös se näyttö olisi ihan kiva olla siinä, tai etenkin isompi. Ja samalla pystyy editoimaan pätkät yhdeksi isoksi videoksi ja uppaamaan suoraan youtubeen ilman että tarvitsee koneen kautta rendata mp4 tai vastaavaan muotoon. Kiitos silti!

Laitetaas tänne samaan threadiin. Nykyään kamerana toimii Nikon D5200. Tuntuu kuitenkin, että rupeaa jäämään "pieneksi" ja haluaisin siirtyä täyskennojen maailmaan. Ajatuksena on ollut hankkia D610. Kysymys kuuluukin, huomaako kuvanlaadussa eroa D5200? Minua hiukan häiritsee, kun nyt varjoja aukaistaessa niihin jää kohinaa ja väri "haalenee". Dxomarkin testeissä kuvanlaadussa on n. 10% ero, mutta kuinkas käytännössä, näkyykö tämä? Ymmärtääkseni täyskenno on melkein aina värikylläisempi ja selviytyy mustasta ja pimeydestä paremmin ilman kohinaa. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavanlaisista siirroista. Käytössä olisi 50mm/1.8 tai 85/1.8 laseja tai niitä vastaavia "halppiksia", ei mitään 4000 euron Zeis linssejä. Ja nyt nimenomaan puhutaan kuvanlaadusta, tuossa D610 on sitten muitakin etuja mm. sääsuojaus, parempi etsin ym.

Kameran päivitys olisi mielessä, nyt käytössä Nikon d7100 ja haluaisin vaihtaa täyskennoiseen, luonnollinen valinta olisi tietenkin d610. Mutta, jostain syystä Canon 6d istuu käteen mukavasti, ja tuntuu fiilispohjalta paremmalta kuin 610, vaikka paperilla tuo Nikoni taitaa olla parempi vähän joka suhteessa.. Kannattaako näitä ostopäätöksiä sitten tehdä fiiliksen mukaan, vai arvostelujen.. Vaikeaa tämä välineurheilukin on.

Kameran päivitys olisi mielessä, nyt käytössä Nikon d7100 ja haluaisin vaihtaa täyskennoiseen, luonnollinen valinta olisi tietenkin d610. Mutta, jostain syystä Canon 6d istuu käteen mukavasti, ja tuntuu fiilispohjalta paremmalta kuin 610, vaikka paperilla tuo Nikoni taitaa olla parempi vähän joka suhteessa.. Kannattaako näitä ostopäätöksiä sitten tehdä fiiliksen mukaan, vai arvostelujen.. Vaikeaa tämä välineurheilukin on.
No, kumpikin kamera riittää todennäköisesti pitkälle yli sun taitojen. Tai mistäpä mä tiedän millainen virtuoosi sä olet, mutta keskimääräiselle kuvaajalle kyllä molemmat riittävät pitkälle. Onko sulla jo hankittuna jotain FX-optiikaa tuohon Nikoniin? Jos ei, niin mene fiilisten mukaan ja ota se, joka istuu lapaseen paremmin. Itse valitsin merkiksi aikoinaan Nikonin samalta pohjalta. Sitten kun lasivarasto kertyy, niin merkin vaihtaminen ei olekaan enää niin yksinkertaista: rungot tulee ja menee, mutta optiikka on "ikuista".

En ite oikeen koskaa ole ymmärtäny tuota käteensopivuutta... Kyllä niihin tottuu, ainoo asia mikä ei kuvassa näy on just tuo että miltä sitä tuntuu pidellä, niin sitte sillä perusteella ostetaan.. Ainut että jos nyt fyysisesti et oikeesti yllä johonki nappiin vaikka. No sehän on vaan mun mielipide. Molemmat noista kuitenki hyviä kameroita, Nikoni on paperilla parempi aikalailla joka suhteessa, se että huomaako tota paremmuutta käytössä, on eri asia.

Back
Ylös Bottom