kaloreista..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuomo
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Fat22
Eli alle 1500kcal tähtään joka päivä.

mitä sinä syöt jotta saat pidettyy kalorit noin alhaisina? oon nyt syöny n.2000kcal päiväs ja tuntuu että voimat on ihan finito eikä jaksa yhtää mitää... en tajua miten tosta vois vielä vähentää:confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pelkästä proteiini/rasva-ateriasta tulee öklö olo. Ja tosiaan puhti loppuu ilman hiilareita. Enkä niitä nytkään kovin paljoa syö mielestäni:aamulla 40g muroja, päivällä rahkapurkin kanssa 50g hilloa, iltapäivällä ruispalan, raejuustoa, purkin rahkaa ja hilloa. Illalla vajaa 200 g keitettyä makaronia tai riisiä+lihaa/tonnikalaa/kanaa + raejuustoa. Milläs sitä rahkaa maustat, jollei jollain hiilaripitoisella?

Tuomo no ootkos 120kg kilonen jässikkä ;)

Ite oon se 183cm 85kg ja ketoosissahan mä porskutan. Sopii mulle hyvin, mä olen nimittäin onnistunut lihomaan melko alhasillakin kaloreilla kun hiilaria on ollu yli 50% kaloreista... Eli lienee kohtuu huono insuliiniherkkyys mulla.

Nii tota... Mä syön kananmunia, jauhelihaa, proteiinijauhoja, kalkkunaleikettä, kinkkua, öljyjä(rypsi, oliivi, lohi). Välillä iskee AIVAN armoton makeanhimo ja siihen on mun dieetit vähän turhan usein kaatunu. Nyt viimeks ku niin kävi, vatkasin kermaa ja laitoin siihen hermesetasta hiukan. Onneks makeanhimo ei iske ihan jokapäivä. Nälkä pysyy hyvin poissa kofeiinin avulla, ja thermogeenit toimii vielä paremmin, ne kyllä vähentää sit muitakin himoja eli jos omistat tyttiksen ni se ei liene paras ratkasu (voi tietty olla yksilöllistäkin).

Ketodieetti on mun mielestä aivan mainio tapa polttaa rasvaa nopeasti. Kestää jonkun aikaa ennen kuin siihen tottuu mutta lopputuloksena on mielestäni jopa paljon virkeämpi olotila kuin normaalilla ruokavaliolla. Serotoniinin eritys vähenee insuliinin mukana näes. Ketolla kannattaa treenata voimaa niin hassulta kuin se kuulostaakin. Itse olen tehnyt nyt penaa 5*5 systeemillä ja parantuneet on tulokset vaikka dieetti onkin aika raju.
Ekat päivät ketolla on huimausta ja tuskaa ja unettomuuttakin voi esiintyä juuri serotoniinin puutteen ja tyrosiinin paremman aivoihinmenemisen ansiosta(kai). Sen jälkeen helpottaa, myös nälkä pysyy poissa ketolla paremmin koska nuo ketogeenit(ne aineet mitä keho ketoosissa tuottaa) on aika hyviä ruokahalun vähentäjiä.

Ihan hyvin oon jaksanu. Aerobinen kunto on parempi kuin ikinä, johtuu tosin siitä et se on aina ennen ollut PASKA! Ja aerobista tekee hyvällä mielellä kun tietää et rasva palaa ritisten kun ei oo glykogeenejä varastossa.

:) en ole kuin 82kilonen kukkakeppi... laskenkohan sit väärin nuo kalorit?

mitäs se keto nyt sit on ja mitä maksaa? enhän minä tällasia tiedä

Searchilla löytyy varmaa jotain ketosta.
Se on vaan dietti jolla ei syödä yhtään hiilareita, tai käytännössä siis mahdollisimman vähän. Siinä mainitsinkin jo noita ruoka-aineita mitä voi syödä...

Edit: Nii jaa juu. Miten kalorit voi laskea väärin? Kai punnitset kaiken mitä syöt ja lasket sitten paljonko tulee? Eräskin pakkotoistolainen luulee syövänsä n.3000-4000kcal/päivä kun totuus on lähempänä 6000-8000kcal...

Eräskin pakkotoistolainen luulee syövänsä n.3000-4000kcal/päivä kun totuus on lähempänä 6000-8000kcal...

Maksalaatikko indexillä erotusta tulee 2-5 pakettia. Aikalailla on arvio ollut pielessa :p (käytän tätä maksalaatikko indeksiä usein kun joku kysyy miksi juon noita blenderissä käytettyjä jauhoja. Helppo kertoa, että mieluummin juon pari shakea kuin tungen 3 pakettia maksalaatikkoa muutenkin kovan syömisen päälle) :urjo:

Ihan hyvä indeksi. Huomattiin tämä ero siitä kun mies oli arvioinu 4 lihapiirakkaa+safkalautanen(iso)=max.1300kcal ja minä sanoin syöneeni yhden lihapiirakan josta n.650kcal. Eli meill siis käytössä siis lihapiirakkaindeksi.

Jaahas, suoraan Saarioisen kotisivuilta

Lihapiirakka, laktoositon / 100g
Energia: 270 kcal
Että kyllä 1300 kcal on lähimpänä totuutta.

Originally posted by tatjana
Pelkästä proteiini/rasva-ateriasta tulee öklö olo. Ja tosiaan puhti loppuu ilman hiilareita. Enkä niitä nytkään kovin paljoa syö mielestäni:aamulla 40g muroja, päivällä rahkapurkin kanssa 50g hilloa, iltapäivällä ruispalan, raejuustoa, purkin rahkaa ja hilloa. Illalla vajaa 200 g keitettyä makaronia tai riisiä+lihaa/tonnikalaa/kanaa + raejuustoa. Milläs sitä rahkaa maustat, jollei jollain hiilaripitoisella?

En nyt tarkoittanut pelkkää proteiinia ja rasvaa :) tuo jonkun mainitsema 30P, 40H, 30R tai 33/33/33 suhde on suht kiva, tulee semmonen "tasainen" olo :D

Ei siinä etteikö muutkin ruokavalot toimi, satuit vaan valittamaan lihaksien häviämisestä... tuo voi auttaa. Niin ja se että jospa treenaan liian kovaa?! (jatkuva katabolia..)

Aamu murot ei kuulosta välttämättä parhaalta aamun aloitukselta, ja rahkaa olen joskus maustanut vähä hiilarisella valion mansikkakeitolla. (se light versio)

Voi perkele! Punnitse se lihapiirakka ja kerro tuo 270kcal (lihapiirakan paino grammoissa/100)

Aijoo, pieni lapsus sattui. Lihapiirakkapaketin paino siis 440g, ja paketissa 4 lihapiirakkaa, yhden paino on siten 110 grammaa, ja kalorimäärä 297 kcal. Noin.

Originally posted by tappara
vai on alle 2500 kcal itsetuhoista, mites kun perusaineenvaihdunta on 80 kiloisella siinä 2000 kcalin paikkeilla, siis täydessä levossa tietty. Mutta tohon päivittäiset aktiviteetit niin varmaan jotain 2300-2500 kcal on semmoinen 80 kiloisen keskiaktiivisen ihmisen kulutus. Et miten tossa sitten laihtuu jos yli 2500 kcal pistelee suuhunsa? Varsinkin ilman aerobista. Saliharjoittelu nyt ei pahemmin päivää kohden kuluta jos vaikka 3 kertaa viikossa käy.

Kyllä se 2000kcal 80 kiloisellekkin kuulostaa minusta aika alhaiselta. Omassa lähipiirissäni liikkuvat dieettikalorit 2500-4000kcal välillä, mutta kukin tyylillään. Pääasia että tulosta tulee.

Tatjana jep. Tulee tökkö olo--->ei tule syötyä kovin paljoa--->kalorit pysyy alhaalla.

Sehän tässä just onkin, kun kalorit on alhaalla, alle 1500 niin tuntuu vaikealta tinkiä hiilareista. Joskus oon tehnyt sen erreyksen, että vähillä hiilarella treenannut ja juuri ja juuri välttynyt pyörtymiselta/oksentamiselta. Estääkö rasvansyönti lihasten palamista? Eikö muka ketoruokavaliolla lihakset katoa? Nyt kyllä ajattelin parantaa aamiaista: 25g kaurahiutaleista puuro, 100g raejuustoa, 20g herukkahilloa. Ihan nam. Ja päiväksi otin 40g best whey pirtelön rahkan rinnalla nilisteltäväksi pikku hiljaa pitkinpäivää. Voi olla, että treenaan liian kovasti. Arvelin siinäkin hiukan tinkiä.

Tappara tässä meidän tapauksessa oli kyse isommista lihapiirakoista, ei mistää ala-asteen graham-piirakoista.

Kyllä ketolla lihakset ainakin pienenee kooltaan kun glykogeenivarastot tyhjenee ja eiköhän sitä proteiiniakin purkaudu. Näitä haittapuolia voi tietenkin koittaa oikein treenaamalla ja syömällä korjailla. Ketodieetin hyvä puoli onkin mielestäni nopeus. Ei tarvitse dietata pitkään kun jo pääsee taas syömään lihaksia rakentavasti. Ja kuten sanoin, voimatasot ovat lähinnä kasvaneet, mikä tietenkin johtuu hermotuspainotteisesta treenistä eikä mistään hurjasta lihaskasvusta.

Varmaan hiilaripitoisellakin dietillä lihakset 'surkastuu' kun ollaan pienillä kaloreilla?

Yhteenveto 'miksi keto': Ketodieetillä voi syödä enemmän kaloreita kuin hiilaripitoisella ja polttaa silti yhtä paljon rasvaa, kun on tottunut ketoosiin niin olo on ihan ok, treenata jaksaa ja nälkä ei vaivaa niin kovasti.

tuo keto on mulle nyt aika vaikee toteuttaa koska kouluruoassa on taatusti hiilareita :mad2: yritetää sit kotona popsia niitä mahdollisimman vähä. kiitoksia kaikille neuvoista :kippis1:

Originally posted by Tuomo
tuo keto on mulle nyt aika vaikee toteuttaa koska kouluruoassa on taatusti hiilareita :mad2
Ei välttämättä: jos on joku leike tms valkuaisainelähde erikseen, ei tarvitse sen kanssa ottaa leipää, perunaa tai riisiä vaan roppakaupalla salaattia ja kastiketta päälle. Mutta noiden laatikoiden jne kanssa tulee kyllä ongelmia.

Jea kyllä kouluruuat taitaa olla hyvinkin pitkälti rakennettu hiilarien varaan (halpaa). Mutta kyllä sillon pitää syödä kun ilmasta ruokaa saa.
Tein tässä juuri eräälle asiakkaalle ravinto-ohjelman ja kouluruokahan siihen jouduttiin sisällyttämään vaikka ketodieetistä oli aiemmin hyviä kokemuksia.
Kouluruuasta nauttijan kannattaa pelata ruokailujen, ruoka-aineiden ja treenin ajoituksilla. (Niinkuin kaikkien muidenkin tietysti)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom