kaloreiden syklitys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timo86
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokemus on, että jos tavoite on kasvattaa lisää lihasmassaa niin ei toimi. Jos tarkoitus on ylläpitää olemassa oleva olomuoto, niin sitten ihan hyvä systeemi.

2 + 2 vko systeemissä kroppa ei oikein ikinä pääse kunnolla kiinni plussajaksoon eikä miinusjaksoon. Aineenvaihdunta siis pitäisi saada sopivissa määrin tottumaan siihen mitä ollaan tekemässä eikä 2 viikko riitä siihen. 2 viikko dieettinä toimii vielä jotenkin koska siinä ajassa kyllä ehtii läskiä polttamaan kilon tai puoltoista, mutta varsinkaan 2 viikon plussajakso miinusten välissä ei tuota oikeastaan yhtään mitään (korkeintaan samat läskit takaisin).

Lisäksi tuossa systeemissähän ollaan puolet vuodesta dieetillä. Millä tapaa optimaalinen lihasmassankasvatusasetelma se sellainen on, että ollaan puolet ajasta dieetillä??? Otetaan sellainen optimistinen arvio kuin 4kg uutta lihasmasssa vuodessa, niin tuolla systeemillä saat sitä vaan 2kg... ei hyvä.

2 viikon miinusjaksot on ihan ok kondiksen PIENEEN siistimiseen, mutta niitähän tarvii vain jos plussajaksoilla syömiset ei pysy kontrollissa, vaan syö ihan liikaa ja lihoo.

Mutta tosiaan jos tarkoitus on lihasta saada lisää ja jonkinlaista jaksotusta haluaa harrastaa, niin parempi idea on 2 KK plussalla jota seuraa 2 VKO miinuksella tms.

Oma mielipide on, että lyhyiden jaksojen kalorisyklitys on yksi niitä asioita mikä näyttää helvetin hyvältä paperilla ja tuntuu hienolta idealta, mutta käytännössä ontuu ja pahasti.

Kiitos vastauksesta!:) Ehkäpä parempi vaihtoehto on sitten vain olla plussilla pidempään, mutta maltillisilla plusilla tyyliin 200kcal.

Kokemus on, että jos tavoite on kasvattaa lisää lihasmassaa niin ei toimi. Jos tarkoitus on ylläpitää olemassa oleva olomuoto, niin sitten ihan hyvä systeemi.

2 + 2 vko systeemissä kroppa ei oikein ikinä pääse kunnolla kiinni plussajaksoon eikä miinusjaksoon. Aineenvaihdunta siis pitäisi saada sopivissa määrin tottumaan siihen mitä ollaan tekemässä eikä 2 viikko riitä siihen.......

Tästä oli muscle and strength sivustolla eriävä mielipide..

Ja myös jossain vanhemmassa body lehdessä oli Timo Kosonen kirjoittanut jutun 2+2 viikkoa systeemistä ja suositteli sitä itse.. Itse aijon ottaa kokeiluun rasvanpolttojakson jälkeen niin näkee sitten miten omalla kohdalla toimii..

Eihän näistä mikään toimi kaikilla ja toisilla toimii kaikki tavat..

Tikan Markkua nyt hännystelisin tässä. Vaikka olisikin näyttöä vaikka niistä positiivista vaikutuksista hormoonitoimintaan lyhyillä sykleillä niin käytännön tasolla se ei viel meinaa mitään varmaa. Eikö nää ma-ke -syklit ja 2vk+2vk syklit oo kuitenki normi jnttereille yleensä vaan uus tapa naamioida "kaikki tänne heti" -mentaliteetti fiksun kuuloseks suunnitelmaks?

Joku 2kk plussaa ja pari vk miinusta ni luulis molempien kausien pysyvän todennäköisesti kontrollissa (2+2vk systeemillä voi ne plussaviikot PIKKUSEN heilahtaa turhan suureellisiks).

LimeLemon miksei 2+2 voi olla suunnitelmallinen? :face:

Siitä m&s:n artikkelista löytyy vähän perustelujakin sille.. Mutta itse olen Gurun linjalla.. Kaikki ei sovi kaikille eikä jotkut asiat kenellekään..

Avain onnistumiseen on tässäkin suunnittelu!! Ei mitään holtitonta syömistä vaan järki käteen. Plussilla syödään vaikka aluksi se +1000kcal ja miinuksilla -500kcal.. Katotaan kaksi, tai mieluummin kolme sykliä, mitä käy ja tehdään muutoksia. Henkilöillä joilla massa tarttuu helposti niinkuin meikäläinen, tämä varmasti voi toimiakin paremmin.. Mut jos massaa on vaikea saada muutenkaan niin on ehkä vähän huono idea..

Voi, tottakai! Ja varmasti sopii joillekin! Muttaaaaamuttaaaaaa niistä jotka tästä systeemistä haikailevat niin kuinka moni tekee sen siinä toivossa että saa mukavalla vaihtelulla kaiken nopeasti&yhtäaikaa koska hormoonivaste? Aika moni, arvaisin. Mutta suunniteltuna miksipä ei silti toimisi.

ehkä olen nykyään liian ruokailuorientoitunut siinä mielessä, että ei voi olla bulkilla jos ei oikeasti syö oikein ja kunnolla + tietenkin jos haluaa sallia jotain versus se, että syön v*tusti kaikkea ja kasvan ajattelu :D

eli ehkä kuvittelen liikoja, että moni muukin miettii ruokailua enemmän ja yhtä monimutkaisesti kuin itse :face: :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom