Kaljuuntuminen ja proteiinit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuomo
  • Aloitettu Aloitettu
Aloittajalle:
Missä kunnossa kyntesi ovat? Ovatko ohuet, taipuisat, kasvavatko hitaasti/nopeasti/lohkeilevatko/katkeavatko helposti? Entä käsien iho; kuivaa, rosoista, hilseilevää?

enpä ole kynsiäni pahemmin analysoinu ikinä. hyvässä kuosissa nuo näyttäs olevan, eivät koskaan katkeile tai lohkeile. käsien iho ei ole kuivaa, rosoista eikä hilseile. mitä tästä tulisi päätellä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaikkea sitä taas kuuleekin.Oon kanssa kuullut,että joku mies on saannut hiuksensa takaisin hieronnan avulla, mutta kaljuuntuminenhan on ihan täysin perinnollistä tai jostain sairaudesta/lääkityksestä johtuvaa.

Apteekkiin ja ReCreaa päänahkaan.

Ei lähde tukka, saattaa osin kasvaa takaisinkin.
Proteiini taas lisää hiusten ja kynsien kasvua.
Ainakin mun mielestä.

Ystävällisin terveisin nimimerkki:
5 vuotta vanhat valokuvat (vertailukohteena) todisteena.

P.S. Pitäisin muuten kaljua ja antaisin hiusten varista huitsin v......un, olen vain kuulemma klanipäänä niin vihaisen näköinen ettei rajaa. Kassaneidit ainakin lakkasivat hymyilemästä kaljua hiusmallia kokeiltuani. :D

enpä ole kynsiäni pahemmin analysoinu ikinä. hyvässä kuosissa nuo näyttäs olevan, eivät koskaan katkeile tai lohkeile. käsien iho ei ole kuivaa, rosoista eikä hilseile. mitä tästä tulisi päätellä?

Yleensä jotain voi päätellä myös käsien kunnosta. Ihmiset, joilla on hennot hiukset, omaavat myös hennot kynnet. Kynsiä ja hiuksia voi vahvistaa esim. piimaalla, mutta kyse voi olla muustakin puutostilasta, mm. sinkin tai A-vitamiinin. Sinkin puute näkyy kynsissä valkoisena pisteenä, ja A-vitamiinin hilseilevänä ja kuivana ihona käsissä.

Eli sitä vaan, että ettei sinulla voi olla minkään vitskun puutosta?

Ihan totta? JEEEES:) :) :) Mutsin puolella letti kaikilla ukoilla ja akoilla, faijalla taas pälvin alkua ja ukki kuulemma kaljuuntui 20 vuotiaana:D

Takaisin asiaan, kyllä meikä poika saa ravata tiuhaan parturissa ja kehuja tulee hiusten kovasta kunnosta, välillä hoviparturini jopa ihmettelee että kyllä sulla tukka kasvaa. Kynsiäkin saan leikata n. 2 kertaa/vko, oravien sukuako tiedä häntä? ;) Mutta kyllä näillä mäntyyn kiipeisi jos ei reiluun viikkoon leikkaisi.

en tostakaan olis ihan varma! mullakin kasvo tukka nuorempana äly vauhtia:david: oli kunnon afro pari viikkoa parturin jälkeen! ja kynnet kasvaa vieläkin sellee että melkein silmillä näkee mutta tukkapa ei einää silleen kasva muuta kun sivuilta:itku: päältä alko kasvu hiljenee n. reilu vuosi sitten:itku: ja olen nyt n. pari vuotta treenannut aika säännöllisesti! eli oisko tällä treenaamisella jotain osaa siihen mene ja tiedä sitten...

Ei muuta kuin kaikki pois vaan. Itsellä ollu aina periaate että heti kun alkaa hiukset harveneen/kaljuuntuun niin leikkaan kaikki pois, mitään pälvikaljuja en pidä.

Noh, 16-vuotiaasta asti ollaan oltu nutipäänä eikä harmita kyllä yhtään, en osaa ees kuvitella itteeni tukka päässä:) Aluksi tuo tietenki häiritsi melko paljon, lääkärissäkin tuli käytyä ja ne ei osannu sanoa mitään, tyrkyttivät vain jotain kalliita hiustensiirtoja, lääkkeitä jne. Toisaalta ku kattelee vanhoja valokuvia niin voi olla oikeestaan kiitollinen että se tukka rupes lähteen:D

jos tää 1 sano että sen perheessä treenaavilla harvenee hiukset ni täytyy muistaa että kova treeni vaikuttaa hivennäis aineiden ja vitamiinien kulutukseen PALJON ja nämä ainaki vaikuttavat hiusten kasvuun

jos tää 1 sano että sen perheessä treenaavilla harvenee hiukset ni täytyy muistaa että kova treeni vaikuttaa hivennäis aineiden ja vitamiinien kulutukseen PALJON ja nämä ainaki vaikuttavat hiusten kasvuun

Hmm. Itselläni on ollut aina paksu ja uskomatonta vauhtia kasvava letti, mutta se lähti karisemaan n.5kk sitten, heti kun aloitin treenit. Sattumaa? ehkä. Proteiineja olen vetänyt alusta lähtien.

Ja minulla kyllä oli sellainen käsitys, että hiukset koostuvat melkein yksinomaan protskuista ja että niiden nauttiminen lisäravinteena puolestaan edesauttaisi kasvua.. toisaalta, kuten Migelangelo toteaa, treenaaminen kuluttaa hivennäisaineita ja vitamiineja.. palataan asiaan ensi kesänä, jos tukka lähtee tätä vauhtia niin minäkin leikkaan sen kokonaan pois, ainoa haittapuoli on se, että näytän ihan helvetin typerältä kaljuna.. :)

Itellä olis semmonen käsitys, että kohonnut DHT aiheuttaa merkittävämmin hiusten putoamista kuin ihan testo itsessään.

Saman olen kuullut. Proteiini itsessään ei varmasti vaikuta hiustenlähtöön.
Eikö niissä L´Orealin :david: shampoo-pulloissa ole jotain hiuksiin positiivisesti vaikuttavaa proteiinia?

Mulla runsas proteiinien ja kenties kalaöljyn syönti on mielestäni vain parantanut hiusten laatua ja kasvua. Kotopuolessa kyläillessä mutsikin aina ihmettelee, miten meikäläisen hiukset on niin hyvinvoivassa kunnossa, vaikken panosta hiustuotteisiin tai hiushoitoon oikeastaan lainkaan. Vanhakansa on aina sanonut, että "kissankarva kiiltää, kun sille antaa paljon kalaa"; tähän uskon itsekin. Mitä kaljuuntumiseen tulee, niin en usko sen olevan kytköksissä proteiinien runsaaseen saantiin.

Kovien suihkushamppoiden käyttö sekä liiaallinen peseminen kuluttavat hiuksia voimakkaasti. Monille paljon treenaville ihmisille aiheutuu varmasti hiushaurautta juuri näistä syistä.

Suositut

Back
Ylös Bottom