kaljan myyminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miuli
  • Aloitettu Aloitettu
eli muija kaveri on 17wee ja on töis yhes "räkäläs" ja kiven kovaa väittää et kyl hän saa myydä kaljaa ja oon sitä mieltä et ei todellakaan saa eli miten on?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
100% varma en tästä ole, mutta vielä muutama vuosi sitten alaikäinenkin sai anniskella täysi-ikäsen valvonnan alla. Tätä nykyä kuitenkin kiellettyä, kaikissa tapauksissa...

Originally posted by I Drink Alone
100% varma en tästä ole, mutta vielä muutama vuosi sitten alaikäinenkin sai anniskella täysi-ikäsen valvonnan alla. Tätä nykyä kuitenkin kiellettyä, kaikissa tapauksissa...

"Kuka tahansa alle 18-vuotias henkilö ei saa tarjoilla alkoholijuomia. Poikkeuksena on henkilö, joka on hankkinut riittävän ammattikoulutuksen ammatillisista oppilaitoksista annetussa laissa (487/87) tarkoitetussa oppilaitoksessa, tai oppisopimuskoulutuksesta annetussa laissa (A 27 § 1 mom.) edellytetyin tavoin, tai ammatillisesta koulutuksesta annetun lain (630/ 98) mukaisesti, tai henkilö on suorittanut ammatillisesta aikuiskoulutuksesta annetun lain (631/98) tarkoittaman tutkinnon."

ja lisää tietoa http://www.sttv.fi/alkoholi/anniskelu.htm#Ravhenkun

vielä viime vuonna lähikaupassa oli 17vuotias tyttö, samasta koulusta kuin minä, ja hän sai myydä kaljaa ja tupakkaa.

tämä perustui siihen että vieressä oli täysikäisiä kassatätejä.

alaa opiskeleva nuori saa anniskella kaljaa ja viinaa 20 vuotta täyttäneen ja sen uuden anniskelu kokeen suorittaneen (tulee voimaan 1.8.2003) työntekijän valvonnassa.

itsekin oon aikoinaan jo 16 vuotiaana työharjottelussa ollut eräässä hotellissa baarin puolella perjantai yönä. katottiin oikeen laista sillon tuo juttu..

kohtahan pitää käydä tuo "viinurin" kurssi tai koe että saa edes myydä alkoholia..puhumattakaan olla vastaavana ravintolassa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom