Kalaöljy ja Omega3 - päivittäinen tarve?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slowmo21
  • Aloitettu Aloitettu

Slowmo21

Paljon otatte päivässä kalaöljyä/omega3-rasvahappoja ja mistä valmisteesta? Itse olen käyttänyt Möllerin Omega3-nestettä ja sen pari ruokalusikallista (8g Omega3:sta). Tolla määrällä vaikutus on kyllä ilmeinen verrattuna siihen, ettei ota yhtään. Tulisi kuitenkin halvemmaksi käyttää lisäravinnefirmojen kapseleita, mutta laadusta ei sitten ole tietoa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon kans ottanut silloin, kun otan, niin 2 rkl päivässä. Ja vaihdoin merkin johki vitalife sitruunan makuseen, kun tosta mölleristä meinaa laatta lähtee.

Tulisi kuitenkin halvemmaksi käyttää lisäravinnefirmojen kapseleita, mutta laadusta ei sitten ole tietoa...

Tuo 8 grammaahan on jo aikamoinen määrä... 2-3 grammaa riittänee hyvin jos ei sinulla ole reumaa tms. Eipä tuosta enemmästäkään haittaa lienee ole. Miten olet laskenut saavasi halvemmalla pitkäketjuisia omega3-rasvahappoja kapseleista? Merkki, ja mistä niitä saa? Tahtoo tietää heti...

Ne mitä purkin kyljessä lukee niin on tarkotettu jollekin "perus" jannulle jonka yhteen laskettu lihasmassa on saman verran kun keskiverto forumilaisen vasemmassa kädessä.

avataans tää kuollut tredi.

Mitä hyötyä on dieetillä ja muutenkin UFS OMEGA-3 kapseleista? Paljon niitä kapseleita tarvitsee ottaa päivässä? ja onko tuo UFS OMEGA 3 kapseli sitten hyvä?

Ihan hyviä nuo on. Aika halpojakin, jos tilaa useamman pussin kerralla. EPA:sta ja DHA:sta on hyötyä melkein lähes kaikkeen ja niitä pitäisi saada ravinnosta muulloinkin kuin dieetillä.

Ihan hyviä nuo on. Aika halpojakin, jos tilaa useamman pussin kerralla. EPA:sta ja DHA:sta on hyötyä melkein lähes kaikkeen ja niitä pitäisi saada ravinnosta muulloinkin kuin dieetillä.

jep, mutta montako kapselia päivässä tota ufs omega3????? Kiitos!

Siinä pussissa ei lue, että monta päivässä. Ite vedän 4 kapselia. Sellanen käsitys mulla on, että omega-3 n.4g/päivä olis optimaalinen..

Käytössä ollut nyt kokeilumielessä 6 kk Tri Tolosen vahvin omega 650mg x 2/vrk, jossa Dhea:ta ja E-epaa. Ainut näkyvä hyöty on ollut hiusten kiillon lisääntyminen. Hyvä kolesteroli (fP-Kol-DHL) oli 2v. sitten jo valmiiksi 2.38mmol/L ja verenpaine ollut myös 100/63 leposyketaso 53. Joten ei ole vertailupohjaa huomattavalle terveyden lisääntymiselle. Käytössä ollut myös multivitamiini kalsiumlisällä x 2 sekä Tri Tolosen vahva karnosiini 400mg x 2 tbl ja lisäksi lasi punaviiniä joka ilta. En ole ollut tosin flunssassa viimeiseen 12 vuoteen tai käynyt lääkärissä kuin ala-asteella. Mikä on sitten ollut syy-seuraus/ geneettinen syy. Karnosiinin uskotaan olevan yhteydessä telomeerien lyhentymisessä mikä vaikuttaa vanhenemiseen ja syöpien syntyyn.

Telomeeri

Solu kuolee kun telomeeri v

Itsellä menee 5kpl kalaöljyjä/ateria. Yhteensä niitä menee siis päivittäin n.35.

Kaikki nykyajan ruoka-aineet ovat ravintoköyhiä ja yritän tällä tasapainottaa rasvojeni parempaa EPA- suhdetta.

Suositut

Back
Ylös Bottom