SUPERCARB 1kg -40%

Kaksi vai kolme sarjaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Mä kirjoittelen täällä nyt aivan yliaktiivisesti, mutta on pakko kysyä kaikki jutut, kun kerrankin on asiantuntevia NAISIA vastaamassa!

Tarkoituksena on siis ihan lihaskasvu.

Teen useimmat liikkeet 2 sarjaa 8-12 toistoa maksimipainoilla. Tähän en laske mukaan lämmittelysarjaa, jonka teen pienillä painoilla joku 12 toistoa.

Eli kun tavoitteena lihaskasvu toimiiko tuo 2 sarjaa vai olisiko 3 parempi? Ja perusteluja myös :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Haluat siis kasvattaa lihasta !

Jos olet ihan aloittelija ( en muista nyt juuri mitä olet kertonut )
Pääliikkeitä voisit mun mielestä tehä kolme sarjaa n. 8 toistoa ja sitten niitä vahvistavia liikkeitä 2 sarjaa.

En itsekkään ole mikää varsinainen guru, mutta ukkoni on touhunnut niin paljon näitä hommia, että sen oppeja lähinnä toistelen ainakin ne on toiminut tosi hyvin mulla. Ja se on valmentanut yhen naisen Fitness kuntoon lavalle.

Kertokaaha muutkin siis mielipiteitä, niin imen kaiken itseeni!!!!

Jotenkin olen vihdoin alkanut ymmärtämään sitä monien 'vanhojen ja viisaiden' jauhamaa vastausta, että 'kuuntele kehoasi'. Se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle. Tietysti on perusfaktat olemassa toisto ja sarja määristä eri tyyppisille harjotteille: kestävyys, massa ja voima.. mutta siltikin... Joidenkin olkäpäät vaativat yli 15 toistomääriä kasvaakseen ja toiselle riittää 6-8.

Siis mahdollisimman paljon sitä oman kehon kuulustelua ja tunnustelua mukaan. Aluksi se on tietysti hankalaa, sillä tuntumaa ei välttämättä edes saa (Esim. itselläni kesti vuoden, ennen kuin sain selkäni tuntemaan juuri mitään) syystä että lihasten hermottuminen vie aikansa.

Kannattaa koittaa kaikkia tyylejä mahdollisimman monipuolisesti ja pitää se mikä on hyvää.. se mistä saa hyvän poltteen, tuntuman ja ihanan lihaskivun seuraaviksi päiviksi. Ei kuitenkaan samassa treenissä.. vaan esim joka toinen viikko pitempiä sarjoja ja joka toinen lyhyempiä. Vaihdella palautus aikoja ja liikkeiden järjestystä..

Jos kaikkien kropat toimisivat samalla tavalla, niin liian helppoahan tämä olisi.. Niin ja sen huomaa siitäkin, että aina kun kysellään, että kauan on treenannu, niin sanotaan puolet siitä mitä oikeesti on, koska ne ekat vuodet on menny opettelussa. Vaikka luultavasti moni on silloinkin ajatellut tehneessä täysillä ja oikein... siis kantapään kautta.

Ja kun nyt asiasta lipsuin, niin lipsun sitten vielä lisää..
On hauska huomata tajuavansa jonkin pointin vasta esim. vuoden päästä siitä kun on sen aluperin kuullut/lukenut. Siis vaikka on luullut ymmärtävänsä. Esim. joku tekniikka homma.

..nyt lopetan, ettei menen ihan omituiseksi höpötykseksi..
:D

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Suositut

Back
Ylös Bottom