Kaiuttimia musiikin kuunteluun?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.jamo.fi/Default.aspx?ID=5924&M=Shop&PID=17156&ProductID=17837

Onko kenelläkään kokemuksia noista kaiuttimista? Entä tuleeko mieleen saman hintaluokan kaiuttimia, mistä ei bassojakaan puutu?

Entäs nämä? Magnat 503..enemmän hifi ku jamo.

http://www.magnat.de/content/homeentertainment/product_detail_de.asp?p=1464533&pl=1,%204&s=88

Kumpi kannattavampi ostos, jos kaiuttimet musiikin kuunteluun ja elokuviin..?

esim..ukkosen jyrinän pitäis olla kunnon jytinää, eikä gerbiilin kauhurummutusta.. musiikkina vois olla Korn - Twisted Transistor .. biisin alussa bassot siirtyy puolelta toiselle.. jos tää efekti toimis ja jytisis, niin olis hyvä..

edit..kaikki epäselvä teksti väsymyksen piikkiin..

Jos edullista lähimonitorityylistä "tietokonekajaria" hakee niin ESI nEar05, pari hunttia pari. Hyvät on saundit, pari kaveria noista diggailee ja minulla ovat kuunteluttaneet. Halvemmassa hintaluokassa kaveri osti juuri Behringerin MS40-halpikset (130eur pari muistaakseni) mutta en ole ehtinyt kuuntelemaan viel.

http://www.jamo.fi/Default.aspx?ID=5924&M=Shop&PID=17156&ProductID=17837

Onko kenelläkään kokemuksia noista kaiuttimista? Entä tuleeko mieleen saman hintaluokan kaiuttimia, mistä ei bassojakaan puutu?

Entäs nämä? Magnat 503..enemmän hifi ku jamo.

http://www.magnat.de/content/homeentertainment/product_detail_de.asp?p=1464533&pl=1,%204&s=88

Kumpi kannattavampi ostos, jos kaiuttimet musiikin kuunteluun ja elokuviin..?

esim..ukkosen jyrinän pitäis olla kunnon jytinää, eikä gerbiilin kauhurummutusta.. musiikkina vois olla Korn - Twisted Transistor .. biisin alussa bassot siirtyy puolelta toiselle.. jos tää efekti toimis ja jytisis, niin olis hyvä..

edit..kaikki epäselvä teksti väsymyksen piikkiin..

Nuo Magnatin 503:t on pirun hyvät kaiuttimet hintaansa nähden ja jo ihan kunnon hifiä. Basso on aika napakka ja muutenkin hyvin soivat kaiuttimet. Lisäksi ne on magneettisuojatut. Makuasioita, mutta jalusta 2-tiekaiuttimista mielestäni selkeästi parhaat mitä tuohon hintaluokkaan saa.

Quantumit ovat kyllä aivan uskomattoman monet testit voittaneet. Itse olen livenä päässyt kuuntelemaan ja miellytti.

Hifi-lehden testistä: Toisaalta soinnissa on tervettä iskevyyttä, ja verhoutumia ei juuri esiinny musiikin ja kuulijan välillä. Bassot jysähtävät tietyllä tavalla uskottavasti, ja kaiutin on jopa melko ruudikas eli kokoistaan isomman oloinen. Ehjäsointinen ja pienin sävyllisin varauksin toimiva tapaus.

Hieman halvemmasta hintaluokasta voisin mainita Tannoyn Fusion 2:set, joita monet alan lehdet ovat omassa hintaluokassaan ylistäneet. Kuitenkin oma korvahan se sanoo mikä on paras kaiutin eikä pelkät testitulokset. Kyllä kaiuttimia pitää itse päästä kuulemaan.

Molemmat kaiuttimet Magnatit ja Tannoyt soveltuvat musiikille ja elokuville. Tosin vaativat omasta mielestäni kyllä ainakin elokuvia varten subbarin vierelleen. Jos vakuuttavaa bassoa hakee niin tuntuu, että hifi-luokan kaiuttimissa ei tässä hintaluokassa kovin vakuuttavaa ja matalalle menevää bassoa saa.

Noniin, eli uusia kaiuttimia olisi hankinnassa ihan perus musiikin kuunteluun+leffojen kattomiseen koneelta...http://www2.gnt.fi/scripts/DBMNet.dll?TuoteTiedotST?TUOTEKOODI=970118-0914&V=3&ID=5055154&HINTA=139&LANG=0&
Tollassia olen ajatellut.Mitäs porukka sanoo, onko hyvä hinta/laatu suhde? Mitä nyt noista oon kattonut, niin ihan perus hyvät pitäisi olla..Mielipiteitä?

E: Niin vai saako tuohon hintaluokkaan parempia kajareita?

Mikä on hintaluokka? Mielummin oikeat kaiuttimet ja vahvistin. Noi ei välttämättä ole yhtään paremmat kuin television omat kaiuttimet.

Kuulokkeet.

Täh? Siis suosittelet, että en osta kajareita ollenkaan vaan jotkut 140€ kuulokkeet?..En kuitenkaan tarvitse mitään hifi kaiuttimia musiikin kuunteluun..Broidilla esim ~160€ maksaneet kajarit ja kyllä mulle kävis sellaset, hyvä laatu yms..

Täh? Siis suosittelet, että en osta kajareita ollenkaan vaan jotkut 140€ kuulokkeet?..En kuitenkaan tarvitse mitään hifi kaiuttimia musiikin kuunteluun..Broidilla esim ~160€ maksaneet kajarit ja kyllä mulle kävis sellaset, hyvä laatu yms..

Enemmän sinulle on iloa kohtuullisista kuulokkeista kuin paskoista kaiuttimista. Kuulokkeiden ei tarvitse 100€:ä maksaa.

Enemmän sinulle on iloa kohtuullisista kuulokkeista kuin paskoista kaiuttimista. Kuulokkeiden ei tarvitse 100€:ä maksaa.

Enpä usko, sillä itellä olis kelvannut vielä nämäkin mitkä tällä hetkellä on hiukan rikki (maksoi ~65€)..Joten luulisin jollain 120-160€ kaiuttimilla olevan tyytyväinen..:)..Joten jos tohon hintaluokkaan voisit neuvoa (ei kuulokkeita) jotain sopivia, vai onko nuo minun jo aikaisemmin mainitsemani parhaat tuohon hintaluokkaan..?

Enpä usko, sillä itellä olis kelvannut vielä nämäkin mitkä tällä hetkellä on hiukan rikki (maksoi ~65€)..Joten luulisin jollain 120-160€ kaiuttimilla olevan tyytyväinen..:)..Joten jos tohon hintaluokkaan voisit neuvoa (ei kuulokkeita) jotain sopivia, vai onko nuo minun jo aikaisemmin mainitsemani parhaat tuohon hintaluokkaan..?

Tietty jos on pakko saada kaiuttimet niin yksi vaihtoehto on ottaa jonkun vanhat ministereot käyttöön, kyllä nekin ajaa asiansa siinä missä nuokin. Kaupasta en mitään tuollaista 100€:lla ostaisi.

E: Kunhan noissa on joku audio in-liitäntä.

Tietty jos on pakko saada kaiuttimet niin yksi vaihtoehto on ottaa jonkun vanhat ministereot käyttöön, kyllä nekin ajaa asiansa siinä missä nuokin. Kaupasta en mitään tuollaista 100€:lla ostaisi.

Jhas..no en usko että mitään tollasia alan väsäämään..Luulisin olevani jo tarpeeksi tyytyväinen noihin mainitsemiini kajareihin..

Näemmä väkeä on erilaista, mutta en ainakaan itse käyttäisi jotain järkyttävää hintaa kajareihin..Minkäslaiset hifi kajarit muuten modifiedilta löytyy..?:)

Jhas..no en usko että mitään tollasia alan väsäämään..Luulisin olevani jo tarpeeksi tyytyväinen noihin mainitsemiini kajareihin..

Näemmä väkeä on erilaista, mutta en ainakaan itse käyttäisi jotain järkyttävää hintaa kajareihin..Minkäslaiset hifi kajarit muuten modifiedilta löytyy..?:)

Ei nyt sentään Revolutioneita kuten joillain täällä;).

On minullakin joskus ollut tietokonekaiuttimet ja ehkäpä niiden laatu on noussut, mutta tuollainen ~300€ kotiteatterisarja pesee ne laadussa mennen tullen. Sitten kun tuohonkin vittuuntuu, niin sitten saa laittaa jo jonkinverran enemmän.

Käytettyinä löytyy _halvalla_ pätevää vahvistin + kaiutin -yhdistelmää osto- ja myyntiliikkeistä. Pääsääntöisesti aika rumia kaikki mutta jollain 80-90 -luvun asiallisella stereovahvistimella ja kaiuttimilla saa kyllä enemmän vastinetta rahoille kuin noilla muovipöntöillä.

Viimeksi muokattu:
Mulla on noi z-2300. Ite oon tykännyt. Sopivat äänet lähtee tietokonekäyttöön. Tosi hyvät tämmösiksi purkeiksi

Suositut

Back
Ylös Bottom