Kaipaan vinkkejä, olen aloittelija 16-vuotias

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Qtset
  • Aloitettu Aloitettu
:puntti: Olen aloittamassa salilla käyntiä, ensin minun pitää saada perusjutut kuntoon. Olen 16-vuotias, pituuteni on 172cm ja painan 52 kg. Aineenvaihduntani on vielä varmaan aika nopea. Tässä on erään henkilön tekemä ruokavalio minulle,

AAMUPALA: 3 kanamunaa, 100/50g kaurahiutaleita, 50g mustikoita, 50-100g mustikkakeittoa

LOUNAS: -200g naturelli kanaa, vaikka fileeesuikaleita ja sit 50g riisiä(kuivana 50g) ja 2 ananas rinkulaa. siihen vielä sit se leipä missä on ne 3 kalkkunaleike siivuu ja sit taas 10ml oliiviöljyä

PÄIVÄLLINEN:-Kuntosali ja sen jälkeiset palautumis juomat sun muut. sit seuraava ruoka.-200g naudanpaistijauhelihaa, 100g täysjyvä pastaa, ja taas sit se leipä kolmella kalkkunaleike siivulla, 10 ml oliiviöljy, 10ml kalanmaksa öljy+ c-vitamiini pilleri

VÄLIPALA:-250g rahkaa/raejuustoa, leipä & mango piltti.

2ND PÄIVÄLLINEN:LOUNAS: -200g naturelli kanaa, vaikka fileeesuikaleita ja sit 50g riisiä(kuivana 50g) ja 2 ananas rinkulaa. siihen vielä sit se leipä missä on ne 3 kalkkunaleike siivuu ja sit taas 10ml oliiviöljyä

ILTAPALA:5 kananmunan valkuaista. Miltä tuo kuulostaa teidän mielestä? Kaipaisin myös, ehkä ehdotuksia tolle kanalle ja jauhelihalle, että miten valmistan ne, alkaa tympimään jos 1-2 kuukautta syöt noita samalla tavalla. Pitäisi keksiä tapa miten niistä voisi valmistaa eritavalla jotain. Ruokavalioni on _ehkä_ kunnossa? Treeniohjelmaa minulla ei ole ollenkaan vielä. Mitä ehdotatte? Jos aloitan käymään 3 kertaa viikossa salilla. En osaa oikein määritellä monta toistoa teen ja mikä päivä mitäkin ja millä laitteella? Kaipaisin apua, olen kiitollinen, jos joku voisi hieman auttaa asiassa! :)

Aika paljon tulee tuota öljyä sulle ainakin. Perusrunkohan olisi se, että 1g/painokilo rasvaa, n.2g/painokilo proteiinia ja loput hiilareista. Tuntuu, että tuossa ruokavaliossa tulee rasvaa ja proteiinia vähän turhankin paljon. Kannattaa syöttää nuo kalorilaskuriin ja katsella vähän, miltä näyttää. Voisit jättää joltain aterialta tuon 10ml oliiviöljyn pois. Sitten toinen huomio, että kasviksia vaan reippaasti joka aterialle enemmän. Päivällisellä sulla esimerkiksi ei ole yhtään niitä...

Kun lisäät kasviksia nuihin pääruokiin, niin en usko, että alkaa ihan heti tökkimään. Jotain hyvää kastiketta vielä mukaan, niin jopas on maukasta.

Treeniohjelmaksi Arnoldin Golden six on aloittelijalle hyvä, haulla löydät ohjelman. Tekniikat vaan rauhassa kuntoon ja sitten eteenpäin!

Kiitos vinkeistä! Kasvikset tekevät varmasti hyvää ruokavaliolleni! Tuo Arnoldin kultainen kuusikko näyttää hyvältä!

Kannattaa pitää alusta lähtien treenipäiväkirjaa johon merkkaat liikkeet, painot ja toistot! Niistä näet hyvin kehityksen ja pystyt paremmin kehittämään itseäsi!

1) Tekniikka kuntoon. Ihan oikeasti, itse penkkasin 5kk paskalla tekniikalla, kyykkäsin 3kk jne.

2) Koska käyt koulua ja asut äitisi luona (luultavasti), niin en huolehtisi mistään ruokavalioista, jätät vain herkut pois ja syöt niin paljon kuin voit terveellistä ruokaa (tämäkin järjellä totta kai)

3) Tee AINA vapailla painoilla kum mahdollista.

Jos kunto on ihan sysipaska, vetelisin ehkä yhden lenkin viikkoon jotta aerobistakin puolta tulee treenattua.

Jos tuo G6 ei innosta, niin tsekkaa AllPro (löytyy bodybuilding.com) tai Starting Strenght. 2-jakoista en suosittele koska siinä tulee sen verran paljon liikkeitä.

Itsellä löytyy ikää 14v ja salilla käyty n. puoli vuotta, kyllä se kokonaisuus alkaa pikku hiljaa hahmottua :D

Tsemppiä!

Okei! Tekniikka tosiaan pitää saaha kyykkäyksissä ja penkissä kuntoon. Kyllä käyn koulua, mutta uskoisin, että ruokavalio on se tärkein asia tässä hommassa. En syö mitään herkkuja semmoiset eivät minua kiinnosta. Kuntoni on erittäin hyvä, olen harrastanut hiihtoa ja muuta ennen. Venyttelen aina säänöllisin ajoin. Mikä G6? Okei !

- - - Updated - - -

Kiitos vinkistä näin pitää tehdä! Pitää kännykkään vaikka joku päiväkirja lisätä. Ruokavalioon kasvikset lisätä ja muuta :)

G6 on Golden Six.

Aivan tekniikka kuntoon, ja menoks. Varmaan ekoilla kerroilla kannattaa hahmotella, millä painoilla pystyt tekee ilman, että loukkaat itseäs, ja pystyt tekee sarjat loppuu.
Onnee ja menestystä! :hyvä:

Back
Ylös Bottom