SUPERCARB 1kg -40%

KAIPAAN VINKKEJÄ, help me!!

Moikka!

Olen 18-vuotias 171cm tyttö, jonka paino tällähetkellä 66kg.
Tavoitteena olisi kiinteyttää kroppa lihaksikkaan näköiseksi ja pudottaa painoa 60kiloon.
Salitreeni aloitettu vuoden tauon jälkeen tammikuussa.
Lähtökohdat ovat siis seuraavat : Käyn 1-2krt/vko bodypumpissa, kerran viikossa bodycombatissa,
2krt/vko lentopallossa (90min/kerta) sekä 2-3krt/vko vedän salitreenin joko yksi- tai kaksijakoisesti.
Jälkimmäisen ihan yksinkertaisesti ylä/alakroppa sekä selkä/vatsa. Yleensä kuitenkin koko kroppa.
Treenin vedän joko töiden jälkeen tai aamulla tyhjällä vatsalla. Aamuisin teen crosstrainerilla HIIT-treenin oksennuksen maku suussa
(7,5min tällähetkellä), jonka jälkeen treenaan normaalisti kroppaa. Iltaisin lämmittelen ennen treeniä 5-15min crossilla.
Minulla on kaksi PT:n ohjelmaa, mutta mukaan olen lisännyt omia, mielestäni hyviä liikkeitä. Teen yleensä 3x 15 sarjoja.
Tammikuusta asti kehitystä on näkynyt eniten selässä, hartioissa, hauiksessa ja olkapäässä.
Heikoin kohtani on perässä laahaavat allit ja vatsa. Jaloissa ja selässä on jo ennestään ollut jonkin verran jytyä,
mutta leveä selkä, kiinteä peppu ja lihaksikkaat jalat olisivat erittäin tervetulleita.
Haluaisin siis kiinteän kropan ja erottuvat lihakset.
Lähtökohdat on mielestäni kiinteytykselle hyvät, sillä ylimäärästä masssaa löytyy, jota kiinteyttää.
Yllä mainittujen treenien lisäksi työskentelen kerroshoitajana hotellissa, joten työ on erittäin fyysistä.
Äkkiä veikattuna kaloreita palaa kuuden tunnin raatamisen aikana helposti 500kcal (??).
Painoin noin vuosi sitten 78kg eli 12kg on lähtenyt 9kk aikana :dance: . Laihtuminen johtui todennäköisesti
uuden pitkäaikaisen suhteen ja fyysisen työn alettua sekä veden juonnin lisäämisenä ja ilta/yösyönnin poisjättämisenä.
Painon putoaminen pysähtyi kuin seinään salitreenin aloitettua :( Ja jopa pari kiloa on tullut lisää.
Siksi kaipaisin kipeästi neuvoa teiltä asiasta tietäviltä, sillä lakkiaiset häämöttää alle 2kk päässä ja olisi kiva olla kuosissa :)

Ruokavaliossani pyrin huomioimaan riittävän proteiinin saannin. Raejuustoa, kasviksia,kananmunaa, kanaa, kaurapuuroa,tonnikalaa sekä protskujuomia/ -jauheita olen
pyrkinyt nauttimaan mahdollisimman paljon. Lisäksi syön aika reilusti hedelmiä, wokki-/keittovihanneksia, ruisleipää,täysjyväpastaa sekä rasvatonta jogurttia.
Karkkeja ja muita herkkuja syön myös jonkin verran. Joskus herkkujen syönnin jälkeinen kuvottava olotila saa minut epätoivon ja itseinhon
partaalle, jolloin käytän "sormet kurkkuun"-taktiikkaa... ei hyvä.. :(
Syön aina aamupalan ja lounaan, mutta loppupäivän ateriat eivät ole niin säännöllisiä.
Treenin jälkeen vedän aina joko valmisprotskujuoman tai jauhejuoman (oisko massa+). Myös proteiinivanukasta nautin silloin tällöin.
Maitoa en juo lähes lainkaan. Vettä juon sen 2-3l/ päivä.

JOTEN, tarvisin kipeästi hyviä neuvoja painon pudotukseen ja kiiteytykseen!
Kiitos jo etukäteen! TOivottavasti ollaan joskus kesäkunnossa ;)

Charlotta

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Näytät liikkuvan fyysisen työn lisäks aika paljon. ootko laskenu paljon tulee kaloreita päivässä? Tuo iltasyönti ei kyl mun mielestä oo mitenkään syy lihomiselle, mikäli et vedä mitään karkkia sun muuta huonoa, illalla pitääkin syödä et saa unta ja lihaksille polttoainetta, se mitä syö on eri juttu. :) Tuo parin kilon painon lisäys on ihan normaalia kun alkaa salilla käydä, ja kuten varmaan tiedät niin lihas painaa enemmän kun läski ;) mun näkökulmasta jatkat samaan rataan, syöt reilusti 3 tunnin välein joka aterialla protskuu ja juot vettä reippaasti.

Näytät liikkuvan fyysisen työn lisäks aika paljon. ootko laskenu paljon tulee kaloreita päivässä? Tuo iltasyönti ei kyl mun mielestä oo mitenkään syy lihomiselle, mikäli et vedä mitään karkkia sun muuta huonoa, illalla pitääkin syödä et saa unta ja lihaksille polttoainetta, se mitä syö on eri juttu. :) Tuo parin kilon painon lisäys on ihan normaalia kun alkaa salilla käydä, ja kuten varmaan tiedät niin lihas painaa enemmän kun läski ;) mun näkökulmasta jatkat samaan rataan, syöt reilusti 3 tunnin välein joka aterialla protskuu ja juot vettä reippaasti.

En oo laskeskelllu kaloreita kyllä :) iltapalaksi yleensä jotain normia esim.jogurttia tai
leipää tms. Saattaahan sitä upota sillon tällön vähän jotaki herkkujaki :D
Mut kiitos vinkistä!!! :) Itelläki kyllä vähä semmone fiilis että syön liia vähä kulutuksee nähen

jos itelläs on tommonen fiilis niin mikset syö enemmän? :D illalla suosittelen jotain proteiinipitosta jugurtin kaveriks, esim munia, raejuustoo, mitä keksitkään. Ei ne kilot hetkessä katoa mutta älä ota liikaa ressiä laihtumisesta yms sillä syömishäiriöön viittaavaa sulla jo onkin.

Pitäis varmaan! ;) esim. rahka ei oo mikään lähimpänä sydäntä oleva mutta kyllä kai sitäki vaikka väkisillä vetää :D ! järkytyin kuinka hitosti siinä protskua!!! Joo, monet sanoneet että kannattaa vaihtaa vaaka peiliin :)
Ja totta puhut, liian helposti iskee itseinho ja peilikuva masentaa :(

Suositut

Back
Ylös Bottom