Kaipaan kommentteja treenistäni...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jadis
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Joudun lopettamaan kuntosalin ajanpuutteen vuoksi ja sen tilalle alan tehdä lihaskuntoa kotona sitten 1-2xviikossa sen tilalle. Haluaisin kommentteja treenistäni.

50x suorat vatsalihakset jumppapallolla
50x vinot vatsalihakset jumppapallolla
50x selkälihakset jumppapallolla
50x punnerrus
3minuuttia seinää vasten "istuma-asennossa"
1min miestenpunnerrusasennossa
50x kyykkyyn-ylös
20x pohkeet
25x 3g painoilla käsilihaksia

Treenipäivät ovat lauantai ja joku muu..
Miltä näyttää? Mitä pitäisi lisätä ja onko tarpeeksi monipuolista? Yleensä vielä innostun tekemään kaikkia muitakin liikkeitä ja pyrin lisäämään liikkeiden määriä aina kun siltä tuntuu :D

Muut liikunnat sitten:

MA: discoshow
TI: kuntojumppa
KE: astangajooga
TO: tanssillinen voimistelu + jooga
PE: rivertanssi
LA: lenkki/hiihto + lihaskunto
SU: balettitekniikka + videotanssi

väh. 1krt/kk ratsastus
Keväällä yritän upottaa tuonne vielä vikellyksen ja tanssiteatterin :hyper:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jadis sanoi:
50x suorat vatsalihakset jumppapallolla
50x vinot vatsalihakset jumppapallolla
50x selkälihakset jumppapallolla
50x punnerrus
3minuuttia seinää vasten "istuma-asennossa"
1min miestenpunnerrusasennossa
50x kyykkyyn-ylös
20x pohkeet
25x 3g painoilla käsilihaksia

Tuota noin... tiedät varmaan itsekin, että tuontyyppisellä treenillä ei kyllä lihasmassaa eikä -voimaa kasvateta...?

Mitkä ovat tavoitteesi lihaskuntotreenin suhteen? Jos tosiaan edes jonkinasteista voiman ja/tai massanlisäystä tavoittelet, suosittelen kyllä lämpimästi hankkimaan isompia painoja kotiin (jos siis salille meneminen on tosiaankin poissuljettu vaihtoehto).

Juu, tiedän. Lihasten kokoon olen nyt tyytyväinen, kunhan saisin tämän ylimääräisen niiden ympäriltä pois :D Voimaa ja kestävyyttä haen. Kuntojumpassa on isommat painot.. Kesällä toivottavasti pääsen takaisin salille.

No jos voimaa haluat lisää, niin sitten pitäisi kyllä lyhentää sarjoja radikaalisti ja lisätä painoja... Kestävyystreenistä en niin tarkkaan tiedä, mutta ymmärtääkseni kyllä tuollaiset 25-50 toiston sarjat ovat siinäkin liikaa - ja kun sinäkin olet kuitenkin kokenut liikkuja, niin kropan omalla painolla tehdyt sarjat ovat useimmissa tapauksissa aivan liian kevyitä.

Mitä tulee rasvanpolttoon, niin valitettavasti kevyet "ikuisuussarjat" eivät toimi siinäkään, vaan se lähtee ruokavaliosta.

Edelleen painotan sitä, että kotitreeni voi olla ihan yhtä tehokasta kuin salilla treenaaminenkin, jos käytössä vain on tarpeeksi painoja yms. Ehdotankin, että hankkisit parin koottavia käsipainoja - ne eivät valitettavasti ole ihan halvat, mutta niillä saisit jo kohtuuhyvin treenattua koko kropan läpi.

Kiitos tytöt :> Yritän työstää tätä ohjelmaa paremmaksi.
Tanssissa meillä on lepopäivät kun on lomaa. Lauantai on lepopäivä, jos siltä tuntuu. Ja minusta tuntuu, etten tarvitse lepopäivää, koska esim. discoshow ei ole kovinkaan rankkaa.

Jadis sanoi:
Kiitos tytöt :> Yritän työstää tätä ohjelmaa paremmaksi.
Tanssissa meillä on lepopäivät kun on lomaa. Lauantai on lepopäivä, jos siltä tuntuu. Ja minusta tuntuu, etten tarvitse lepopäivää, koska esim. discoshow ei ole kovinkaan rankkaa.
No tanssijat voivat kyllä treenata ihan eri tavalla just tollasia pitkiä sarjoja. ja keskivartalon pito liikkeitä. Rasva palaa kun pulssi on tarpeeks pitkään alle aerobisen kynnyksen, kakskymppisellä NOIN 120-130 tiennoilla. Mites teillä on siellä tanssissa opetettu lihaskuntotreeniä?

Noissa ite harrastuksissakin esim. astangajoogassa tulee varmasti ihan tarpeeksi lihaksilles harjoitusta(tosin vähän erilaista mitä useampi punttimimmi tekee), mutta voi kai sitä lisäks jumpata.

Gillyanne sanoi:
No jos voimaa haluat lisää, niin sitten pitäisi kyllä lyhentää sarjoja radikaalisti ja lisätä painoja... Kestävyystreenistä en niin tarkkaan tiedä, mutta ymmärtääkseni kyllä tuollaiset 25-50 toiston sarjat ovat siinäkin liikaa - ja kun sinäkin olet kuitenkin kokenut liikkuja, niin kropan omalla painolla tehdyt sarjat ovat useimmissa tapauksissa aivan liian kevyitä.

Mitä tulee rasvanpolttoon, niin valitettavasti kevyet "ikuisuussarjat" eivät toimi siinäkään, vaan se lähtee ruokavaliosta.

Syke siinä on se salaisuus.

Voiman voi ymmärtää (valitettavasti) ihan eri tavalla miten me se ymmärretään. Ihan vaan välikommenti; yks tyyppi sano tekevänsä pitkiä sarjoja, että joutuisi lopussa käyttämään tosissaan "voimaa". Eihän siinä voimaa käytetä vaan lihaksiin tulee maitohappoa (mikäli oikeassa olen)

Syke siinä rasvanpoltossa on se salaisuus. Niin ja tietty ruoka

ihanahelena sanoi:
Ihan vaan välikommenti; yks tyyppi sano tekevänsä pitkiä sarjoja, että joutuisi lopussa käyttämään tosissaan "voimaa". Eihän siinä voimaa käytetä vaan lihaksiin tulee maitohappoa (mikäli oikeassa olen)

Jep, sitäpä juuri, ja ymmärtääkseni silloin on kyse nimenomaan kestävyysharjoittelusta. Mutta rajansa tosiaan siinäkin, jos toistomäärät ovat luokkaa 25+, on käytetty vastus väkisinkin niin onnettoman kevyt, ettei se kyllä ihan oikeasti enää juurikaan mitään kehitä.

ihanahelena sanoi:
Syke siinä rasvanpoltossa on se salaisuus. Niin ja tietty ruoka

Itse asiassa syke EI ole rasvanpoltossa mitenkään oleellinen juttu, vaan se, että energiaa syödään vähemmän kuin sitä kulutetaan. Rasvaa palaa liikkuessa aina - alhaisemmalla sykkeellä toki prosentuaalisesti enemmän kuin korkealla, mutta koska kulutettu kokonaisenergiamäärä on korkealla syketasolla liikuttaessa huomattavasti suurempi, on kulutetun rasvan määräkin isompi. EI tarkoita sitä, että pitäisi repiä verenmaku suussa ja kieli vyön alla, vaan sitä, että parempikuntoinen ihminen - jollaisen oletan Jadisinkin olevan - voi huoletta tehdä aerobiset treenit kovemmallakin teholla, jos tavoitteena on rasvanpoltto.

Zone-sarja -42%
Gillyanne sanoi:
Jep, sitäpä juuri, ja ymmärtääkseni silloin on kyse nimenomaan kestävyysharjoittelusta. Mutta rajansa tosiaan siinäkin, jos toistomäärät ovat luokkaa 25+, on käytetty vastus väkisinkin niin onnettoman kevyt, ettei se kyllä ihan oikeasti enää juurikaan mitään kehitä.

Itse asiassa syke EI ole rasvanpoltossa mitenkään oleellinen juttu, vaan se, että energiaa syödään vähemmän kuin sitä kulutetaan. Rasvaa palaa liikkuessa aina - alhaisemmalla sykkeellä toki prosentuaalisesti enemmän kuin korkealla, mutta koska kulutettu kokonaisenergiamäärä on korkealla syketasolla liikuttaessa huomattavasti suurempi, on kulutetun rasvan määräkin isompi. EI tarkoita sitä, että pitäisi repiä verenmaku suussa ja kieli vyön alla, vaan sitä, että parempikuntoinen ihminen - jollaisen oletan Jadisinkin olevan - voi huoletta tehdä aerobiset treenit kovemmallakin teholla, jos tavoitteena on rasvanpoltto.

Alhaisemmilla sykemäärillä keho käyttää rasvavarastoja (siis kun ollaan menty tietty aika aerobista...esim. tapahdu mitään, jos vaikka 5min mennään lenkkiä), mutta kovemmilla tehoilla elimistö käyttää hiilihydraattivarastoja.

Toisaalta, voihan esim. jossain kehoilussa syke nousta välillä tosi korkeelle ja sitten annettaan vähän aikaa palautua ja nostetaan se taas korkeelle. Luullakseni kehoilussa ei ole tarkoitus polttaa rasvaa vaan kasvattaa lihasta, mutta se lihas "kasvaa sen rasvan päälle" eli lihas valtaa tilaa ja rasva palaa (mut se ei tapahdu itse siinä harjoituksessa, vaan aikana jolloin lihas kasvaa...no tässä taas tullaan laadukkaaseen ruokaan)

Mut siis, jos ihan tota laihdutetaan nii on se syke tärkee. Mutta saliharjoituksessa sitä on vähän vaikee pitää siellä 120 koko ajan

E: Mutta eikähän tällä alkuperäisellä ole kuitenkin aika paljon rasvaa polttavia lajeja ohjelmassaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos on enemmän kropassa papua niin paksumpikin rasvakerros näyttää ohuemmalta kuin ns. laihan läskin päällä?:rolleyes: Ja olemus muutenkin enemmän jämäkkä kuin lihava.

Eikös tanssijat ole yleensä aika muodokkaita (tarkoitan lihaksikasta) paitsi baletissa tietysti vaaditaan siroutta... Tuo kuntosaliohjema on mun mielestäni aika tyhjänpäiväinen (sori) ainakin jos sen tekee kaksi kertaa viikossa. Toisena päivänä tehtynä olisi parempi ja toiselle treenipäivälle jotain mikä kehittää sitä voimaa ja muotoa kroppaan.:thumbs: Ja palautusjuoma treenin päälle!

Yksi lepopäivä viikossa olisi kyllä suositeltavaa, säilyy liikkumisen ilo ja poweri paremmin. Muuten mukavan monipuolista harrastelet, kiva kun joillakin riittää aikaa ja kiinostusta noin moneen lajiin:eek: :thumbs: Sinusta tulee vielä monitaituri:)

Yhtä#Hauista sanoi:
Yksi lepopäivä viikossa olisi kyllä suositeltavaa, säilyy liikkumisen ilo ja poweri paremmin.

+ elimistö tarttee yhden lepopäivän viikossa kaikkein hormooni tms. syysteemien tasapainottamiseen.

Varmaan kaikilla huipuillakin (laji kuin laji) on se yks lepari viikossa.

ihanahelena sanoi:
Alhaisemmilla sykemäärillä keho käyttää rasvavarastoja (siis kun ollaan menty tietty aika aerobista...esim. tapahdu mitään, jos vaikka 5min mennään lenkkiä), mutta kovemmilla tehoilla elimistö käyttää hiilihydraattivarastoja.

Mulle on kerrottu, että jos pitää 3h taukoa ruokailusta ja sitten lähtee treenaamaan niin keho käyttää silloin rasvavarastoja. Pitääkö tää paikkaansa?

Ja onhan mulla se lauantai yleensä lepopäivä. Maanantaisinkin on niin helpot harkat, että sekin on melkein lepopäivä. Pelkkää liikehallintaa koko tunti, ei tule edes kuuma.

Niin ja mun mielestä on nättiä, että tanssijoilla on lihaksia näkyvästi, mutta ei liian näkyvästi, eikä liian isoja. Täytyy olla semmosta tietynlaista siroutta ja voimaa samaan aikaan. Lihakset näkyvät, koska rasvaprosentti on pieni. Tanssijoiden ja voimistelijoiden vartalot ovat ihania :haart: Sellaisen vartalon tahdon itselleni ja siihen pyrin.

Kiitti kaikille vastauksista :>

Jadis sanoi:
Mulle on kerrottu, että jos pitää 3h taukoa ruokailusta ja sitten lähtee treenaamaan niin keho käyttää silloin rasvavarastoja. Pitääkö tää paikkaansa?

Itse kyllä olen eniten kuullu sen sykkeen merkityksestä. Itseasiassa sain tuolta kalorilaskurista itselleni vieläkin alhaisemman rasvanpoltto sykealueen.(98-120!) Ite tykkään kyllä vähän kovemmalla sykkeellä juosta. Mutta tollasta 120, jos haluan palautella tai laihtua.(Harrastan itse voimailua...aloittelija...ettei välttämättä hirveesti kantsii laihduttaa)

Niin ja mun mielestä on nättiä, että tanssijoilla on lihaksia näkyvästi, mutta ei liian näkyvästi, eikä liian isoja. Täytyy olla semmosta tietynlaista siroutta ja voimaa samaan aikaan. Lihakset näkyvät, koska rasvaprosentti on pieni. Tanssijoiden ja voimistelijoiden vartalot ovat ihania :haart: Sellaisen vartalon tahdon itselleni ja siihen pyrin.

Kiitti kaikille vastauksista :>

Onhan niitä
kaikenlaisia juttuja mitä kuulee rasvanpoltosta esim.(voi olla osan näidenkin tyttöjen suosiossa, jotka täällä punttimimmeissä on)lenkki aamulla tyhjällä vatsalla (vai onko tää joku 90-luvun villitys tiedä sitten). Mutta en ole kuullu tollasest kolmen tunnin säännöstä. Ite kyllä lähtisin mieluiten vähän aiemmin, mutta joillekin kyllä sopii tollanen kolmen tunnin tauko.

Itse kyllä olen eniten kuullu sen sykkeen merkityksestä. Itseasiassa sain tuolta kalorilaskurista itselleni vieläkin alhaisemman rasvanpoltto sykealueen.(98-120!) Ite tykkään kyllä vähän kovemmalla sykkeellä juosta. Mutta tollasta 120, jos haluan palautella tai laihtua.(Harrastan itse voimailua...aloittelija...ettei välttämättä hirveesti kantsii laihduttaa)

Jeps useampihan täällä haluaa ISOKS, mutta mustakin ois ihanaa olla pieni ja voimakas tai oikeammin sanottu siro ja voimakas.(mutta olen jo valmiiks iso, niin en voi olla pieni).mä neuvoisin lyhyesti punttisalille tai ne isommat painot kotiin ja niin isoilla painoilla teet, että jaksaisit tehdä vaikka esim.7 (tiukasti), mutta teetkin esim.5(3*5). Siis lyhyesti: lyhyitä sarjoja isoilla painoilla, mutta ei sarjoja "loppuun asti". Voimailuosastolla voimailusta enemmän. Käy kattoo ohjelmia.

ihanahelena sanoi:

Toisaalta, voihan esim. jossain kehoilussa syke nousta välillä tosi korkeelle ja sitten annettaan vähän aikaa palautua ja nostetaan se taas korkeelle. Luullakseni kehoilussa ei ole tarkoitus polttaa rasvaa vaan kasvattaa lihasta, mutta se lihas "kasvaa sen rasvan päälle" eli lihas valtaa tilaa ja rasva palaa (mut se ei tapahdu itse siinä harjoituksessa, vaan aikana jolloin lihas kasvaa...no tässä taas tullaan laadukkaaseen ruokaan)

Mut siis, jos ihan tota laihdutetaan nii on se syke tärkee. Mutta saliharjoituksessa sitä on vähän vaikee pitää siellä 120 koko ajan

En halua kuulostaa tylyltä, mutta tämä "rasvanpolttosyke" on vanhentunutta ja virheellistä tietoa, joka on täällä Pakkiksellakin kumottu useampaan otteeseen, mm. JHulmin ja Mannisen Anssin toimesta. Laittamalla hakuun sana "rasvanpolttosyke" löytyy runsaasti tietoa (josta osa on tosin vippipuolella), mutta tässäpä nyt muutama lainaus:

"Miksi rasvapolttosyke on potaskaa? Syy nro 1: EPOC eli Post-Exercise Oxygen Consumption, eli harjoittelun jälkeinen energiankulutuksen (=hapen kulutuksen) lisääntyminen on voimakkaampaa kovatehoisen suorituksen jälkeen." (Anssi Manninen)

"Vaikka rasvan polttaminen energiaksi on molemmilla tehoilla samaa luokaa, niin kovatehoinen liikuntaa kuluttaa huomattavasti enemmän energiaa (hiilihydraateista) samassa ajassa, ja on siten selkeästi tehokkaampi rasvanpolttaja. Lisäksi kovatehoinen liikunta aiheuttaa suuremman harjoittelun jälkeisen ”jälkipolton”, millä on oma marginaalinen (ero liikuntojen välillä n. 20 kcal/vrk 30 min liikunnassa) merkityksensä. (...) mikäli liikunta tapahtuu matalalla teholla ja polttaen enemmän rasvaa, niin liikunnan jälkeisen vuorokauden aikana elimistö polttaa vähemmän rasvaa. Vastaavasti, jos kovatehoisessa liikunnassa poltetaan vähemmän rasvaa liikunnan aikana, niin liikunnan jälkeisenä vuorokautena poltetaan enemmän rasvaa" (JohnnyB, lainaus keho.netistä)

Gillyanne sanoi:
En halua kuulostaa tylyltä, mutta tämä "rasvanpolttosyke" on vanhentunutta ja virheellistä tietoa, joka on täällä Pakkiksellakin kumottu useampaan otteeseen, mm. JHulmin ja Mannisen Anssin toimesta. Laittamalla hakuun sana "rasvanpolttosyke" löytyy runsaasti tietoa (josta osa on tosin vippipuolella), mutta tässäpä nyt muutama lainaus:

"Miksi rasvapolttosyke on potaskaa? Syy nro 1: EPOC eli Post-Exercise Oxygen Consumption, eli harjoittelun jälkeinen energiankulutuksen (=hapen kulutuksen) lisääntyminen on voimakkaampaa kovatehoisen suorituksen jälkeen." (Anssi Manninen)

"Vaikka rasvan polttaminen energiaksi on molemmilla tehoilla samaa luokaa, niin kovatehoinen liikuntaa kuluttaa huomattavasti enemmän energiaa (hiilihydraateista) samassa ajassa, ja on siten selkeästi tehokkaampi rasvanpolttaja. Lisäksi kovatehoinen liikunta aiheuttaa suuremman harjoittelun jälkeisen ”jälkipolton”, millä on oma marginaalinen (ero liikuntojen välillä n. 20 kcal/vrk 30 min liikunnassa) merkityksensä. (...) mikäli liikunta tapahtuu matalalla teholla ja polttaen enemmän rasvaa, niin liikunnan jälkeisen vuorokauden aikana elimistö polttaa vähemmän rasvaa. Vastaavasti, jos kovatehoisessa liikunnassa poltetaan vähemmän rasvaa liikunnan aikana, niin liikunnan jälkeisenä vuorokautena poltetaan enemmän rasvaa" (JohnnyB, lainaus keho.netistä)
Et ole tyly...eiköhän ole niin, että tieto muuttuu koko ajan ja aina löydetään vaan parempaa ja parempaa. Tuossa olikin hyvä pointti tuossa harjoituksen jälkeisessä rasvan palamisessa. Ehkä ajattelin itse niin, että monesti on niin, että jaksaa kauemmin aikaa vetää pienemmällä sykkeellä ja vähemmän isommalla. Mutta just jos vaikka juoksua ajattelee niin kunto ainakin kasvaa enemmän. Eli asioilla on puolensa. No se rasvanpolttosyke on tuolta pakkiksen kalorilaskurista (eri osoite kyllä), mutta kylä sä oot oikeessa, jos on vaan sellane kaveri joka jaksaa ja haluaa mennä kovemmalla sykkeellä. Mut pieni syke toimisi esim. palauttavana

ihanahelena sanoi:
Ehkä ajattelin itse niin, että monesti on niin, että jaksaa kauemmin aikaa vetää pienemmällä sykkeellä ja vähemmän isommalla.

Tokihan tämä pitää paikkansa, mutta siitä huolimatta korkeammalla intensiteetillä vedetyn, lyhyemmän harjoituksen energiankulutus voi olla suurempi kuin pitempiaikaisen, matalampitehoisen (plus tietenkin tuo jälkipoltto) - ja aina kannattaa muistaa senkin, että jo nykyihmisillä jostain usein on puute, niin AJASTA. Eli todella harvalla on aikaa tehdä useamman tunnin rauhallisia lenkkejä (vaikkapa maastovaelluksia), vaan joudutaan tyytymään lyhyempiin harjoituksiin. Korkeampi intensiteetti ei myöskään tarkoita välttämättä juoksemista, vaan lisää tehoa saadaan vaikkapa ottamalla sauvat mukaan kävelylenkille ja/tai latomalla lisäpainoja reppuun (avokin vinkki: kymmenen kilon kissanhiekkasäkki on juuri sopivan muotoinen ja -painoinen) ;)

Toki kannattaa pitää aina kirjaa myös kokonaisvolyymista, koska palautuminenkin on tärkeä juttu, mutta itse uskon, että vaikka salilla kävisikin useamman kerran viikossa, ei pari ripeää ja tehokasta aerobista sessiota vielä palautumista häiritse. :)

Female:
~ 5 foot 2 to 5 foot 8
~ 85-115 pounds
~ small head
~ long neck in porportion to rest of body
~ slightly sloping shoulders wider than hips
~ small bust
~ straight back
~ slim waistline (torso neither too long nor too short in porportion to rest of body)
~ long arms and hands
~ narrow hips
~ small posterior
~ long straight legs with slight hyperextension and minimal bulk
~ slim thighs that that appear to be the same width as calves
~ well arched foot with all toes approx. the same length
~ thin ankles and long feet

Tälläinen pitäisi balettitanssijan olla.

Jadis sanoi:
Female:
~ 5 foot 2 to 5 foot 8
~ 85-115 pounds
~ small head
~ long neck in porportion to rest of body
~ slightly sloping shoulders wider than hips
~ small bust
~ straight back
~ slim waistline (torso neither too long nor too short in porportion to rest of body)
~ long arms and hands
~ narrow hips
~ small posterior
~ long straight legs with slight hyperextension and minimal bulk
~ slim thighs that that appear to be the same width as calves
~ well arched foot with all toes approx. the same length
~ thin ankles and long feet

Tälläinen pitäisi balettitanssijan olla.
Saisko suomennoksen, kiitos!

Nainen:
~ 158.5-176cm
~ 38-52kg
~ pieni pää
~ pitkä kaula verrattuna muuhun ruumiiseen
~ hiukan kaltevat hartiat, leveämmät kuin lantio
~ pienet rinnat
~ suora selkä
~ kapea vyötäro
~ pitkät käsivarret ja kädet
~ kapea lantio
~ pieni takamus
~ pitkät suorat jalat, pieni massa
~ solakat reidet jotka ovat yhtä leveät kuin pohkeet
~ hyvin kaartuvat jalat, varpaat lähekkäin. sama pituus.
~ ohuet nilkat ja pitkät jalat

en ole varma onko kaikki suomennettu oikein :D pyysin kaveria avuksi, kun en osannut itse.

Latest posts

Back
Ylös Bottom