Kaikki tieto säätiöiden vaaliavustuksista tänne

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Niin siis nämä säätiöthän edustavat ja ajavat jotain tiettyä ideologiaa tai asiaa, ja tottakai ne tukevat puolueita ja ehdokkaita, jotka edustavat samaa tai samansuuntaista ideologiaa. Ihmiset tuskin joutuvat vahingossa säätiöihin, saati että antaisivat vahingossa rahojaan säätiöille. Jos työnantajajärjestöt kierrättävät rahojaan jonnekin, ne todennäköisesti antavat rahansa puolueille ja/tai ehdokkaille, jotka edustavat heidän asiaansa.

Toki näin, mutta isompi kysymys onkin, että onko säätiön toimintaan määritelty jonkun tietyn puolueen tai jopa yhden henkilön tukeminen. Ja miksi noita pitää loppuun asti salailla?

Ja jos maamme pääministeri venkoilee ja kiertelee pykäliä minkä kerkeää, miten voi olettaa ettei tavallinen tallaaja niin tee. Miksi autofiksari tekis kuitilla jos asiakkaallekin käy että tehdään ilman? Eihän tuo nyt niin kovin vakavaa ole. Eihän sekään ole kovin vakavaa että Masa69:n eri tukiaisia, niin sisään kuin ulos, paljastuu vähän väliä ja pokerinaamalla selitykset on "ettei tiennyt" ja "ettei tuo ole väärin" ynnä muuta paskaa.

Ja tuo säätiöiden touhu pitää nyt penkoa ja kunnolla. Siellä on kierretty veroja todennäköisesti aivan hitosti. Mielenkiintosta ois tietää, paljonko kaikenlaisia tukia on jaettu säätiön lähipiireissä toimiville henkilöille.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sen sijaan työntekijäjärjestöissä ei ole mitään yhteistä poliittista agendaa - -
Excuse me nigga? Ammattiyhdistysliikkeen poliittinen agenda on nimenomaan työntekijöiden aseman parantaminen palkallisissa-, työsuojelullisissa-, loma-, työaika- ja työterveyshuollon asioissa.

Korjaa nyt jos olen väärässä mutta olen aina käsittänyt, että sana politiikka tarkoittaa yhteisten asioiden ajamista ja/tai niihin vaikuttamista. Ammattiyhdistysliikkeellä voi olla kytköksiä poliittisiin puolueisiin mutta asia ei aina ole niin.



, ja esim. SAK:n jäsenmaksun maksajilla tuskin oli/on konsensuksen puolikastakaan siitä, että rahat syydetään vuodesta toiseen samoille vasemmistojäärille samanlaisten toimesta.
Miten mulle tulee tästä virkkeestä sellainen mielikuva, että oletat SAK:n antavan kaikki rahat näille nk. vasemmistojäärille? Onko esittää todisteita?
 
Excuse me nigga? Ammattiyhdistysliikkeen poliittinen agenda on nimenomaan työntekijöiden aseman parantaminen palkallisissa-, työsuojelullisissa-, loma-, työaika- ja työterveyshuollon asioissa.

Korjaa nyt jos olen väärässä mutta olen aina käsittänyt, että sana politiikka tarkoittaa yhteisten asioiden ajamista ja/tai niihin vaikuttamista. Ammattiyhdistysliikkeellä voi olla kytköksiä poliittisiin puolueisiin mutta asia ei aina ole niin.

Ei tuo agenda ole poliittinen, sikäli kun se tarkoittaa reaalipolitiikkaa sotkeutumista. Se on vain agenda. Kuten vaikkapa urheiluseuralla. Jos tuohon politiikkaan sotkeutumiseen lähdetään, sen pitäisi olla ainakin avointa maksajille ja ns. läpinäkyvää. Nyt esim. todella moni Niinistön kannattaja, kyse lienee sadoista tuhansista henkilöistä, on tietämättään ja kysymättä rahoittanut halosen kampanjaa...

Miten mulle tulee tästä virkkeestä sellainen mielikuva, että oletat SAK:n antavan kaikki rahat näille nk. vasemmistojäärille? Onko esittää todisteita?

No haloo. Jos yhtään olet seurannut noita SAK:n aktiiveja viimeaikoina, niin varmaan aika hiljaista noiden oikeistolaisiksi esittäytyvien rahoitus. Lue vaikka Lauri "minulle tasapalkkaisuus on unelma" Ihalaisen tai muiden täysin änkyrävasurien (joita SAK:ssa suorastaan vilisee) toimintaa vaikkapa presidentin vaalien aikaan. Tai se sikaporvarimainos, joka taidettiin vetää takaisin. Kyllä siellä ovat puolensa valinneet.
 
Back
Ylös Bottom