Kaikki päivän kalorit kerralla

mä olen itseasiassa kokeillut tota kaikki kalorit kerralla systeemiä ja korostan että kyseessä oli muutama viikko, ei koskenut viikonloppua, eli viikonloppuisin söin normaalisti viikolla vedin vaan illalla noin 1500 kcal yhdellä aterialla. tästä täysin epätieteellisestä kokeesta seuraavat havainnot:

- hirveä nälkä, tosi vaikeeta
- paino laski (ja rasvaprosentti, impedanssimittarilla) paremmin kun saman kalorimäärän jakamalla
- vatsa oli aika usein sekaisin.

oma johtopäätös oli että kaikki kalorit eivät imeytyneet, vaan tulivat läpi. vastasi siis hiukan tiukempaa diettiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Puterco
Tässä loistava insuliini artikkeli
Insulin, Powerful Anabolic

Olen sen verran laiska ihminen kiireessä, etten ala tarkemmin selvittämään suomeksi omia ajatuksia. Tämä tekstin pätkä selittänee asiaa hieman, kts myös linkki, joka jo kattaakin asian loistavasti.

John kirjoittaa hauskaa ja viihdyttävää tekstiä, varmaan sinne väliin jotain asiaakin mahtuu :) En kylläkään ymmärrä kuinka 1 ruokailu/päivä voisi aiheuttaa insuliiniresistenssiä, luulisi lopputuloksen olevan aika paljon päinvastainen. Kaikilla muilla tavoin ajateltuna se onkin sitten aika järjetöntä.

Kannattaa lukea 'warrior diet' juttu T-magista. Sama idea.

Alkuperaisvaite siita, etta ainoastaan paivittainen kalorimaara merkitsee, ei ole oikea kyllakaan, mutta aika moni taallakin ihan turhaan hifistelee optimaalisilla hiilaritankkauksilla ja muilla.

Originally posted by Nat_Ural
John kirjoittaa hauskaa ja viihdyttävää tekstiä, varmaan sinne väliin jotain asiaakin mahtuu :) En kylläkään ymmärrä kuinka 1 ruokailu/päivä voisi aiheuttaa insuliiniresistenssiä, luulisi lopputuloksen olevan aika paljon päinvastainen. Kaikilla muilla tavoin ajateltuna se onkin sitten aika järjetöntä.

Juuri näin asian pitäisi olla. Ilmaisin asian vähän omituisesti alunperin ja arvasin joutuvani siitä vielä tilille. Tarkoitin lähinnä, että probleema insuliinin kanssa varmaan olisi, että päivän kuivana olon jälkeen ainut ateria ampuisi insulinit kattoon ja rasvasolut varmaan pyrkisi varastoimaan kaiken mahdollisen. Insuliinin tasainen eritys päivän mittaan olisi parempi tapa. Tässä pitää varmasti huomioida myös diettaavan ihmisen treenit. Treenaamaton pelkästään dieetillä pelaava laihduttaja on hieman eri veneessä insuliinin kanssa kuin treenaava. Treenaavalle insuliinin kova piikki on aika toivottua kunhan aika on oikea. Turhaapa tässä pidempään, kaikki varmaan ymmärsivät asian oikean laidan ainakin luettuaan tuon artikkelin. Berardilla on aika hyvää juttua ja kaikki "mä oon hardgaineri" tyypit erityisesti voisivat tapetoida seinänsä "Massive Eating" artikkelilla.

www.johnberardi.com

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom