Kiitos lukuisista vastauksista ystävät,
yritän vastata yleisesti, ettei tarvitse kirjoittaa useampaa viestiä.
Minulla on masennusta, mutta se on seuraus fyysisistä ongelmista, eikä syy niille.
Minulla on rasitusastma, mutten tiennyt sen olevan mahdollinen ongelmien aiheuttaja.
Minua ei ole kuvattu tähän asiaan liittyen, vaikka olenkin käynyt yksityisellä useampaan otteeseen, mutta voin ottaa sen puheeksi lääkärin kanssa.
Yskittääkö sua syödessä, tai aiheuttaako oksentamisen pelkääminen jännitystä? Itellä siis ollu samanlaista ongelmaa selkeästi lievempänä, ja mulla ainakin silloin oksetusta aiheutti yskiminen, mikä jollain tapaa selkeästi yhdistyi siihen että ennen ruokailua rupes aina jännittämään ettei vaan rupea oksettamaan. Enää ei ole mulla siis tollasta ongelmaa kun astma on hyvin hoidettu. Joskus jos on jostain muusta syystä ollu yskää, niin on ollu vaikeampi syödä, koska rupeaa yskittämään, ja koko ajan sellanen fiilis, että limaa olis keuhkoputkessa. Jos sua ei kuitenkaan yskitä syömisen aikana, niin tuskin johtuu siitä astmasta.
Närästääkö sua usein? Jos närästää, niin ongelmat saattaa johtua väljästä mahanportista. Kannattaa varmaan käydä siis ottamassa puheeksi lekurin kanssa se mahalaukun tähystys.