Kahvakuulailu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Heipä hei vaan kaikille!
Olisi vähän kysyttävää liittyen kahvakuulailuun.
Voiko pelkästään kuulailemalla hankkia lyönteihin ja potkuihin terävyyttä ja nopeutta?

Olen lukenut aiheesta ristiriitaista tietoa ja kiinnostunut selvittämään, mikä todella on asian laita.
Toivoisin omakohtaisia kokemuksia / mielipiteitä

Kiitos etukäteen!

En ole mikään guru tähän vastaamaan mut kyllä ainakin omakohtaiset kokemukset olis sellaiset että kahvakuulalla treenaaminen kehittää yleisesti paremmin räjähtävyyttä ku perus sali, mut kannattaa ton lisäks myös tehdä muutakin kuten tangolla olympia nostoja. Jos ei ole mahdollisuutta muuhun kuin kahvakuula treeniin niin ehdottomasti kannattaa tehdä ja lisää kyllä potku ja lyönti nopeutta ja voimaa. Jos tosiaan ei salille pääse niin kannattaa myös tehdä räjähtäviä liikkeita omalla painolla kuten räjähtäviä punnerruksia ja muuta.

Aaa niin mä jotenkin heti ajattelin että kyseessä on nimenomaan lajitreenien lisäks tehtävä treeni :D mut joo tietenkin ekana tulee lajitreenit ja niiden lisäks pelkkä kahvakuulailukin on hyvä.

Itse olen jonkun verran tehnyt 2min kahvakuula eriä ja sitten lyhyempiä 10-15 teräviä sarjoja. En osaa kyllä sanoa onko räjähtävyyttä tullut enempää. Ehkä jaksaa ainakin hiukan paremmin pitää sparratessa saman voimatason erän alusta loppuun. Mutta AndyS:ään yhtyen parempi ainakin kun sohvalla makoilu. Tähän jos saisi jonkun kahvakuulaohjaajan tai kamppailuvalmentajan näkemyksiä niin olisi hienoa.

Aaa niin mä jotenkin heti ajattelin että kyseessä on nimenomaan lajitreenien lisäks tehtävä treeni :D mut joo tietenkin ekana tulee lajitreenit ja niiden lisäks pelkkä kahvakuulailukin on hyvä.

Tässä tapauksessa kyse on nimenomaan lajitreenien lisäksi tehtävästä harjoittelusta. Lajina thaiboxing, jota reenannut vuodesta 2006 vaihtelevalla aktiivisuudella.

Okei. Kuvittelin tosiaan että ideana olisi lähteä lisäämään lyönti- ja potkuvoimaa ilman kamppailutreeniä. Vastaus on silti oikeastaan melkeinpä sama. Jos kyse on harrastetason liikunnasta eikä suunnitelmallisesta kilpaurheiluvalmennuksesta, oikeastana mikä tahansa lisäliikunta on eduksi, kunhan siinä ei riko itseään tai saa kroppaa niin pahaan jumiin että lajitreenit kärsivät.

Eli luultavasti kahvakuulailu lisää lyönti- ja potkuvoimaasi ainakin vähän verrattuna siihen että et tekisi mitään samana aikana. Kovin suurta edistystä on kuitenkaan turha odottaa ja esim. yksi lajitreenikerta viikkoon lisää luultavasti lisäisi lyönti- ja potkuvoimaasi enemmän. Toinen asia on vielä se, että kehitytkö thainyrkkeilijänä parhaiten juuri lisäämällä iskuvoimaasi vai rajoittaako joku muu tekijä kuten esim. hapenottokyky suorituksiasi enemmän?

Mutta jos kyse on harrastelusta ja sinun tekee mieli kahvakuulailla, niin kyllä siitä enemmän hyötyä kuin haittaa on, joten mene ihmeessä heilumaan sen giryan kanssa.

giryasta vielä se pointti että melkein kaikki perusliikkeet (heilautus, tempaus, rive) saavat voimansa lantiosta.. tämä kehittää paljon vatsan ja lantionseudun lihaksia.. kamppailulajeista ehkä jotakin tietävänä voisin väittää että sillä lantiolla ja keskikropalla jotain merkitystä on lyönneissä, potkuissa, lukoissa ja muutenkin painissa.. tietty salilla voi samat hommat levytangolla heilautusta lukuunottamatta tehä mutta itse pidän kahvakuulasta enemmän.. makuasia sano koira ku pallejaan nuoli :)

välinettä tärkeämpää on varmasti treenata oikealla tavalla, ei ylisuurella kahvakuulalla tehdyt hitaat toistot varmasti nopeutta tai räjähtyvyyttä lisää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
välinettä tärkeämpää on varmasti treenata oikealla tavalla, ei ylisuurella kahvakuulalla tehdyt hitaat toistot varmasti nopeutta tai räjähtyvyyttä lisää.

Nimenomaan, pyrinkin tekemään kuulaliikkeet mahdollisimman räjähtävästi. Hitaista toistoista puheen ollen, omasta mielestäni kahvakuulailu hitain toistoin on melko mahdotonta, ne liikkeet ovat pakostikin enemmän tai vähemmän vauhdikkaita. Näin itse näkisin asian.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom