Kaappari iski taas!

Vaikka koneessani on palomuurit ja viruksentorjuntaohjelmat ym.niin taas pari viikkoa sitten kotisivukseni ilmestyi jokin "searchpage-hakupalvelin".Pari kuukautta sitten saatiin vastaava "coolseach"-ohjelma poistettua Ad-aware 6.0 ohjelmalla.Nykyinen on niin sitkeä,ettei atk-töitä tekevä kaverinikaan sitä saa poistettua.Ohjelma sinällään ole mikään paha,mutta nettisivuille pääsee pelkästään suosikit-sivun kautta.Myös Google avaa haetut sivut.Nämä kotisivukaapparit on kuulemma hyvinkin yleisiä,mutta tämä nyt tuntuu olevan sitkein tähän saakka,ainakin mulle(atk-tumpelo) sen verran kiusaa,että jos joku kertois millä ton tuskan saa pois?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hae päivitys Ad-awareen tai kokeile jotain toista spywarejen yms. poistajaa. Kas kun Ad-aware&co osaa poistaa vain version julkaisua ennen tehtaillut "kaapparit". Itselleni kävi myös niin, että Ad-aware ei pystynyt poistamaan jotain koneelle tunkeutunutta selaimen plug-inia (kaappasi komennon ctrl+f, eli search), mutta eräs toinen ohjelma pystyi. Ko. ohjelma (jota en muista) oli tosin maksullinen, eikä kokeiluversio muuta kuin tunnistanut plug-inin, mutta kertoi sentään sen registry-viitteet, joten poistin sen itse. :D

katso jos se lähtis ihan vaan ohjauspaneelista---> lisää/poista sovellus. Ja sieltä kattelet jos näkyy. kaikki mun koneen kaapparit tms. on lähteny sieltä, mut en sit tiiä jos kerran kaveriskaan ei saanut.. mut kattele.

Tuon Hulkin mainitseman CWS:n kanssa tuli painiskeltua eräällä työpaikan koneella aika monta tovia, kun en löytänyt viitettä, että mistä oli kyse. Ko. työkalulla se onneksi lähti.

Antivir taitaa blokata nuo heti kun ne yrittää koneelle sillä muutaman kerran on antivir ruennut herjaamaan kesken netissä surffaamisen että joku searchweb on virus ja haluanko poistaa sen. Siinä vaan on ollut joka kerta se ongelma että se poistaminen vetää koneen jumiin niin että pitää tökätä virrat pois ja sitten käynnistää kone uudestaan ja ajaa viellä ad-aware ja antivir läpi että kaikki siitä poistuu.
Miten muuten jollekin nettisivulle tulee tuollainen "virus" laittaako sen itse sivujen ylläpitäjä vai joku ulkopuolinen?

Kiitoksia vinkeistä.
Tänään kun avasin koneen,niin kaapparin nimi oli vaihtunut.Tais olla "websearch"tjn.mutta sivun ulkomuotokin oli muuttunut eilisestä.Näitähän taitaa riittää....
Tarvii kokeilla noita antamianne konsteja.Joskus vaan mietityttää imuroida netistä mitään päivityksiä,kun nekin ohjelmat voi olla feikkejä.Kuulemma.Mut ei tässä muukaan auta.
Ihmettelen vaan,että mitä hyötyä jollekin on tehdä tuollaisia ohjelmia.Itse en ainakaan moisia käytä koskaan.Ja mistähän tollaiset tulee?Aikuisviihdesivuilta?? Heh,no enhän minä niillä koskaan ole käynyt!!! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom