GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Kaamossyöminen

Koko syksy on mennyt mukavasti terveellisesti syöden ja liikuntaa harrasten. Painokin on pudonnut mukavat 3kiloa. Nyt saapui tosin pimeys ja toi mukanaan tajuttoman syömishimon !

ihan älytöntä. minä jolle suklaa on aina ollut aika mitäänsanomatonta vedin eilen puoli levyä ja kokoajan tekee mieli jotain pastaa tai pullaa... ihan ihmeellistä. Ja siis tämä kaikki ihan normaalin reilu 2000kcal ruokavalion päälle. Olen lähdössä etelään tammikuun alussa ja siihen menessä olisi ollut kiva polttaa vielä kilo läskiä, mutta hieman toivottomalta näyttää näiden himojen vallassa.

Onko muilla vastaavia fiiliksiä?

käsi pystyyn täälläkin.. mutta eipä lannistuta, keväällä aurinko innostaa lenkkeilemään niin tuleepa sitten kulutettua tulleet kilot veks:)

Minä myös... Harvoin tulee karkkia syötyä, mutta nyt on lähtenyt ihan käsistä. Kaikki missä vähänkään on suklaata kelpaa, kohta varmaan käyn koiran suklaiden kimppuun...:evil: Enkä nyt puhu mistään pikku herkuttelusta, vaan täysin tolkuttomasta mättämisestä! Onneksi en ole yksin :)

Mä oon aina yrittänyt lohduttaa itseäni sillä, että eihän se näin talvella haittaa, jos vähän syö runsaammin, koska kuitenkin on koko ajan niin paljon vaatteita päällä, ettei kukaan huomaa, jos siellä alla on vähän jotain ylimääräistä. Keväällä sitten on helpompi vähentää herkuttelua kun aurinko taas paistaa...

No todella. Ja tää pikkujoulukausi ei kyllä yhtään auta asiaa, kun joka viikonloppu tapahtuu täydellinen repsahdus ja kaloreita tulee jotain 3000 per päivä. :rolleyes: Mutta joo. Viikolla pysyy suht hyvin hallussa eikä mitään extraa ole päässyt kertymään "hieman" epäterveellisestä ruokavaliosta huolimatta. Onneksi enää tänä viikonloppuna on pikkujouluja. Sitten voi palata normaaliin päiväjärjestykseen ja ehkä jonkunlaista hillittyä dieettiä on hitusen helpompi toteuttaa. Mun tekee mieli koko ajan mussuttaa jotain todella rasvaista ja suolaista, kuten makkaraa (en ikinä ennen oo tykännyt makkarasta), pizzaa, juustoja, jne. Ja tuntuu, että nälkä on koko ajan.

Mä oon aina yrittänyt lohduttaa itseäni sillä, että eihän se näin talvella haittaa, jos vähän syö runsaammin, koska kuitenkin on koko ajan niin paljon vaatteita päällä, ettei kukaan huomaa, jos siellä alla on vähän jotain ylimääräistä. Keväällä sitten on helpompi vähentää herkuttelua kun aurinko taas paistaa...

Tähän lisätäkseni, jos ne kylmät ilmat jossain vaiheessa tulevat, niin eiköhän se ole ihan näppärää jos kropalla on pikkuisen enemmän lämmikettä ;)

Omalla kohdallani voisi puhua jo kammosyömisestä :D
Koko ajan tekisi mieli puputtaa jotain ja mitä enemmän hiilareita niin nam..
Suklaasta olen pysynyt erossa, mutta mä voisin vetäää normiruokaa ja leipää järkyt määrät.
Puhumattakaan punaviinistä, joka maistuu viikonloppu-iltoina niin hyvälle takkatulen ääressä...

Mä olen vielä lähdössä Thaimaahan tammikuussa, joten löytyisköhän jostain teltta-mallista uimapukua...

Musta kuoriutuu pimeällä joku ihme muslimi - ihan ku pimeällä vois oikeasti syödä enempi. NOT!!!

Pitkän aikaa pysy herkkuhimot ja ihan perus leiväntarpeet ja muut loitolla, mut kyllä nyt vaan tekis iltasin mieli yhtä sun toista naposteltavaa. Ärsyttävää. Ymmärrän siis aloittajan tuskan.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Sama ongelma täälläkin. Mutta koska saan pitää vain yhden herkkupäivän viikossa, niin pysyy ees jotenkuten hallinnassa.

Isompi ongelma on nukkuminen. Unentarve kasvaa megalomaanisesti ja pystyisin varmaan nukkumaan kellon ympäri. Oikeasti vietän varmaan 15 tuntia unten mailla vuorokaudessa. Lisäksi rytmi on kääntynyt yövoittoiseksi, eli olen hereillä suunnilleen 16 alkaen ja menen nukkumaan joskus aamuyöllä.

Minä en ole huomannut mitään eroa ruokahalussa eri vuodenaikoina ;/. Himot ovat aika tasaisia ympäri sesongin. Jos huomaan että kuola alkaa valua liiikaa suklaa ja jäätelöosastolla ja tekee mieli ihan äärettömästi kaikkea, yleensä siitä myös tajuan, että täytyy alkaa syödä ravitsevammin. Täytyy panostaa enemmän siihen jokapäiväiseen sapuskaan. Enemmän rasvaa ja vitamiineja.

Pimeys ei erityisesti myöskään masenna minua, eikä lumikaan (jos ei ole loskaa). Taiteilijasieluni herää aina hämärään aikaan uusiin inspiraatioihin ja tekee mieli maalata :D.

Minä en ole huomannut mitään eroa ruokahalussa eri vuodenaikoina ;/. Himot ovat aika tasaisia ympäri sesongin. Jos huomaan että kuola alkaa valua liiikaa suklaa ja jäätelöosastolla ja tekee mieli ihan äärettömästi kaikkea, yleensä siitä myös tajuan, että täytyy alkaa syödä ravitsevammin. Täytyy panostaa enemmän siihen jokapäiväiseen sapuskaan. Enemmän rasvaa ja vitamiineja.

Pimeys ei erityisesti myöskään masenna minua, eikä lumikaan (jos ei ole loskaa). Taiteilijasieluni herää aina hämärään aikaan uusiin inspiraatioihin ja tekee mieli maalata :D.

mulla tää taas on niin päin vastoin. jos oon ollut kauan erossa suklaasta tai jostain muusta ns hyvästä ei mielitekoja tule mutta sit jos sattuu vaikka töissä kaveri tarjoomaan palan suklaata niin heti tulee ostettua seuraavana päivänä patukka:D eihän se väärin oo mutta siis pointti tuli varmaan esille :)

Mulla on tullut reilu 3kg lisää tässä parina kuukautena..väsyttää ihan hulluna tämä kaamos ja on tullut mässytettyä paljon leipää ja suklaata eikä vielä ole edes joulu.,huoh.

Ei ole kanssa mitään ongelmia pitää puhdasta ruokavaliota. Mitä enemmän kaikkee skeidaa mättää, sitä enemmän sitä tekee myös mieli.
Kannattaa tehdä ne valinnat jo kaupassa, ettei edes tuo kotiin mitään, mikä ei tavoiteruokavalioon kuulu.

Ei ole kanssa mitään ongelmia pitää puhdasta ruokavaliota. Mitä enemmän kaikkee skeidaa mättää, sitä enemmän sitä tekee myös mieli.
Kannattaa tehdä ne valinnat jo kaupassa, ettei edes tuo kotiin mitään, mikä ei tavoiteruokavalioon kuulu.

Kuulostaa helpolta mutta ei se sitä läheskään aina ole - toisille. Etenkin jos on perso "skeidalle". Kyllähän sitä itselleen monasti tolkuttaa järkeä päähän mutta hassusti sitä aina kaikki järkisyyt sumenevat kun mieli tahtoo niin tolkuttomasti lisättyä sokeria ja rasvaa :D Ja olen tullut siihen tulokseen, että en minä opi olemaan siitä erossa ja syömään ainoastaan "puhtaasti" joten olen sitten olematta. Suon itselleni tämän heikkouden ja opin elämään sen kanssa.

Öh, ainiin, siis tottakai minäkin syön jädeä ja suklaata ym. mutta en mitenkään erityisesti enemmän tiettyyn vuodenaikaan. Himot ovat aika tasaisia ympäri vuoden. Tunnesyöminen ei ole minun keino lohduttautua masennukselta, silloin yleensä teen jotain luovaa. :)

Ylimääräistä tulee syötyä aina silloin jos joskus tekee mieli, kerran viikossa tai parissa yleensä, mutta en koe jääväni siitä erityisen riippuvaiseksi. En halunnut kuulostaa joltain tiukkapipolta joten tarkensin vielä.

Sorry, taisin kuulostaa aika tiukkapipolta :D vaikka niin en itse kyllä koe.

Tottakai otan rennomman asenteen silloin, kun olen jossain missä tarjotaan herkkuja. Kylässä ja sillointällöin ulkona, jos en voi itse vaikuttaa siihen missä syödään. Silloinkin yritän edes vähän valita, jos valinnavaraa on. Jostain luin joskus 80-20 % -säännöstä: "20 %:lla (syömisistä/paheista/name it...) ei ole väliä, jos 80 % on kuosissa. Pätee yhtälailla viikossa kuin päivässä." Toiset haluavat olla napakampia, ja silloin oma sääntö voisi olla vaikka 90-10.

Mulle ruokavaliossa pysyminen on siksi ehkä aika helppoa, että erityisruokavalion (gluteeniton lakto-ovo-vege) takia eväät on joka paikassa mukana muutenkin. Kun eväitä laittaa edellisenä iltana tai aamulla, ei ole vielä nälkä tai mieliteot siinä pisteessä, ettei pysty järkiratkaisuihin. Silloin on aina sopivaa ruokaa sopiva määrä oikeaan aikaan. Suosittelen tekemään iltapäiväksi ihan kunnon eväät kouluun tai työpaikalle, jos hallitse iltapäivä-/iltasyöpöttelyjään. Ei ole ihan romahtamispisteessä kaupassa tai kotona, ennen kuin on taas järkiateria edessä.

Kuuntelin just eilen yhden kaverin tuntemuksia siitä, että pimeään aikaan tulee mässättyä ihan hulluna ja on niin väsynyt... Ymmärrän mitä hän tarkoitti, mut nykyään mulla on ihan helppoa olla puhtaalla terveellisellä ruokavaliolla. Jonkun aikaa joskus kärvistelin ruoka-asian kanssa, ja kun "pääsin sen herraksi", niin ei ole ollut vaikeuksia; tosi säännöllinen, kasvis- ja proteiinipitoinen ruokavalio niin ei edes tee mieli mässyä! :) Silti joka sunnuntai-ilta (niinku nyt) pidän herkkuhetken: reipas jätskiannos kaurakeksien kera. se sitäpaitsi vauhdittaa aineenvaihduntaakin, kun kerran viikos kiskasee. Nam ;) Seuraavana aamuna kyl huomaa, et on poikennut ruokavaliosta; mul tulee oudosti (siis tää on ihan ihmeellistä)kyljistä ja vatsasta iho tosi herkäksi, ellei jopa kipeeks. En oo keksiny muuta selitystä ku et kroppa jotenki hylkii sitä sokerimäärää.. onks jollain jotain hyvää selitystä?

Tuli tässä toinen ääripää mieleen. Eikö kenelläkään ole päinvastaista käyttäytymistä syömisen suhteen näin pimeällä? Itselläni kun menee ennemmin niin päin, että näin syksyllä ja alkutalvesta/talvesta ei meinaa aina ruoka maittaa, ja on vaikea saada tarpeeksi hiilareita. Salaattia pystyn syömään paljonkin, samoin proteiinia, mutta hiilarin osuus saattaa jäädä olemattomaksi. Aamuisin ei tee yhtään mieli syödä, saatan syödä ensimmäisen kerran vasta iltapäivällä vaikka päivä alkaa jo kuuden jälkeen aamulla! Silti olen ihan yhtä virkeä kuin ennenkin ja päivittäiset toiminnot sujuu samaan malliin kuin "massakaudella" (en nyt tiedä mitä muutakaan nimitystä siitä käyttäisin). Joinakin päivinä tämä sitten kostautuu sillä, että illalla syön jotain roskaruokaa - en kuitenkaan onneksi kovin usein.

No, onneks tätä ei kovin kauaa yhtäjaksoisesti kestä. Uusiutuu aina välilltä lyhyissä sykleissä, ja normalisoituu jonkun ajan kuluttua. Mutta saa ehkä aineenvaihdunnan junnaamaan paikoillaan :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom