Ongelma on siinä, ettei niissä palkeissa ole mitään logiikkaa. Mulla menee edelleen - noin puolen vuoden käytön jälkeen - ihan helvetisti aikaa kun klikkailen niitä palkkeja edestakaisin ja yritän muistaa, että mistä luukusta mitäkin löytyi.
Sulla on ilmeisesti aika huono muisti :D
Paras juttu oli kun ihmettelin alussa, että missä on kaikki Open ja Save toiminnot. Ihan varoittamatta onkin sitten tehty muutos, että tuollainen pallo tuolla vasemmassa ylänurkassa onkin sitten se ohjelman tärkein valikko. Ihan kiva paitsi että mikään sen ulkonäössä ei viittaa siihen, että se on valikko.
Täytyy myöntää, että mullakin kesti hetki tajuta, että kyseessä on valikko. Joku viite, esim. teksti olisi auttanut. Huonosti suunniteltu siis. Toki kun sen nyt tietää, ei mitään ongelmia tule.
Olisivat nyt edes ottaneet oppia Officen Mac-versiosta ja leijuvista toolbokseista.
Allekirjoittaneella ei ole kokemusta kelluvista toolboxeista tekstinkäsittelyohjelmassa, mutta kuten netjet sanoi, ne tuntuvat sopivan lähinnä photoshoppiin.
Ei ole - ei edes meillä teknillisissä korkeakouluissa/yliopistoissa.
Itsekin opiskelen TTY:llä. Jonkinlainen office-koulutus voisi olla asiaa, on siellä tyhmempiäkin asioita peruskursseilla opeteltu. Nyt on joutunut opettelemaan kaiken itse kantapään kautta ja varmaan vieläkin tulee tehtyä joitain tekstinkäsittelyasioita ihan liian vaikealla tavalla. Suurin virhe minkä tein yhdessä vaiheessa oli siirtyä käyttämään openofficea. Seurauksena oli aivan hirvittävä säätäminen muotoilujen kanssa joka kerta kun teki jotain harjoitustyötä.
Tämä nyt ei liity enää mitenkään aiheeseen, mutta avaudutaan silti. Lisäksi vituttaa yleisesti se, että eri laitosten harjoitustyöpohjat eroavat toisistaan niin saatanasti ja aina niillä ei ole edes mitään yhteyttä diplomityöpohjaan. Kivaa on joka kurssin alkaessa katsella, minkälaiselle pohjalle tällä kertaa kirjoitellaan ja sitten saa tarkistella muotoiluja joka välissä. Kamalin pohja mitä on tullut vastaan on ohjelmistotekniikan laitoksella. Hyi hyi.
Enpä itsekään juuri käytä automatiikkaa, kun se tosiaan sabotoi ensin diplomityöni ja myöhemmin väitöskirjani kirjoitusprosessia varsin tehokkaasti (diplomityön versio korruptoitui eikä auennut enää kun office kaatui 70 sivun automatiikkaan). Footnoteja ja taulukoita käytän, mutta siinä se melkein on. Referenssitkin menee taas manuaalisesti kun se automatiikka rikkoi ne aina.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten tuo oikein tapahtui? Osaanpahan välttää vastaavat virheet itse tulevaisuudessa. Ehkä. Se on ainakin varma, että otan joka välissä uusia versioita ja talletan ne johonkin varmaan paikkaan. Ei löydy luottoa microsoftiin niin paljon...