Käyttääkö kuntosalia harrastava pukua?

Tervehdys!

En löytänyt sopivaa threadia kyseiselle aiheelle ja ajattelin, että tästä voisi laittaa ihan uusi aihe koska en ole luultavasti yksin tämän ongelman kanssa.

Mistä puntteja treenaava henkilö löytää hyvän ja istuvan puvun? Housujen kanssa ei ole ongelma mutta takin kanssa kylläkin.

Itse olen kooltaan 185cm pitkä ja painoa on noin 88kg. Hartialeveys aika iso ja isoa vatsaa en omista.

Mitä olen puvun takkeja koittanut, niin 54B1 on aika jees mutta vatsan kohdalla saa nyrkin väliin, eli takkia pitäisi kaventaa. 56B on hartioiden kohdalta parempi mutta takista tulee muuten hirvee teltta....

Tietääkö joku hyvän (halvan?) paikan mistä saisi "slim-fit" pukuja tai muuten vaan hyvin istuvan puvun? Stockmann? Mistä olette itse ostaneet hyvän puvun? Thaimaassa voisi halvalla teettää mutta tämä ei ole nyt mahdollista tässä tapauksessa....

(Huono puoli treenaamisen kanssa on, että lihas kasvaa ja puku ei mahdu päälle, prkl....)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaihtoehdot:
1: menet juuri esim Stockalle, jossa on ammattitaitoiset myyjät, katsotte lähimmäksi sopivan puvun, jonka jälkeen myyjä/räätäli katsoo ja mittaa mitä pitää korjata ja viikon sisällä saat korjatun, varsin istuvan puvun.
2: googlaat "mittatilauspuvut" tms, niitä saa sieltä sun täältä kotimaisilta tekijöiltä - laadukasta mutta ehkä hintavahkoa.
3: bongaat näitä täälläkin monilla työpaikoilla muutaman kerran vuodessa kiertäviä honkongilaisia/thaimaalaisia räätäleitä jotka ottaa mitat ja toimittaa puvun valitsemasi mallin/kankaan mukaisesti joko postitse tai seuraavan kerran tullessaan suomeen (yleensä käyvät 3-4 x vuodessa. Näistä on hyviä kokemuksia mutta myös huonoja, riskialttiimpaa (eri ohivetojen mutta tuotteiden laadun suhteen). Mutta yleensä edullisehkoa.

Duunin puolesta on mokomaa pakko käyttää joka päivä ja oikeestaan melkein viihdyn siinä.
Omat mitat on n. 100kg / 190 cm ja ihan kivassa lihassa. Muutaman puvun olen teettänyt, mutta suht hyvin istuvia pukuja olen löytänyt Brothers & Sisters liikkeestä. Hintaa noille tuli joku alle 300€ kipale ja itsellä ainakin toiminut hyvin. Tarjolla siis tuota slim fit-henkistä kostyymia eikä mitään perus dressman käpysäkkejä.

Otat parhaiten sopivan puvun avokaupalla kainaloon ja marssit lähimmälle vaatturille. Sieltä tulee tuomio josko kyseisestä puvusta saa pienellä laitolla sopivan. Jos vastaus on kieltävä niin jatkat samaa toimintaa toisten pukumallien kanssa. Tuosta se aikanaan löytyy.

Takista kannattaa katsoa hartioiden istuvuus, loppuosa on yleensä ollut suhteellisen helppoa sorvata kohdalleen kaventamalla.

Ite ostin tuolta häihin puvun: http://www.pohjanheimo.fi/

Siellä oli myymässäkin sellanen jumalaton kasslerniska, että se varmaan ymmärtää kotibodareita vaivaavat ongelmat mittojen suhteen. :)

Paljonko jouduit sijoittaan eskoja hääpukuun? Jos saa tiedustella?

Hei, minäkin ostin kasslerniskalta puvun! Löytyi heti sopiva koko. Hintaa tuli meikäläiselle reilu 200€, mitoissa 194.67cm ja 110kg (rasva% 40)

Edit. Eli siis Pohjanheimoa suosittelen minäkin.

Hmm... 600e mutta en muista kuuluko tohon sit paita ja kraka mukaan. Se oli meikäläiselle siinä mielessä sopivaa materiaalia, että sen ei pitäisi mennä ryppyyn ollenkaan. :D Laatu tuntuu pirun hyvältä, en tiedä sitten miten kebabit irtoo rinnuksilta tai kestääkö polvien kohta taksijonossa konttaamista mutta eiköhän nekin tule viimestään pikkujouluaikaan testattua.

edit: elikkä ilmeisesti hintahaitari on sielläkin laidasta laitaan tai sitten mä en saa kyniksenä sikaniska-alennusta ollenkaan! :D

Täällä jo aiemmin sivuttu pukuaihettakin. Kannattaa kysyä suoraan Kalevan Puvun Athletic-mallistoa.

stockalle tai vastaavalle ja pyytää myyjän apuun. Pitäis löytyä esim kaikkia kalevan malleja ainakin jkl sokokselta löytyy...

Sit vaan myyjä lyö neuloilla puvun kuntoon ja lähettää ompelimoon. valmista bout viikossa

Puvut, pikkutakit, kauluspaidat ja miksei housutkin raatalilta. Suomessahan tuo maksaa aivan saatanasti, muttei taalla banaanivaltiossa :D Valitettavasti ma paluu Suomeen karujen hintojen pariin :itku:

Olipa hyodyllinen postaus...

Suositut

Back
Ylös Bottom