Käytetyn tietokoneen osto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VTG
  • Aloitettu Aloitettu

VTG

Elikkäs tyhmien kysymysten-ketjuun vuodatettujen ongelmienkin takia on tullut uuden raudan aika. tai ei nyt aivan uuden, koska etsinnässä on käytetty kone.

Tilanne on siis tämä, että opiskelijabudjetilla ei kuuhun mennä. saatika liikkeeseen uutta konetta ostamaan. Tällä hetkellä budjetti on ajateltu siihen 200 euron tuntumille, sitä että sisältääkö hinta pelkän keskusyksikön, vaiko näytöt, käyttikset (ubuntu vai windows(varmaan xp, korkeintaan vista)) ei ole myöskään vielä päätetty.
Mieluiten kuitenkin windowsin haluaisin, että vähän voisin pelata, en paljoa, mutta vähän. Viimeisimmät ostetut pelit taitaa olla Half life 2+episodit ja Modern Warfare.

Mitä käytetyissä koneissa tulee ensisijaisesti ottaa huomioon?
Mitä komponentteja tulisi tuijottaa? ADM vai Intel prossuna? Onko sillä oikeasti väliä?:jahas:
Kuinka paljon rahaa tulisi sijoittaa, jos ei halua ensi vuonna ostaa taas uutta(käytettyä) konetta?
Onko kannattavaa ostaa yksityiseltä vai yritykseltä? (vert takuun suhde katteeseen)

Itse olen melko käsi näissä asioissa.
Jotain muisteja osaan varmaan tökkiä paikoilleen, mutta osista en konetta osaa koota. Saati monesta komponentista hirveästi ymmärrä.

tässä nyt joitain mitä pikaisella googletuksella katselin, mielipiteitä koneista kuulisin mielellään.
Myös omia ehdotuksia otetaan ilolla vastaan.

Sivun ensimmäinen kone, allaolevilla valinnoilla, 117€

101330 2.53/2.8/3.0 GHz (LGA775), 512+ MB, 40+ GB, DVDRW, WinXP [käyt.];
101330-191 Pentium 3.00 GHz -suorittimella;
101330-194 1024 MB muistilla;
101330-198 40+40 GB kiintolevyillä;
101330-195 ei näppäimistöä/hiirtä;
101330-200 Windows XP Pro:lla;

6kk takuu, xp, halpa. Omaan silmään hinta-laatu suhde näyttäisi muita paremmalta?

Esikasattu peruspaketti, AMD, 199€
Esikasattu peruspaketti, Intel 229€
Näissä koneissa hyvänä puolena takuut komponenteille, huonona puolena windowsin puute ja hinta-tehosuhde?

Käytetty Acer, ADM Athlon 64 3200+ 199€
Käytetty HP, P4 3,2GHz, 199€
Näissä hyvä puoli, että samaan hintaan tulee XP asennetuna mukaan ja lienevät hieman tehokkaampia(?), mutta takuuta ei luonnollisesti ole.

HP dc7600 P4 3,2GHz, 159€
Octek AMD Athlon 64 3000+, 100€
Viimeisenä vielä vaihtoehdot, jotka lämmivät hinnaltaan hieman opiskelijan sydäntä. Xp mukana, ei takuita ,alhaisempi hinta, mutta tekeekö noilla sitten mitä?

Kiitoksia etukäteen taas kaikille teille, jotka sieltä töiden parista tai kahvipullan äärestä riennätte vastaamaan :rolleyes:

edit. Lisätään yksi nyt vielä Dell, intel pentium 3,4GHz, 1GT DDR2, XP, 175€
Hyvä hinta-laatu suhde noilla tehoilla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Multa saisit tuon vanhan koneenrohjon 200 huntilla pois, 3gigaa muistia 1 tera eli 1000 gigaa kovalevytilaa satalevyllä, polttava DVD vista käyttiksellä amd prossulla mukaan vielä 19 tuumainen littunäyttö.
uuden emolevyn joudut hommaa, sellaisen saa käytettynä 40-50 eurolla korkeintaan, itse en jaksa vaivata päätäni sillä, ja haluaisin päästä noista vaan eroon, joten jos opiskelijabudjetti taipuu hommaamaan sen emolevyn ja jonkun kaverin joka sen sulle sinne laittaa niin ei ole heti tarvis uutta hommata. ota yhteyttä vaikka profiiliin jos kiinnostuit.

Kyllä tohon hintaan melkeen kannattais yksityisiltä kattoa mielummin kuin kaupoista. Ja noi integroidut näytönohjaimet kannattaa unohtaa jos meinasit pelailla.
Esim. murobbs voisi olla yks paikka josta katella käytettyjä koneita

Tämmönen löyty tohon 200e hintaan, tosin ilman näyttöä. Mukana kuitenkin Windows Vista. Tolla ainakin jotain pelailee.

no toi on vanhempi paketti ku mulla ja ilman näyttöä 200:P mulla on myöstossa mun koneessa uudempi radeon hd,olisko ollu 4500 HD voin tarkistaa mikäli op kiinnostuu.

Taitaa tuo japin tarjous jäädä nyt alkuun ainakin, siksi aikaa jos ei löydy ketään tuota emolevyä värkkäämään. Ei oo kaveripiirissä suuremmin näitä jotka ite rakentelee. kiitos kuitenkin.

Eli noista näyttiksistä tulee holposti pullonkaula käytetyissä koneissa?
Perhana kun ei oo niistä mitään hajua, onkohan tuohon mitään nyrkkisääntöä millainen sen pitäisi olla?

Ja tää pelikäyttö on tosiaan varauksella, boksi löytyy jo nurkasta niin ei hirveää tarvetta ole tulevaisuuden pelejä pelata tällä. Lähinnä että nää tällä hetkellä olevat räiskinnät pelittäs.

Pitäis vissiin ostoilmotus tunkee osto ja myynti-osioon kohta :rolleyes:

edit. ja tuo näyttö nyt ei niin ole justiinsa, muutamalta tutultu tuntuisi halavalla saavan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom