Käytetyn kameran ja/tai objektiivin ostaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZweCCo
  • Aloitettu Aloitettu
Ei saisi sotkea valokuvausta ja taidevalokuvausta. Onko urheiluvalokuvaajalla aikaa miettiä sommitelmia, yms. Tärkeintä on tallentaa hetki.

Ei saisi sotkea valokuvausta ja taidevalokuvausta. Onko urheiluvalokuvaajalla aikaa miettiä sommitelmia, yms. Tärkeintä on tallentaa hetki.

Siinä ne erottuu jyvät akanoista...

Sommitteluun on aina aikaa, tai sitten sen sommittelemisen idea ei ole selkärangassa.. urheilu on yleisesti ottaen melko leppoisaa kuvailtavaa ja lähes kaikissa lajeissa sä voit itse valita paikan, mistä otat kuvan ja sen miten sen kohteen siihen kuvaan haluat. Kaikissa lajeissa on tietyt rajoituksensa, mutta ne on opittava ottamaan huomioon jo kuvausta suunnitellessa. Tämän takia pitää tuntea laji, sen rytmi ja liike jo etukäteen, eli lajituntemus tekee paljon.

:offtopic:
Niin riippuu aika paljon mihin kuvaa ja mitä lajia kuvaa. Monet lajit kun suoritetaan tietyissä paikoissa ja pisteissä niin joku saattaa valmistella hommaa etukäteen käymällä paikalla miettimässä kuvauspaikkoja, polttovälejä ja valonsuuntia ja tekee siis sellaista yleissilmäystä paikkaan. Joku toinen sitten vain räpsii kuvat sieltä missä sattuu olemaan eikä sen enempiä mieti.

Alkaa eksymään aika pahasti aiheesta nyt tämä keskustelu. Tosin varmaan minun syytä kun alotteen tein tähän suuntaan. Viimesenä kommenttina mainitsen vielä sen että jos ei ole luonnostaan tuota taiteellista silmää hahmottaa kuvaa ennen kuvaamista tms niin tuskin sitä harjoittelemallakaan kovin hyväksi saa kehitettyä. Itseä ei kauheasti kiinnosta mitkään taidekuvat vaan haluan laadukkaita kuvia tavallisista kohteista, tapahtumista tai muusta vastaavasta. Esimerkiksi juuri luontokuvaamisen tyyliin. Haluan realistisen näköisen kuvan linnusta joka istuu oksalla enkä ole kiinnostunut mistään oudoista taidekikkailuista. Ehkä siis tähän on helmpompi kaikkien kehittyä? Noita eläimiä esim on helmpompi kuvata kun ei tarvitse pahemmin sitä taiteellista silmää vai mitä?

Noh sitten taas vähän aiheeseen. Nolottaa kyllä nykyaikana (kaikkien pitäs osata konetta ja nettiä käyttää) tämösiäkin kysyä mutta kun en tahdo millään löytää käytettynä myynnissä olevia canonin 20D kameroita. En kai osaa laittaa oikeita hakusanoja googleen vai mikä tässä mättää?

Niitä voi olla kyllä vähän vaikeampi käytettynä juuri metsästää. En tiedä missäpäin asustat, mutta ainakin Helsingissä kannattaa katsastaa Mr. Kamera, Kampissa Malminkadulla. Paljon käytettyä kampetta, ja välillä tavaraa tulee ja menee hetkessä. Kaverini löysi tuolta mm. Novoflexin kuulan varsin halvalla.

20D voisi esiintyä suuremmalla todennäköisyydellä Rajalan vaihtolaitteissa, mutta eipähän ainakaan Helsingissä näyttäisi nyt olevan. Lienee siellä Suomessa joku muukin keksinyt että 20D olisi hyvä ostaa nyt? ;)

Kamera-lehden ostaamyy-palsta on tietysti kanssa yksi, sieltä bongasin itse D30:eni silloin 2001.

Käytettyjä kannattaa katsastaa myös alan keskustelupalstojen myyntipalstoilta.

www.digicamera.net
www.kameralaukku.com
www.aukea.net

Sitten on paljon liikkeitä missä on käytettyä, missä on enemmän ja vähemmän käytettyä tavaraa.. kallita tai halpoja:
Studio Hannu Lehmusvuori
Fototekniset
Mr Kamera
TOP Sot
Fimeko
FotoTapio
Fotokellari
Kuva Lenita
MV-Kuvat
Rajala

Jne jne.. pitäis varmaan pistää sellainen complete list tähän, missä ois myös noita ulkomaisia käytettyjen myyjiä, sillä siellä on myös hivenen eksoottisempaa kameratarviketta :D

Mä taas aina olen ajatellut että kuvaaminen on vähän kun piirtäminen esim. Jos on luonnostaan huono piirtämään niin vaikka kuin harjottelis niin ei ehkä koskaan tulis hyväks piirtäjäks. Sitten taas jos on hyvä piirtäjä niin ei edes tarvitse harjotella sitä ja silti osaa hyvin piirtää. Onko tää kuvaus samanlainen luonnonlahjakkuus että pitääkö löytyä semmosta silmää tähän hommaan? Vai onko kaikki opittavissa harjottelun kautta? :rolleyes: Jotenkin tuntuis että on. Muutenhan hyviä kuvaajia olis pilvin pimein jos kaikki harjottelevat kehittyis hyviks.

Mä olen sitä mieltä, että piirtämisessä täytyy myös harjoitella tosi paljon, jotta voi kehittyä, mutta se edellyttää toki taitoakin tulla erinomaiseksi piirtäjäksi.

Kuvaamisessa periaatteessa riittää, että on silmää. Loppu on tekniikkaa, jonka voi oppia harjoittelemalla.

Käytettyjä kannattaa katsastaa myös alan keskustelupalstojen myyntipalstoilta.

Tulikin tuossa eilen jo tsekkailtua nuo foorumit ja pari liikettä mutta ei sattunut yhtään 20D silmään sieltä. Foorumeilla oli muutama kappale ollut myynnissä mutta nekin yllätys yllätys menneet. Kiitos kuitenkin varsinkin noista liikkeiden linkeistä kun en kaikkia noita tiennytkään. Jostain syystä nuo liikkeet on hankalampia löytää imo. :) Hyvä lista varmasti monille tuo minkä laitoit tuohon jos ei entuudestaan tuttuja ole mitkään foorumit tai liikkeet.

Yks harmillinen asia on noissa foorumeilla myytävissä että niissä ei pahemmin hintoja ollut. Eli itse pitäisi osata kai tarjota jotain? Tällä hetkellä ei kuitenkaan juuri mitään hajua ole paljonko kannattaa maksaa käytetystä hyväkuntoisesta ja ei aivan loppuun kuvatusta 20D:stä. :rolleyes: Liikkeiden sivuilla olisi hinnat näkyvillä jos kyseistä kameraa olisi myynnissä mutta taitaa ne liikkeiden hinnat olla karvan verran korkeempia yleensä kun tahtoovat välistä voittoa itselleen käärästä? Jotenkin semmonen mielikuva on jäänyt että ehkä jossain 800 euron tuntumissa vois ne hinnat pyöriä vai oonko ihan väärässä?

895 tais olla Rajalassa toukokussa 20D:t, joku 3kpl. 10D tais olla 495, mutta en mene vannomaan.

Omani ostin hintaan 32 000thb, eli noin 640e. Mutta eivätpä nuo uudetkaan ole täällä Thaimaassa ihan yhtä arvokkaita kuin Suomessa.

No mä meinasin myydä tuon oman tässä syksyllä pois ja hintapyynniksi about 850e kahvan kanssa. Paljon halvemmallakaan ei lähde, tai jätän 2:s kameraksi. Kuvattu nyt 13 000 kuvaa ja lisää tulee.

No mä meinasin myydä tuon oman tässä syksyllä pois ja hintapyynniksi about 850e kahvan kanssa. Paljon halvemmallakaan ei lähde, tai jätän 2:s kameraksi. Kuvattu nyt 13 000 kuvaa ja lisää tulee.

Millon oli tarkotus myydä? Voisin nimittäin ostaa tuon varmaankin sulta jos oli kyse 20D digijärkästä? t:ZweCCo

E: Pistä muuten vaikka YV tuosta mulle. Jos tosiaan oot myymässä niin oisin kiinnostunu paljon. Muista kattoo että menee YV tohon mun nickille eikä tälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom