Käytettyä perheautoa ostamassa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
27.6.2004
Viestejä
1 139
Terve,

Johonkin tyhmien kysymysten kerhoon olis voinut laittaa, mutta ehkä on muitakin jotka miettivät samaa. Eli ensiauto ostossa, kolmas perheenjäsen syntymässä, kärryt ja kassit pitäsi mahtua, ym. Perheelliset varmaan osaavat kertoa mitä kaikkea perheautossa on hyvä olla, esim. joku mainitsi että turvavyön pituus täytyy tarkistaa että vauva ja koppa mahtuu. Ei olisi muuten tullut ajatelleeksikaan :)

Itse olen miettinyt jotain Ford Focusta, 1.6l, 2002-2003vm. 7500€-9000€ hintaluokassa. Mitäs muilla on sanomista? Mikä oli mielestänne hyvä/huono auto, mitä itse suosittelette?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Terve,

Johonkin tyhmien kysymysten kerhoon olis voinut laittaa, mutta ehkä on muitakin jotka miettivät samaa. Eli ensiauto ostossa, kolmas perheenjäsen syntymässä, kärryt ja kassit pitäsi mahtua, ym. Perheelliset varmaan osaavat kertoa mitä kaikkea perheautossa on hyvä olla, esim. joku mainitsi että turvavyön pituus täytyy tarkistaa että vauva ja koppa mahtuu. Ei olisi muuten tullut ajatelleeksikaan :)

Itse olen miettinyt jotain Ford Focusta, 1.6l, 2002-2003vm. 7500€-9000€ hintaluokassa. Mitäs muilla on sanomista? Mikä oli mielestänne hyvä/huono auto, mitä itse suosittelette?

Kannattaa katsoa onko focus kovinkin ruosteessa,monesti niillä tapana ruostua.Onko kolmas tenava tulossa vaiko ensimmäinen ? Jos kolmas niin Focus on aivan liian pieni.Muutenhan se on ihan toimiva perus farmari,sellainenhan meillekin hankittiin kun ensimmäinen tenava tuli :) .
Mut ennemmin kannattais katsella esim VW Passatteja esim:http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/2870797 tai vastaavia , varmasti 100*parempia ajaa ja hiukan tilavampia :) .
 
Joo eli siis ensimmäinen tenava tulossa :) Oon noita volkkareita katellu, mutta aika paljon kalliimpia taitaa olla. Avensis olis myös ihan kiva mutta on varmaan lähempänä volkkarin hintaa. Kuitenkin auton luotettavuus on myös tärkeä. Mites Focuksen luotettavuus verrattuna muihin farkkuihin?
 
Meillä ei ollut Focuksessa mitään vikaa aikoinaan kun meillä sellainen oli mut tutulla Samanlainen focus ja siinä ollut vikoja koko ajan ,tainnut olla sillä maanantai kappale.

tuollainen:http://www.nettiauto.com/mazda/6/2803580 ovat tosi hyviä ajaa ja luotettavia , ainut että tarkistaa että taka ovet ja kaaret on takuuseen ruostesuojattu/korjattu kun noilla tapana ne ruostua.

Tai http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/2760940 VW konsernin laatua :) .
 
Turvavyön pituudella ei ole merkitystä silloin, kun ostat kuitenkin sen verta tuoreen ja hyvin varustellun auton, että siitä löytyy Isofix-kiinnitys. Lupaan, ettet kadu päätöstä siinä vaiheessa, kun muksu on turvakaukalossa ja sitä pitää siirtää autoon ja pois sieltä usein: "klik" ja kaukalo paikallaan ja sama irroitettaessa. Palaisi hihat jos pitäis turvavyön kanssa härvätä koko ajan. On se vaan niin kätevää Isofixillä. Käsittääkseni vuosituhannen alusta alkaen tuo kiinnitys-standardi on yleistynyt, merkkivaihtelusta en tosin osaa sanoa.

Vaimosi on kuitenkin jo päättänyt vaunut, niin kannattaa nyt ainakin olla sen kokoinen perätila autossa, ettei tarvi alkaa mitään pyöriä rattaista irroittelemaan. Siinäkin ainakin itsellä ottaisi nuppiin. Vauvan kanssa (kun työllistävät muutenkin kohtuu mukavasti) osaa arvostaa elämän pieniä helppouksia.

Autonhan pitää tietty olla turvallinen myös ohitustilanteissa, eli voimaa kannattaa varata konepellin alle. Focuksessa varmaan harvemmin on. No joo, tämä viimeinen kohta oli puolivakavasti sanottu, mutta anyway, tilaa arvostaisin. Mutta toisaalta en ole ikinä tajunnut niitäkään, joilla pitää olla järjetön tila-auto jo kun ekaa kersaa ollaan hankkimassa. Perus-farkku yleensä ajaa tarpeet.
 
Samantyyppinen auto olisi lähitulevaisuudessa hakusessa. Nyt oon kattellu focusta, golffia, passattia, pösön 307 ja 406 ja kaikkia farmarina tietysti. Justiinsa vertailin, että autoliikkeestä ostettuna -03 1.6 focuksen ja samanikäisen golffin hintaero oli noin 2000 euroa, molemmilla ajettu noin 110tkm-120tkm.

Focus nyt tietysti on Ford ja omien kokemusten mukaan Ford ei nyt aina se luotettavin merkki ole. Tai lähinnä tuntuu, että Fordilla laatu voi vaihdella sysipaskasta ihan kelvolliseen. Tutun Focus pimeni muutama kuukausi sitten täysin, tuloksena noin 1000euron remontti, kun piti laittaa uus ohjausyksikkö ja sytyspuola..

Passat olisi vaihtoehtona kyllä hyvä, tilaa ja ajo-ominaisuuksia varmaan vähän enemmän kun golffissa, mutta samaan hintaan joutuu tietysti ottamaan vanhemman ja/tai enemmän ajetun auton..

406 farkkuna saisi ihan kohtuu hintaan ja hyvillä varusteilla, mutta mutta.. Sehän on kuitenkin pösö ja toisaalta pösön 2 litran bensa vie keskimäärin 1.2 litraa enemmän satasella kun vastaava passatti.. Toisaalta ulkoisesti se on ihan hyvän näköinen auto (makuasia tietysti), mutta tekniikasta ei oikeen tiedä:rolleyes: http://www.nettiauto.com/peugeot/406/2770061

Onneks ei oo niin paljoa rahaa tilillä, että vielä mitään autoa tarvis oikeesti ostaa :D
 
En tiedä uskaltaako täällä edes ehdottaa Renaultia, mutta itsellä on 05 vuoden Megane Break ja oon kyllä tähän asti ollut tyytyväinen. Tilaa on kaikille matkustajille ja tavaratilatkin on hyvät, lisäksi löytyy nuo isofixit sille lastenistuimelle ja on muutenkin turvallinen. Luotettavuudesta en tiedä, tuppaa tänäpäivänä auto kuin auto joskus pettämään. Jos varautuu siihen, että joitakin sähkövikoja ym. saattaa esiintyä niin on varmasti varteenotettava vaihtoehto. Niin, ja menee tuohon budjettiinkin.
 
mercedez-benz c tai e sarjan farkku on hyvä,luotettava ja turvallinen auto perheelle.
hinta ei päätä huimaa 98-2000 vuosimalleissa
 
Itte uskallan ainakin suositella pösöä. 3vuotta ollut -03 vuoden 307sw 1.6 ja mitää normi huoltoja enempää ei oo joutunu tekeen(1 takasikutsu jarrujen takia maahantuojan piikkiin), en tiä sitte onko omalla kohdalla käyny hyvä säkä auton suhteen.
Takapenkille menee kolme turvaistuinta ja perään kevyesti vaikka useammat vaunut.
Hintaansa nähden hyvä varustelu. Takavaloista ja rekkarivaloista palaa polttimot ainakin kerran vuodessa, mutta jos polttimo maksaa 0,50€/kpl niin en ihan sen takia lähtis autoo viä poiskaa vaihtaan.
 
En tiedä uskaltaako täällä edes ehdottaa Renaultia, mutta itsellä on 05 vuoden Megane Break ja oon kyllä tähän asti ollut tyytyväinen. Tilaa on kaikille matkustajille ja tavaratilatkin on hyvät, lisäksi löytyy nuo isofixit sille lastenistuimelle ja on muutenkin turvallinen. Luotettavuudesta en tiedä, tuppaa tänäpäivänä auto kuin auto joskus pettämään. Jos varautuu siihen, että joitakin sähkövikoja ym. saattaa esiintyä niin on varmasti varteenotettava vaihtoehto. Niin, ja menee tuohon budjettiinkin.
Vaikka ranskalaisista itse välitä. Vikojakin saattaa olla enemmän ja hinta laskea nopeasti, mutta turvallisuudessa renaultit ovat kärkeä. Lapsien kanssa kun kannatta hiukan tuotakin miettiä. Tuo focuskin näyttäisi ihan hyvin pärjäävän.

http://www.euroncap.com/home.aspx
Tuolta kannattaa hiukan tutkailla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Turvavyön pituudella ei ole merkitystä silloin, kun ostat kuitenkin sen verta tuoreen ja hyvin varustellun auton, että siitä löytyy Isofix-kiinnitys. Lupaan, ettet kadu päätöstä siinä vaiheessa, kun muksu on turvakaukalossa ja sitä pitää siirtää autoon ja pois sieltä usein: "klik" ja kaukalo paikallaan ja sama irroitettaessa. Palaisi hihat jos pitäis turvavyön kanssa härvätä koko ajan. On se vaan niin kätevää Isofixillä. Käsittääkseni vuosituhannen alusta alkaen tuo kiinnitys-standardi on yleistynyt, merkkivaihtelusta en tosin osaa sanoa.

Turvavyökiinnitteisellä telakallakin se on vaan "klik". Vai kuskaako joku sitä telakkaakin edes takaisin autosta?
 
Vaikka ranskalaisista itse välitä. Vikojakin saattaa olla enemmän ja hinta laskea nopeasti, mutta turvallisuudessa renaultit ovat kärkeä. Lapsien kanssa kun kannatta hiukan tuotakin miettiä. Tuo focuskin näyttäisi ihan hyvin pärjäävän.

http://www.euroncap.com/home.aspx
Tuolta kannattaa hiukan tutkailla.
Jep, täällä samoilla linjoilla. Itseasiassa n. vuosi takaperin oli ihan sama tilanne, lapsi tulossa ja auto meni vaihtoon. Päädyttiin sitten kakkoskopan Renault Lagunaan (-02) pitkälti turvallisuuden (viis tähteä) ja hyvän varustelun (suhteessa hintaan) takia. Nyt ajettu n. 15 tkm tolla eikä mitään vikaa mailla halmeilla (mittarissa about 100tkm nyt). En voi kuin suositella, hintaansa nähden oiva auto. Kun taas eräs tuttu 307 pösö on ollut aikamoinen murheenkryyni. Vm. taitaa olla jotain 04 (?) siinä.


Lagunasta löytyy toi Isofix-kiinnike vakiona, enkä itse ainakaan pois vaihtais (varsinkin kun on tullut myös kokeiltua muiden autoilla mentäessä perinteistä vyökiinnitystä turvakaukalolle) missään nimessä. Aivan helvetin hyvä systeemi, tosiaan "kliks" ja kaukalo kiinni/irti. Nyt siis laguna 1.8 koneella, jolla pärjää vallan mainiosti, edellisessä (myös kakkoskoppanen, vm. 01) oli 1.6 kone ja se oli aika nuhanen tapaus. 1.8 vääntää huomattavasti enemmän, vaikkei paperilla kaakkeja paljoa enempää ole.

Ainoana miinuspuolena arvon aleneminen on suht raju, tosin jos monta vuotta autoa pitää niin onko sillä niin merkitystä, koska hankintahintakin on pienempi kuin sakuilla/japseilla. Ja toisena se, että Lagunaa ostaessa täytyy olla tarkkana, eli löytää hyvä yksilö, koska noi on kaikkien vikatilastojen kärjessä:D Omassani ei siis tosiaan ole ollut mitään vikaa. Bensaa menee n. 8,7l satasella (ajotietokoneen mukaan, en ole jaksanut laskea) aikalailla pelkkää kaupunkiajoa.



Tosin seuraava ei varmaankaan ole Renault (tai no, mistäs sitä tietää), koska tää on nyt kolmas peräkkäinen, eikä missään näistä kolmesta ole ollut vikoja (no, ekassa, eli meganessa meni putki kerran), en jotenkin jaksa uskoa että löytyis vielä neljäs perättäinen hyvä ranskis:D


Focus ja Megane kans muuten hyviä vaihtoehtoja, mutta ovat kyllä aika pieniä, varsinkin sisätiloiltaan. Ei lagunakaan mikään 7-sarjan bimmeri tiloiltaan ole, mutta muuten kyllä aivan passeli. Meillä on toi viistoperänen malli, ja yhdistelmärattaat menee "taitettuna" konttiin helposti ilman mitään pyörien irrotuksia, ja jää vielä parille kassille (tosin ei millekään lätkäkasseille:lol2:) tilaa konttiin.
 
Hmm.. Renault Laguna ja ilman vikoja, kannattasko harkita kioskille lähtöä ennen lauantai iltaa? :D Kun huomaa vähän ajetun auton niin melkeen kaikkien muiden merkkien tapauksessa ajattelee, että omistaja ei oo sitten niin pitkää matkaa ajanu, mutta Lagunan tapauksessa ajattelee, että se on varmaan ollu niin paljo korjaamon pihassa ettei sillä oo ehtiny ajamaan:lol2:

Kyllähän tää tilasto aika on aika karua katsottavaa Lagunan kannalta -> https://www.a-katsastus.fi/sauk/tilasto2.pdf mutta ei tietenkään kerro koko totuutta. Vois ostaa ihan tahallaan Lagunan niin riittäs aina tuttujen kanssa puheenaiheita..
 
Hmm.. Renault Laguna ja ilman vikoja, kannattasko harkita kioskille lähtöä ennen lauantai iltaa? :D Kun huomaa vähän ajetun auton niin melkeen kaikkien muiden merkkien tapauksessa ajattelee, että omistaja ei oo sitten niin pitkää matkaa ajanu, mutta Lagunan tapauksessa ajattelee, että se on varmaan ollu niin paljo korjaamon pihassa ettei sillä oo ehtiny ajamaan:lol2:

Kyllähän tää tilasto aika on aika karua katsottavaa Lagunan kannalta -> https://www.a-katsastus.fi/sauk/tilasto2.pdf mutta ei tietenkään kerro koko totuutta. Vois ostaa ihan tahallaan Lagunan niin riittäs aina tuttujen kanssa puheenaiheita..
Joka lauantai on kyllä rivit vetämässä:D Itseasiassa toi auto on tosiaan aikamoinen löytö, ollut yhdellä omistajalla ennen mua joka on pitänyt tota kuin kukkaa kämmenellä. Mitään "vikaperäistä" huoltoa ei takuuseen vaihdettua mittaristoa lukuunottamatta ole, ja tota autoa tosiaan on käytetty määräaikaishuolloissa vuosittain, vaikkei kilsoja oo tullut nimeksikään. Ja kaikki tottakai merkkiliikkeessä. Muistan kun menin kattomaan tota liikkeeseen, katoin että mitä vittua onko tää uus auto kun on näin siisti:D Oli tosin selkeesti keskimääräistä lagunaa kalliimpi, mutta kunto on kyllä sen mukanen.


Eli omasta puolestani, voin kyllä suositella Lagunaa, vaikka omani onkin todennäköisesti joku radikaali tilastopoikkeus:lol2: Mutta jos löytää hyvän yksilön niin helvetin hyvä autohan toi on.
 
406 farkkuna saisi ihan kohtuu hintaan ja hyvillä varusteilla, mutta mutta.. Sehän on kuitenkin pösö ja toisaalta pösön 2 litran bensa vie keskimäärin 1.2 litraa enemmän satasella kun vastaava passatti.. Toisaalta ulkoisesti se on ihan hyvän näköinen auto (makuasia tietysti), mutta tekniikasta ei oikeen tiedä:rolleyes: http://www.nettiauto.com/peugeot/406/2770061

Joo itseltä löytyy tuollainen vm.98 406 sedan malli, kahden litran bensakoneella. On juurikin niitä viimeisiä malleja ennen mallisarjassa tapahtunutta faceliftiä. Tuo 406 on kyllä loistava auto ajaa. Hiljainen sisälle, ja ranskalaiseen tapaan omaa melko pehmeän alustan, joista toiset tykkää, toiset ei. Itse lukeudun näistä ensimmäiseen.. Laatuvaikutelmakin on autossa aivan toista luokkaa kuin vaikkapa porukoiden Avensiksessa tai Polossa.

Ainoa sähkövika on ollut yksi mittaristosta palanut poltin. Muut "viat" ovat olleet lähinnä kuluvien osien vaihtelua. Joitakin niveliä ja sen sellaista.. ei mitään isompaa. Tyytyväinen olen, eikä suunnitelmissa ole vaihtaa omaa pugia pois vielä aikoihin :)
 
Eli omasta puolestani, voin kyllä suositella Lagunaa, vaikka omani onkin todennäköisesti joku radikaali tilastopoikkeus:lol2: Mutta jos löytää hyvän yksilön niin helvetin hyvä autohan toi on.

Ranskalaisista C5? Ainakin tilastoissa paljon Lagunaa luotettavampi (ei nyt mitään kärkeä sekään), paremman näköinen ja todella kattava perusvarustelu. Nettiauto vaan kaatunut niin en tiedä lähteekö noita fiksattuja II-koppaisia ihan 9ke:lla vielä.

Ovat muuten todella hiljaisia ja sivistyneen oloisia nuo sitikat, äänimaailma voisi olla vaikka jostain premium-merkistä. Turvallisuus myös hyvä ja auto mukava ajaa... Ohjaus pahin miinus, ei ehkä aktiivisen ajajan unelma-auto siinä mielessä :)
 
Ranskalaisista C5? Ainakin tilastoissa paljon Lagunaa luotettavampi (ei nyt mitään kärkeä sekään), paremman näköinen ja todella kattava perusvarustelu. Nettiauto vaan kaatunut niin en tiedä lähteekö noita fiksattuja II-koppaisia ihan 9ke:lla vielä.

Ovat muuten todella hiljaisia ja sivistyneen oloisia nuo sitikat, äänimaailma voisi olla vaikka jostain premium-merkistä. Turvallisuus myös hyvä ja auto mukava ajaa... Ohjaus pahin miinus, ei ehkä aktiivisen ajajan unelma-auto siinä mielessä :)
Mulla taas täysin päinvastaset kokemukset ceevitosesta, se nimittäin oli kyllä varteenotettava vaihtoehto lagunalle (varsinkin se kaasujousitus on helvetin mukava), mutta lähipiirissä olleet kolme C5 ( yksi muistaakseni -02, yksi -04 ja yksi -07) olivat aivan hirveitä pommeja. -07 oli tutulla liisarina, ja ajoi about enemmän sijaisautolla kuin C5, koska se oli koko ajan pajalla mitä mystisimmistä ongelmista:D Samoin noi kaks muuta oli aikamoisia murheenkryynejä. Mutta toisaalta, laguna/C5 on varmasti molemmat sellasia, että helvetin tarkkana saa olla ostaessa. Ei se perusvarustelu ole sen kattavampi kuin lagunassakaan (paitsi toi jousitus). Farkkunahan toi C5 on todella tilava.
 
Mulla taas täysin päinvastaset kokemukset ceevitosesta, se nimittäin oli kyllä varteenotettava vaihtoehto lagunalle (varsinkin se kaasujousitus on helvetin mukava), mutta lähipiirissä olleet kolme C5 ( yksi muistaakseni -02, yksi -04 ja yksi -07) olivat aivan hirveitä pommeja. -07 oli tutulla liisarina, ja ajoi about enemmän sijaisautolla kuin C5, koska se oli koko ajan pajalla mitä mystisimmistä ongelmista:D Samoin noi kaks muuta oli aikamoisia murheenkryynejä. Mutta toisaalta, laguna/C5 on varmasti molemmat sellasia, että helvetin tarkkana saa olla ostaessa. Ei se perusvarustelu ole sen kattavampi kuin lagunassakaan (paitsi toi jousitus). Farkkunahan toi C5 on todella tilava.

Niin no itselläni ei siis ole kuin ajokokemusta tuosta C5:sta, luotettavuutta arvioin puhtaasti tilastojen perusteella. Laguna siis on eurooppalaisen automaailman huonoimpia, C5 eri lähteestä riippuen alempaa keskitasoa tai keskitasoa. Citroenissa ei sinänsä mitään vakavaa tyyppivikaa, vaan erinäisiä ns. pikkuvikoja ;)
 
Zone-sarja -42%
Vääntösauvajousitus (takapäässä) on sitten hajotessaan kunnon murhe ja kallis operaatio, mikä näistä saattaa tai yleensä löytyy. Puola ja -virtalukko-ongelmistakin olen kuullut liikaa, ja vähintään hanurinlämmittimet ei toimi. Ruostetta ei päälle päin löydy, mutta katso takapohjaa auton alta...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom