Käsitreenivinkkejä

Eli tarkotus olis saada käsivarret kesäksi kuntoon. Mulla on käsivarret ollu aina se heikoin lenkki eli niitä en oo onnistunu kasvattamaan samoin kuin muuta kroppaa.

Vähän taustaa:
Oon treenannu n. 10 vuotta punttia välillä tosissaan ja välillä vähemmän tosissaan ja tällä hetkellä oon jättäny punttireenin pois ja siirtyny sellaseen koko kroppa 3x viikossa treeniin johon kuuluu leuat, punnerrukset, dipit yms...

Olisko siinä ideaa että ottais tuon muun treenin lisäksi yhtenä päivänä pelkät käsivarret "käsittelyyn"? Antakaa hyviä vinkkejä tehokuurista eli miten treenata ja sitte mitä lisäravinteita (protskut yms..) ja milloin kannattaa syödä että tulos olisi mahdollisimman optimaalinen. Tällä hetkellä otan ennen treeniä maltoa ja treenin jälkeen palkkarin ja treenipäivän jälkeen illalla "nightprotskua"

Käden lihakset on niin pienet, että "vähemmän on enemmän". Vähän, mutta kovaa treeniä isoilla painoilla. Eristäviä liikkeitä myös mukaan, varsinkin scott-penkki on mainio apuväline.

Lisää mieluummin yksi käsiliike aina koko kropan treeniisi. Kätesi saavat rankasua leuoissa, dipeissä ja punnerruksissa, joten mieluummin joku liike sen reenin loppuun eikä ekstrareeniä niille omana päivänä.

Jos olis samanlainen ohjelma niin mä tekisin silleen että tekisin ton 3xkroppa/vko ja lisäisin siihen pelkän käsipäivän.Vaikka 3/4 liikettä haukalle ja 3/4 ojentajille.En sit tiiä mitä mieltä oot...Kannattaa kokeilla :thumbs:

Joo, ei erillistä käsipäivää. Ja eipä noi lisäravinneprotskut taika-aineita ole. Päivän proteiinisaannin kokonaismäärä tarkkailuun, pari grammaa per painokilo riittää jo sekin.

eikä mitään maltoo ennen treeniä! maltoa vain treenin jälkeen. ja eristäviä liikkeitä, esim. haukkari tuettuna polveen. ja ojentajille yhden käden ojentajapunnerrus. olkapäille vipareita ja pystäreitä. jos 10 vuotta oot treenanu, niin varmaan tiedät kalorit ja muut jutut.

Käsi

Itse jos tekisin koko kropan 3x viikossa niin en kyllä ottaisi ylimääräistä käsitreeniä vaan lisäisin kädet sinne treenien loppuun. Kädet väsyvät tuollaisessa treenissä muutenkin joka treenissä niin lepo voisi jäädä liian vähäiseksi niille. Malto ennen treeniä ei ole hyvä tai jos sitä ottaa pitäisi pitää huoli että saisi hiilaria tasaisesti koko treenin ajan ettei yhtäkkiä tulisi väsy kesken treenin.

Jaksota käsitreenisi eli.
Tee pari viikkoa pumppi treeniä pienemmillä painoilla toistot 15-30
Viikko ''voima treeniä'' isoilla painoilla toistot 4-10. ja kierto alusta.
muista myös vaihdella ''kahvoja'' joilla käsiä teet.
Ranskalainen punnerrus ja kapea penkki on todella hyviä ojentajille. ja hauista kannattaa tehdä tangolla vapaasti ja taljassa mutta myös käsipainoilla. pää asia että vaihtelee noita parin viikon välein.
näillä saanu ainaki itelle kasvamaan ihan mukavasti, kreatiinia vielä syöt ja vettä juot paljon loppu silaukseksi.niin on ihme jos ei kehitystä tule.
Hyviä käsi treenejä vaan !:thumbs:

Tää kulkee nimellä "Smartin erikoinen":

Hauis tangolla, 3x8-15
Ojentajapunnerrus niskan takaa, 4x15
Hammer curl, 2x12
Push down, 3x15
Hauikset ristikkäistaljassa, 3x12
Ojentajat köydellä, 2x20

Jos tämän jälkeen ei ole käpälät kipiät, niin olet tehnyt jotain pahasti väärin tai et ole vetässyt täysillä.

KSENA sanoi:
eikä mitään maltoo ennen treeniä! maltoa vain treenin jälkeen.
Itse olen kyllä vahvasti eri mieltä.
Malto ja hera-kaseinaattiyhdistelmän nauttiminen on hyvinkin hyödyllistä ennen treeniä.
Parantaa mm. proteiinisynteesiä.

Alkuperäinen

Kiitos vastauksista. Niinku vähän pelkäsinkin niin mielipiteitä löytyy yhtä monta kun on neuvojaakin, eli pitää vaan kokeilla kumpaakin systeemiä.

Tosta malton ottamisesta ennen treeniä sen verran että tiedätte varmaan että maltoakin on erilaisia nopeemmin vaikuttavaa sekä hitaammin ja tasaisemmin vaikuttavaa(DE-luku alhaisempi). Malto mitä otan on hitaammin verensokeria nostattavaa ja vaikutus pitkävaikutteisempaa eli ei oo pelkoa että kesken treenin iskis väsy.

Risukäsi sanoi:
Kiitos vastauksista. Niinku vähän pelkäsinkin niin mielipiteitä löytyy yhtä monta kun on neuvojaakin, eli pitää vaan kokeilla kumpaakin systeemiä.

Ongelma (tai ei se oikeastaan ole mikään ongelma?) on, että ei ole mitään oikeaa tapaa treenata. Se mikä sopii toiselle sopii mahdollisesti huonommin sinulle.

Tässä tapauksessa taipuisin ennemminkin tuolle yksinkertaiselle linjalle, perusliikkeet, iso(hko)t painot, älä vaan missään nimessä treenaa käsiäsi liikaa, mieluummin liian vähän.

Vähemmän on enemmän.
Aivan sama periaate kun nykyisessä treenitavassasikin eli treenissä pari sarjaa/liikettä käsille/ei yhtäkään. Itse tulee käsiä tehtyä 2xviikko:

rinta,olkapääpäivä +hauis (4sarjaa), ojentaja (2sarjaa)
selkäpä +kapea penkki (2 sarjaa)

Tosi hyvin tuntuu mulla toimivan. Molemmin puolin kättä on kumminkin verta kierrossa molemmilla reenikerroilla tossa systeemissä.

Kalorit plussalle, 8h unta yössä ja kapeaa penkkiä max kerran viikko (voimajohteisesti) niin saa sen 46cm käden ajan kanssa, heh ;)
(...tai ainakin näin minä toivon...)

kroppa 3xviikossa treeni ei tarvitse välttämättä käsitreenejä erikseen vaan isoja liikkeitä kasvavilla painoilla. voit kuitenkin koittaa ottaa joka toisen treenin loppuun hauiskääntöä tangolla ja joka toisen treenin ranskaista punnerrus pari kovaa sarjaa ja joka kerta joko lyhyemmät palautukset, enemmän toistoja tai enemmän rautaa tankoon.

Back
Ylös Bottom