Käsien pituus ja oteleveys penkissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mohawk
  • Aloitettu Aloitettu
Itse vaihdoin tuohon etusormet merkeille kun oli ainut luonnollinen tapa.:) (ennen pikkurillit merkeillä)
Ja se on jännä että kapeassa penkissä on olkapää kipuja mutta leveässä ei minkäänlaisia.:D

Mulla on nykyinen penkki just sen levynen, että ote on joko aavistuksen liian leveä tai tosi kapea vaikka telineet on suht' kapeat. Vanha penkki taas on vähän hutera joten nykyiseen jämäkään tottuneena en siihen takaisin vaihda vaikka siinä sainkin sopivan otteen...

Jos ei tunnu isoja kipuja niin onko siitä liian leveällä penkkaamisesta paljoa haittaa? Ei oo mitään kovia kipuja ja nousee rautakin about yhtä hyvin kuin vähän kapeammalla mutta jotenkin vaan tuntuu hassulta nostaa leveältä.

Leveällä tarkoitan siis tommosella vakioisella 10kg tangolla siten nostamista, että leveämmälle ei kädet mahtuisi kun tulee levyt vastaan. Oon noin 184cm pitkä. Yleensä teen sarjaa n. 80 kilolla kun olen vielä aloittelija.
Itelläkin nyt uus penkki ja on muute 10kg tanko. Eli mullakin pitää ottaa melko leveä tai sitten kapea.. Eli kumpihan olis parempi ? toki se kapea tuntuu raskaammalta, mutta kehittääkö leveä paremmin rintalihaksia? mäkin aika aloittelija.

Kapea ja leveä ottaa eri kohtaan joten suosittelisin molempia. Ja tuon lisäksi itelläni kapeassa otteessa puutuu eka ojentajat joten käytä eri sarjapainoja leveässä ja kapeassa penkissä, jos kapea tuntuu paljon raskaammalta.

Back
Ylös Bottom