Käsien hoito kun tanko repii ihon

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla loppui hankaumien ja kovettumien tuleminen käsiin kun hommasin sellaiset sali hanskat. Vähän niinkuin pyöräilyhanskat mutta kämmenen kohdalla sen ohuen kankaan tilalla on nahkaa. Ostin kuntosalilta tais maksaa peräti 5 euroa. Ajattelin ensin että hanskojen kanssa ote saattaa jotenkin lipsua tms mutta eipä ole lipsunut :) Suosittelen kokeilemaan mikäli hankaumat vaivaa.

Henk. koht. en kyllä lähtis millään veitsellä tai saksilla rapsuttelemaan tai leikkelemään kovettumia :D

joo o.. kannattaa sitte kattella kui niitä kovettumia viilaa. Olen nähny elimistön vastareaktion. Ihoon oli tullut sellanen kolikon kokonen 1 cm paksune "kuhmu" .

Mulla ittellani ainaki autto ku joka treenin jalkee repis hankaumat pois ja sit vaa lisaa treenia ni ne kadet rupee tottumaa eika nyt oo enaa tullu kovettumii yhtaan!!

Mä voin kyllä sanoo, että jos niitä kovettumia ottelee poies ja sitten menee salille ja saa rakot käsiin niin ei ole kovinkaan hauskaa... Suosittelen antamaan niitten kovettumien olla siinä kädessä aivan sen takia, että se on kehon oma mekanismi, joka tekee siitä ihon kohdasta paksumman, koska siihen kohdistuu kaiken aikaa siellä salilla painetta ja ne kädet kestää paremmin ja ne suojaa juuri rakoilta!

Sama asia, jos juoksee paljon ilman kenkiä niin jalkapohja tekee kovemman ihon siihen ja kestää juosta paljailla jaloilla hiekalla aivan hyvin, mutta jos et ole niin ei onnistu ilman kipuja!

En nää mitään järkeä purra taikka leikkailla niitä pois koska ne lähtee aivan itsestään sitte kun on aika.. Mutta kai jos ei ole muuta tekemistä kuin pureskella käsiään ja irveillä sitten kun käsiin sattuu salilla niin mikäs siinä..:)

Leikkailu on kyllä aika extremeä. Ei semmonen hiomakivi maksa paria euroa enempää jolla on kätevä hinkkailla kovettumat mäkeen. Repimällä tekee vaan tarpeetonta vahinkoa jos nahka repeää vereslihaan asti.

ja rasvaks locobasea tai vast oikeeta kamaa eikä vauvaöljyjä jos oikeesti kädet kuivaa. Sit jos iho rikki niin tyyriimpää locobase repairia.

Hanskat eivät todellakaan ole vaihtoehto. Kokeiltu on vuosien ajan, ei hyvä.

Peku91, pointtina ylimääräisen ihon poistossa ja rasvailussa on se, että jos sitä ei poista, niin se kuiva, paksu ja kovettunut iho repeää reenissä -> kämmen verillä mahd. pahastikin -> ei reenata pitkään aikaan, on pakko antaa ihon parantua. Eli vaikka kämmenissä on hyvä olla iho jonkun verran paksumpaa ja kovempaa, kuin ei reenaavilla, niin jotain rajaa. Liika on liikaa. Eli tavoitteena on kompromissi/tasapaino, jossa iho on riittävän kovaa/sitkeää kestääkseen kovaa selkäreeniä mankulla ilman hanskoja, mutta ei liian kovaa, eikä kuivaa, että repeilee.

Iho kovettuu joka tapauksessa, mutta kovettuman pitäminen pehmeänä ja joustavana ehkäisee repeämisiä. Kuiva kovettuma on kuollutta ihoa, pehmeä "kovettuma" paksuuntunutta mutta elävää ihoa, joka ei repeä. Käsien rasvaaminen esim. telkkaria katsoessa ja iltaisin sopii kyllä miehillekin. Itse läträän rasvojen kanssa (kuiva iho+tyttö :D) muutenkin, joten kädet ei repeile. Jos kuivia kovettumia tulee, niitä kannattaa hioa hohkakivellä, se ei riko ihoa kuten raspilla saa rikottua. Erisanilla on hajutonta ja tosi halpaa käsivoidetta (~2e, lähikaupasta tai esim. anttilasta), imeytyy nopeasti ja on rasvaista, suosittelen.

Kannattaa myös tsekata, ettei tanko ole liian kämmenen sisällä, jolloin iho pääsee rutulle ja repeää helpommin. Jos tanko on ruttujen päällä, ei ne mihinkään repeä.

hanskojen käyttö on kyllä naisten hommaa

Tohon ei nyt kyllä edes viitsi sanoa mitään. :david:

iivili sanoi:
Hanskat eivät todellakaan ole vaihtoehto. Kokeiltu on vuosien ajan, ei hyvä.

Mikä sulla hanskojen käytössä mätti? Ja jos mätti niin miksi käytit vuosien ajan :D Mulla ollu hanskat käytössä ja ei oo ilmenny minkäänlaisia ongelmia otteen pidon kanssa. Tai yleensäkkään mitään ongelmia. Ainoa miinus puoli hanskoissa että ne pitää nykästä kouraa ennenku alottaa :D Oikeanlaiset ja kokoiset hanskat niin hyvin menee eikä tarvi irvistellä ku kämmenet on ruvella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei hanskoilla vain saa yhtä hyvää otetta. Se käsien hoidon vaiva on kuitenkin niin pieni, että hanskat on ihan turhia.

Esimerkiksi painonnostoliikkeitä on ihan turha edes yrittää hanskoilla. Aika taikuri on, joka saa hyvän sormilukon ja uskaltaa temmata hanskat kädessä =)

Niin tai näin. I rest my case. Ettei tästä kukaan (itseni mukaan lukien :D ) vahingossakaan aloita mitään vääntöö :)

Nojuu, voi hyvinkin olla, että paksut ja jäykät halpishanskat toivat mulle ikuisesti kielteisen asenteen reenihanskoja kohtaan. Koska olin pöljä aloittelija (jep, useita vuosia :eek: ) ja luulin, että hanskat ovat hyvä juttu, siksi käytin.

Enimmäkseen "ei hanskoja" perustuu mulla puhtaasti asenteeseen ja tunteeseen. On kivempaa puristaa suoraan tankoa, siinä ei saa olla kämmenen ja tangon välissä, kuin enintään zinkni... eiku siis magnesiumpölyä. Jos taas järkisyitä ajatellaan, niin lähes ainoa mua kovasti kiinnostava punttireenin muoto on voimanosto (painonnosto on toinen, mutta siinä tuskin näin vanha äijä enää pystyy kummoisesti kehittymään). Siihen taas hanskat eivät kuulu yhtään, ovat vissiin jopa kisasäännöissä kielletyt.

Enkä ole oikeastaan edes 25kg lisäpainoilla tehtävän pitkän leuanvetoreenin tai +200kg etenevän maastanostoreenin aikana kaivannut mitään tangon ja kämmennahkojeni väliin, kyllä ne kestävät nykyään, kun niitä osaa huoltaa. Tosin vähän saa miettiä, että mitä reenaa ja mitä ei, eli jättämään turhimpia hilavitkutusliikkeitä pois ja säästämään resursseja (myös kämmeniä siis) isoja liikkeitä varten, mutta ei harmita yhtään. Mutta siis nykyään en edes harkitse ostavani jotain oletettavasti älyttömän hyviä hanskoja, koska en tarvitse.

Hmm. Mullakin on kyllä kovettumat eli ns. känsät tossa sorminivelten alussa, mutta en oo nähny niistä mitään haittaa. Päinvastoin, isoilla painoilla kun tanko litistää kämmentä, niihin kohtiin ei käy kipeää lainkaan. Ja silti tuntuu olevan ainaki lähes yhtä vahvaa aluetta kuin muukin iho, ei ole ikinä yrittänyt revetä. Joskus ne "uusii nahkaa" eli lähtee itestään ohut siivu päältä pois, mutta sekään ei haittaa treeniä ollenkaan.

Itekki oon aina antanu kovettumien vaan olla. Siinä ne kasvaa ja välillä pienenee vähän rasituksen mukaan. Enkä kyllä ole saanut niitä ikinä salilla repeämään, vaikka mavea sekä painonosto liikkeitä oon hinkannu jo useamman vuoden.
Ainoat repeämät on tulleet voimistellessa, rekkitangolla heiluessa. Eikä ne repeämät ainakaan ole mitenkään reenaamiseen vaikuttaneet muuten kuin, että ei oo sille päivälle, enää rekillä heiluttu. Eli omien kokemusten pohjalta väittäsin, että kovettumat käsissä on vaan hyvä asia.:)

Urheiluteippiä kannattaa aina pitää mukana. Jos alkaa jokin vähän hiertämään tai hankaamaan niin urheiluteippiä kehiin vaan. Hae apteekista sellaista kuin Leukotape. Se hyvä:worship:

Jep toi urheiluteippi on kyllä ihan asiallinen juttu siellä treeni kassissa. Todennut sen monta kertaa kyllä hintansa arvoiseksi :)

Eikö kannattaisi opetella ottamaan oikea ote ennemmin kuin jotain hanskoja tai teippejä alkaa kaivaa kassista? Kovat kohdat saa kun ote on väärä. Itse olen rakennuksilla töissä, ja noin kerran viikossa otan raskaana jonkin mave-variaation (sjmv tai mave), eikä pahoista häiritsevistä kovettumista ole tietoakaan. Oikea otehan on huomattavasti "alempana" kuin tuo känsäote. Eli ei yritetä ottaa sitä otetta kämmenpohjalla, vaan sormilla. Hankala selostaa oikean otteen kohtaa, Starting strenghtissä on esitetty kuvin tämä. Sama pätee jokaiseen otteen vaativaan vetävään liikkeeseen.

Ja btw samalla suurenee raudat noissa mave-variaatioissa kun lähtöasento on korkeammalla.

Back
Ylös Bottom