Originally posted by jarre55
Saukkonen huusi aina "PAHA TILANNE" kun Kärpät oli lähellä maalintekoa ja päinvastaista kun taas tappara oli lähellä maalata.Ja muuta vastaavaa.
Me ei taideta tästä päästä yksimielisyyteen, heh. Mä taas kirosin itteäni kirjotettuani tuon postini, että päästin Saukkosen liian vähällä, kun selvästi olin huomannut hänen vetävän Kärpille selostuksensa kanssa. Asiasta muuten oli threadi Tapparan jälkipeleissä ja sielläkin moitittiin Saukkosen puolueellista linjaa...
En vain nyt pysty linkittämään sinne, kun mulla ei ole tänään nuo jälkipelit toimineet...
Jospa siinä on käynyt näin, että molemmat ollaan oikeassa, Saukkonen on vain kätevästi siirtynyt Tapparan puolelle ottelusarjan edetessä, samaistunut Tapparan kovaan työntekoon ja taisteluun sen puolustaessa omaa maalia johtoasemassa. Eli Mika ilmeisesti oli Kärppien puolella parissa ekassa pelissä enemmän, mutta huomatessaan Tapparan olevan vahvempi, ruvennut tapparaystävällisemmäksi...
Tämä selittäisi molempien mielipiteet aika hyvin... Niin vahvasti kuitenkin muistelen alkupelien Kärppähehkutusta...
Onhan mulla nuo finaalit videolla, että siitä saisin kateltua, että miten homma menee. Mutta en nyt kyllä jaksa alkaa kynän ja paperin kanssa kyttäämään, että montako tapparaystävälliseksi tulkittavaa kommenttia Mika on heittänyt ja montako kertaa vastaavasti oli Kärppien puolella...
Siitä räkämaalista: samaisissa Jälkipeleissä oli juttua, kuinka eräs yleensä varsin totuudenmukaisesti kirjoittanut henkilö oli ollut hyvässä kulmassa maalin syntyessä. Oli kuulemma aivan selvästi mennyt viivan yli, mutta liukui maalin sivurautaa suojaavan pehmusteen alla...
Tiedä sitten, mutta yleensä ko. kaveri on kirjoittanut totuudenmukaisesti ja kriittisesti Tapparan peleistä, eikä ole näitä joka saatanan oman joukkueen maalia puolustavia tyyppejä, jotka eivät kantaansa muuta, vaikka videolta ja hidastettuna silmä kourassa todistettaisiin toisin.
Myös Kärppäpakki oli sanonut kiekon olleen maalissa, mutta hänen mielestään peli ehdittiin viheltämään poikki ennen sitä. Ja tätä vihellyksen ajoitusta ilmeisesti tarkistettiin sieltä videoilta... Näin sanoi muistaakseni Bäckström...
Eli kärppäpelaajienkin mielestä kiekko oli maalissa, eikä se ollut ongelma, vaan vihellyksen ajoitus....
No jokatapauksessa, maali mikä maali kun se niin tuomittiin, paikkasi kyllä hyvin sen "jumalankäden"...
Ja aikoja ja paikkoja Kärpillä tosiaan oli, että olisivat kyllä voineet hoitaa pelin kotiin, jos olisivat kyenneet. Siinä pelattiin kuitenkin yli kolme erää, eli ottelupituus maaleitta. Yleensä ottelua on vaikea voittaa jos ei yhtään maalia tee. Etäisesti siihen verrattavissa oleva tilanne...
No joo, vinkuminen sikseen, parempi voitti. Ehkä Kärppien vuoro tulee ensi vuonna, ovat ainakin kokeneempia silloin. Nyt kai Tappara on ollut suurinpiirtein finaalijoukkue yhtä kauan, kuin Kärpät on pelannut pääsarjatasolla...
Oikealle joukkueelle meni.