Kännykkäkauppiaat huomio!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carhart
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt kiinnostais tietää että minkälaista palkkaa liittymämyyjälle maksetaan? Oon tossa selaillut työpaikkailmoituksia läpi ja seuraavat palkkaukset on tulleet julki: kuukausipalkka + provikat, provikka, provikka takuupalkalla jne. Minkälaisista summista puhutaan noin käytännössä?:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse joskus olin vähän aikaa Telialla salossa. Liksa oli 1000e/kk + provikat. En viihtynyt niin kauaa että olisi edes kokonaista kuukausipalkkaa ehtinyt tulla.

EDIT: siis tosiaan ihan tommosena liittymäntuputtajana paikallisessa citymarketissa. Provikoita ei ehtinyt kertyä yhtäkään, mutta yksi ujo homopoika kävi sujauttamassa numeronsa mulle eli kai siinä jotain luontaisetuja olisi tullut :D

Puhut nyt siis kännykän-, vai liittymänmyynnistä?

En osaa palkkaa arvioida, mutta jotain ko. työstä ylipäätään kertonee se, että paikallisen Citymarketin liittymänmyyntipisteessä tuntuu työvoima vaihtuvan lähes viikottain :D Henk. koht tuo työ menee samalle akselille puhelinmyynnin (ei puhelintenmyynnin) kanssa.

Olettaen siis, että puhut siitä "Anteeksi, olisiko hetki aikaa täyttää tämä kilpailu / kysely / Mikä liittymä sinulla on tällä hetkellä?" Kännyköiden myynti jossain liikkeessä olisikin sitten jo aivan toinen juttu. Nuo liittymäntuputtajat vituttavat siinä määrin, että yleensä pyrin välttämään ko. kaupassa asiointia.

Joo, siis nyt olisis puhe tosiaan tyypeistä jotka ovat "oikeissa" liikkeissä töissä ja myyvät isompien operaattorien palvelutarjontaa ja tuoteita. Ei mistään 16.v markettipelleistä, joilla vois tehdä pystypunnerrusta...:)

Carhart sanoi:
Joo, siis nyt olisis puhe tosiaan tyypeistä jotka ovat "oikeissa" liikkeissä töissä ja myyvät isompien operaattorien palvelutarjontaa ja tuoteita. Ei mistään 16.v markettipelleistä, joilla vois tehdä pystypunnerrusta...:)

:lol2: :lol2: :lol2:

Jos työehtosopimuksessa on lause "Tämä työehtosopimus noudattaa kaupanalan yleistätyöehtosopimusta", on minimipalkka joku myyjän pohjapalkka, tosi MUTU pohjalta joku 1500 €/kk. Tuttu joka on myyjänä sai aikoinaan, joulumyynnin tuloksena tammikuussa 72 000 mk palkan. Itselle tuli ko. kuuna 27 000 mk. Mutta mitä olen alan kundien kanssa jutellut, on palkat tullu aika paljon alaspäin, mutta jos toi ed. mainittu lause löytyy sopparista, niin vaikket yhtään liittymää tms. myy koko kuukauden aikana tulee vähintään tuo pohjapalkka.

Eipä taida ihan 1500 euroa olla perus kauppahommissa kuukausipalkka. Tai no voisi ollakkin JOS sitä työtä olisi 40 tuntia viikossa, mutta kun tahtoo yleensä olla väliltä 20-30 tuntia. No alan TESsistä tuokin löytyisi, mutta kun ei jaksa vaivautua etsimään.

Timba79 sanoi:
Eipä taida ihan 1500 euroa olla perus kauppahommissa kuukausipalkka. Tai no voisi ollakkin JOS sitä työtä olisi 40 tuntia viikossa, mutta kun tahtoo yleensä olla väliltä 20-30 tuntia. No alan TESsistä tuokin löytyisi, mutta kun ei jaksa vaivautua etsimään.

Kaupanalan palkkataulukoiden mukaan alin taulukkopalkka on likimain 1300 eeroa kuussa. Tehdystä työsopimuksesta tietysti riippuu paljon sitä työtä sitten tehdään. Kannattaa sopia jokin tietty tuntimäärä kuussa, ei mitään tarvittaessa työhönkutsuttavaa tms., jos sairastuu niin on paljon vahvempi tilanne noiden sairausajan palkkojen kanssa.

lähde http://www.pam.fi/tyoelama/palkat/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom