Supermatsien rooli lajin kasvattamisessa on asia jota tietyissä piireissä pidetään itsestäänselvyytenä, joka perustuu siihen että henkilöt itse pitävät supermatseista eniten.Musta tuntuu että me kaikki täällä ymmärretään supermatsien viehätys ja niiden rooli lajin suosion kasvattamisessa.
Kerron kuitenkin vielä yhden syyn miksi minun mielestäni turnauksilla on oma paikkansa.
Jos sä menestyt turnauksissa, tulet huomatuksi ja tätä kautta ehkä kutsutuksi johonkin supermatsi tapahtumaan.
Urheiluyleisö kyllä rakastaa sankareitaan. Niitä isoja nimiä jotka kutsutaan aina vain uudelleen ja jotka ansaitusti kerää silmäpareja. Mutta tarvitaan myös uusia vastustajia.
Näkisin että uudelle kaverille mahdollisuuden antaminen turnaus menestyksen perusteella on tasapuolisempaa kuin pelkkään hyvään verkostoitumiseen perustuva systeemi.
Maailma on lahjakkuuksia pullollaan ja jollain kriteerillä on seulottava. Tästä mä antaisin krediittiä enginille että se ottaa uusia haastajia kehiin turnauksien kautta.
Itse en ole lainkaan vakuuttunut että supermatsit = suosio.
Olisi hyvä nähdä lukuja jotka tukisivat väitettä että supermatsit nostavat suosiota, myönnän toki että olen hieman puolueellinen turnausten suhteen mutta olen vahvasti sitä mieltä että hyvin toteutettu kovatasoinen ammattiturnaus voisi nostaa yhtä lailla ellei jopa paremmin lajin tunnettavuutta/mielenkiintoa suuren yleisön silmissä.
Kuvitelkaapa Metagroupin kaltainen turnaus, mutta siellä olisi kaikki eliittivääntäjät Levan mukaanlukien, ai että mikä draaman kaari.
Väitän vakavalla naamalla että tuo olisi mielenkiintoisempi karkelo kuin haasteottelu jossa Levan fläsää vastustajan 6-0.
Toki joo onhan Devonilla melkein 1,2 miljoonaa seuraajaa youtubessa, mutta moniko noista ostaa striimin?
Tuskin edes 10% jos sitäkään.
He ovat ensisijaisesti Devon-faneja ei kädenvääntöfaneja.