Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mun ymmärryksen mukaan tota ei kukaan kiellä säännöissäEikö tässä kuitenni oo ongelmana että jos kuulut liittoon, mutta kutsut paikalle jengiä jotka ei kuulu?Ja tuomarit ei sais kuulua liittoon jne. Siis että mutkia on matkan varrella kuitenkin.
Kädenvääntö kisan järjestäminen pähkinänkuoressa
1.muutama kädenvääntöpöytä
2. Pari tuomaria ja toimitsijat
3.kaavion teko (voi tehdä myös käsin)
4.palkinnot (ei välttämättömät)
No näinhän se yksinkertaisuudessaan meneeMietin juuri että jos vaatimustaso vedetään täysin nollille ja kisassa ei ole yleisöä lainkaan niin kisan vois jäjestää erittäin helposti.
Heitän pöydän takakonttiin ja menen leikkipuistoon Sitten soittelen porukkaa sinne että nyt pidetään kisat tulkaa tänne leikkipuistoon. Voi tietysti etukäteen myös kertoa niin ei tarvitse odotella niin kauan itekseen leikkipuistossa. Joku vääntäjä on tuomarina.
Yleisötapahtuman järkkäys vaatii enemmän.
Tähän vielä lisäyksenä jos vielä epäilyttää SUEK kanta siihen saako testattu urheilija osallistua ei doping valvonnan alaisiin kisoihin. Niin mielenkiintoista olisi että pyysivät myös heidän blogiin kirjoittamaan. Missä sitten julkisesti sanon että sellaisiin kisoihin osallistun.SUEK kyllä antaa osallistua mihin kilpailuun vaan jos kiellettyä yhteistoiminta sääntöä ei rikota. Ei suek kiellä yksilöitä osallistumasta kisoihin missä testausta ei ole. Tästä jos on epäselvyyttä, niin voi soittaa tai olla muuten SUEK suoraan yhteydessä Petteri Lindblom. Tästä hänen kanssaan oon useamman kerran jutellut.
IFA:nkaan sääntökirjassa ei tälläistä kohtaa oikein taida olla.Hyvä, niin turhaa sitä enempää pyrkii yksilön oikeuksia rajaamaan kuin SUEK ja WADA näkee tarpeelliseksi. Heillä varmasti punnittu nämä asiat tarkkaan, ja siksi ei rajata.
Tossahan joku supermatsi formaatti jopa fiksumpi?Mua henkilökohtaisesti kiinnostaa että minkälainen tilaus tällaiselle kisalle mikä olisi avoin kaikille edes olisi Suomessa?järjestetäänkö tällänen yhdelle kahdelle vai jopa kolmelle ihmiselle ketkä ei liitossa ole vai onko jossain useampi kymmenen kädenvääntö suuruutta piilossa joista emme tiedä mitään?
Varmasti joo... lähinnä mietin sitä tässä että kenen takia tässä niinku näistä asioista riidelläänTossahan joku supermatsi formaatti jopa fiksumpi?![]()
Mun mielestä näiden liittoon kuulumattomien huippuvääntäjien lukumäärä, tai edes olemassaolo, on irrelevanttia.Varmasti joo... lähinnä mietin sitä tässä että kenen takia tässä niinku näistä asioista riidellään![]()
Toki tähän pitää liiton kantakin saada ja aika selvästi on tuotu julki että mikään sääntö ei tälläistä estä...mutta jos Suomen sisäisestä kisasta puhutaan ja "riidellään" niin kyllä mä olen sitä mieltä että pitää tietää ja ymmärtää miksiMun mielestä näiden liittoon kuulumattomien huippuvääntäjien lukumäärä, tai edes olemassaolo, on irrelevanttia.
Täähän on vaan periaatekysymys. Saako kisaan osallistua kaikki vai ei?
Ja jos ei saa, niin mihin se raja vedetään?
Jos nyt pidettäis vaikka kaikille avoin kilpailu ja sinne tuliskii edes yks vääntäjä jolla on kilpailukielto päällä, sitten kaikki liittoon kuuluvat joutuu jättäytyä pois tai ottamaan iteleen myös kilpailukiellon.
Ehkä paras voittais siinäkin kilpailussa mutta tuskin kukaan uskoo että se olis kaikin puolin edustava otos suomikädenväännön huipusta?
Itse näkisin että toiminta-/kilpailukiellossa olevia henkilöitä ei pitäisi mihinkään kisoihin ottaa. Tämä kanta myös vahvinpuolella missä paljon ei testattuna kisoja, että ei sieläkään sellaisia henkilöitä kisaan oteta. Toki ei Suomessa vahvin puolella yhtään kärynnyttä olekaan, mutta silti lukee että "Kilpailija ei saa olla minkään liiton asettamassa kilpailu- tai toimintakiellossa"Mun mielestä näiden liittoon kuulumattomien huippuvääntäjien lukumäärä, tai edes olemassaolo, on irrelevanttia.
Täähän on vaan periaatekysymys. Saako kisaan osallistua kaikki vai ei?
Ja jos ei saa, niin mihin se raja vedetään?
Jos nyt pidettäis vaikka kaikille avoin kilpailu ja sinne tuliskii edes yks vääntäjä jolla on kilpailukielto päällä, sitten kaikki liittoon kuuluvat joutuu jättäytyä pois tai ottamaan iteleen myös kilpailukiellon.
Ehkä paras voittais siinäkin kilpailussa mutta tuskin kukaan uskoo että se olis kaikin puolin edustava otos suomikädenväännön huipusta?
Tästä ollaan samaa mieltä.Itse näkisin että toiminta-/kilpailukiellossa olevia henkilöitä ei pitäisi mihinkään kisoihin ottaa. Tämä kanta myös vahvinpuolella missä paljon ei testattuna kisoja, että ei sieläkään sellaisia henkilöitä kisaan oteta. Toki ei Suomessa vahvin puolella yhtään kärynnyttä olekaan, mutta silti lukee että "Kilpailija ei saa olla minkään liiton asettamassa kilpailu- tai toimintakiellossa"
Se on sitten kilpailujärjestän hölmöyttä jos haluaa kisaansa ja lajiansa edustamaan henkilön joka ei säännöistä välitä, tai kanssa kilpailijoita kunnioita jos douppaa testauksen alaisena.
Kessan baarin ja Ruutanan oluthuoneen kisoissa oli hyvinkin katsojia. Samoin Ratinassa tietysti jo paikan vilkkaudesta johtuen. Yllättävän monet jäivät seuraamaan kisaa ja ablodit raikuivat.No näinhän se yksinkertaisuudessaan meneetoki näyttävän kisan järjestäminen vaatii enemmän mutta ton perustan ympärille sekin rakennetaan...tosin ei kisoissa ikinä ole katsomassa ollut kun vääntäjät ja Max muutama niiden kaveri
![]()
Ei sinne mitään ryntäystä tulis. 4-5 olis ollu mun arvioni mukaan tulossa. Tosi kovia ja sellasia jotka luulee olevansa kovia. Ja kilpailukiellossa ei heistä kukaan.Mua henkilökohtaisesti kiinnostaa että minkälainen tilaus tällaiselle kisalle mikä olisi avoin kaikille edes olisi Suomessa?järjestetäänkö tällänen yhdelle kahdelle vai jopa kolmelle ihmiselle ketkä ei liitossa ole vai onko jossain useampi kymmenen kädenvääntö suuruutta piilossa joista emme tiedä mitään?