Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kysymykseni ei suoranaisesti liity kädenvääntöön mutta arvelin että täältä voisi löytyä asiantuntemusta.
Olen tässä viime aikoina huomannut että yksi suurimmista heikkouksistani voimailupuolella on grippi ja varsinkin ranteiden voima. Oletan varsinkin ranteiden voiman olevan melko tärkeässä osassa kädenväännössä eli miten te harjoittelette ranteiden voimaa ja "vääntöä"? number_one:n instasta katselin jo joitain liikkeitä ja varsin monipuoliselta näyttää mutta olisiko kellään heittää tarkempia suosituksia? Muutama hyvä liike, jotain suuntaviivoja intensiteetin, volyymin ja frekvenssin suhteen ja niin poispäin...
Kuinka pitkillä palautuksilla tota tehdään. Mun vähintään viiden minuutin palautuksilla tossa menis lämmittelyineen lähes kolme tuntia?Hammer käsipainolla 4x10
Myötäote hauiskääntö tangolla 4x10
Rannekääntö tangolla yhdellä kädellä 4x20
Rannekääntö taljassa (fatgrip) 4x10
Rannekääntö seläntakana 4x20
Myötäote rannekääntö tangolla 4x10
Myötäote rannekääntö kiekoilla 4x10
Tota kun lähet tekemään ni ei jää ranteet ja sormet heikoiksi!
Kuinka pitkillä palautuksilla tota tehdään. Mun vähintään viiden minuutin palautuksilla tossa menis lämmittelyineen lähes kolme tuntia?
Sanokaas kädenvääntäjät pari liikettä mistä on ollut selkeästi hyötyä kädenvääntöön. Omalta kohdaltani liikkeet ovat vasarahauis käsipainolla ja rannekääntö selän takana gripzeillä. Näitä kahta liikettä kun pystyn tekemään itselleni isoilla painoilla, niin vääntö tuntuu kulkevan. Kovat yläselän taljaliikkeet taas eivät tunnu vaikuttavan mitenkään omien kokemuksieni mukaan. Tavalliset hauiskäännöt ovat myös minulle tarpeettomia.
Oma suosikkini on lekalla hauis kääntöä, niin että alhaalla pysäyttää varren vaakatasoon eikä päästä ns. Löysäksi rannetta. Saa forkut, ranne ja hauis samalla kertaa runtua! Lekalla on myös hyvä treenata ranne kääntöjä eri suuntiin.

Joo. Voin kuvata vaikka huomenna. Muistelen joskus laittaneeni some maailmaan jotain, mutta piruko sieltä mitään löytääLaitahan mies videoo tosta vielä?
Ja ite tykkään tehä leukoja ranteet tangossa. Ehkä tosin tälläsen kynäniskan liike :D

Just muistin Topi. Sinähän tuon alunperin mulle neuvoit!![]()