Hyvää vuotta 2018 porukoille.
500 000 katselukertaa meni puhki ennen vuodenvaihdetta.
Juha Harju
500 000 katselukertaa meni puhki ennen vuodenvaihdetta.
Juha Harju
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kädenväännöstä mitään tiedä, mutta mukava nähdä että joku tännekkin sisältöä tuottaa. Hauska noita itsekkin on välillä kokeilla otevoimailun ohella

Onko tossa idea vääntää supinaatiota vastaan?
Lajia en harrasta, tai fanita, mut välil tulee väännettyä, ja ai saatana, ku on jääny semmonen käsitys, et on kyseessä aika vaarallinen laji? Perustuen omiin kokemuksiin, ja siihe vähään mitä lajista lukenu yms. kattonu videoo. Vaikka tiiän aika hyvin, mikä on jutun juju, ni melkeen aina tulee hauiksen jänteistä, kiertäjiin asti paikat kipeeks. Sit saa pahimmas tapaukses viikon vetää tulehus kipulääkettä & hieroo kipugeelejä.
Oikeesti vähän pelottaa välil, jos joku helvetin kaappi tulee haastaa, eikä kehtaa kieltäytyy haasteesta ;D. Melkeen aina voitan noi kaapitki, mut tulee niin vitullisesti staattista jännitettä noissa, jos tiukkaa vääntöä.
Oikeen haban kiinnityskohas oli joskus vuosii sit häikkää, ja tasan 2 asiaa rasittaa tota selkeesti. Kädenvääntö & keihäänheitto. Keihäänheitto kaikista pahin, jos oikeen räjäyttää kunnolla.
Oon tullu siihen lopputulokseen, et nää 2 lajii on aika epäluonnollisia. Lähde: Mun perse. Pitää jatkos vääntää vaan paremmal(vasuri) kädel, jos IHAN pakko.
Lajia harrastaville kysymys: Onko leuanveto aika hyvä liike kädenvääntöä ajatellen? Ite oon huomannu, et oon saanu leuanvedosta aika paljo ns. ''vääntövoimaa'', mikä näkyy kädenväännössä, ja sit ihan painissa.
Tietty onhan noit ihan lajin omia liikkeitäki, mitä monet näyttää tekevän. Osatoistot scotissa yms repimiset. Aika monet painijat, & judokat sun muut, on varmaan ihan hyviä leuanvedossaki.

Joo tost tulee semmonen osittain aika ''sähkönen tunne'', tonne jänteisiin yms, ni kai se on vaan osittain siitäki kii, et hermosto siel jtn antaa säkäreitä, ku ei oo tottunu tohon.
Mut tuskin kädenvääntö mitään terveysliikuntaakaa on, vai mitä sanot?
No prkl, mä luulin keksineeni noi ranne leuat ite, ku joskus läpällä tein :D. Forkuille kyl aika jees.
Onks sulla ollu mitää loukkaantumisia ite vääntelystä?
Alright. Täysin mahollista, että vääriä käsityksiä muodostunu itelle. Jostain saanu päähäni, et toi kuuluis loukkaantumis-alttiimpeihin lajeihin, mitä löytyy.
EDIT: Ei sillä, et se nyt olis olennaista, onko vaarallinen laji vai ei :D. Rakkaudesta lajiin näit yleensä tehään.
Tuskin nyt kamalasti raiskaan mitä Hermola on mulle sanonut, mutta..
Loukkaantumiset ainakin treeneissä nyt on ilmeisesti omaa tyhmyyttä tai on huono treenikaveri ja kisoissakin ne on hyvin estettävissä / ennakoitavissa?
Samanlailla voimanostossakin loukkaantuisi useammin jos yrittäisi negatiivisia 110%:lla ottaa useasti tai työntää täysillä sellaista kuormaa vastaan mikä ei liiku mihinkään.
Minkäkokoinen kässäri?Ite tykkään tehä about puolet hauisreenistä todella dynaamisena ja isoilla painoilla. Mun filosofiassa jos isompi rauta tulee ylös, vaikkakin rumasti, ollaan silti menty eteenpäin voimatasoissa koska vanhakin ennätys on nostettu maksimi "taloudellisesti", jolloin ainoa selittävä tekijä on voimanlisäys. Isot raudat myös kivasti vahvistavat oman kokemuksen mukaan hauiskääntöä tukevia lihaksia, kuten esim ranteen koukistajia. Hyvä lämmittely ja rauhallinen totuttelu vähän ronskimpiin rautoihin on tietenkin korostunutta tässä metodissa!
Minkäkokoinen kässäri?