Kädenvääntö - Ranteet rullalle

Meta title: 💥 KÄDENVÄÄNNÖN RAIVOKETJU 💥

Meta description: Ranteet rullalle ja kyynärpäät tulille, täällä puhutaan vain todellisesta puristusvoiman sodasta ilman selittelyjä.

Osaisko joku antaa vinkkejä vähä että miten treenata Leoko 50 kilosen kanssa? Käyn sellasen lähiaikoina varmaan hakemassa.. oliko vielä niin että sen pitää olla juuri tuo tietty malli? Oon muistaakseni nähny erilaisella reunalla olevan 50 kiekon kanssa.

Osaisko joku antaa vinkkejä vähä että miten treenata Leoko 50 kilosen kanssa? Käyn sellasen lähiaikoina varmaan hakemassa.. oliko vielä niin että sen pitää olla juuri tuo tietty malli? Oon muistaakseni nähny erilaisella reunalla olevan 50 kiekon kanssa.

LEOKO50 "Yleisliike"

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kohtuu rajun näköstä touhua, ei onnistu viiskymppisellä yleisliike meikäläisen voimatasolla :D tavote onkin vaan saada se joskus nousemaan molemmilla käsillä.

Minä tästä olen varmaan eniten jauhanut niin jauhetaan taas :)

Sehän on ihan sama millaisella kiekolla treena, yleensä kuitenkin palvelee hermotusmielessä "kisakiekon" nostoakin.

MUTTA, tälläinen kiekko kaikista huonoin treenikiekoksi omien kokeilujen perusteella:

Tuossa on tuota uraa hitusen enemmän kuin muissa ja ura taitaa olla 90 asteen kulmassa kiekon pintaan. Sormen päille hieman kivulias mutta tuolla on ainakin maksimeja helpohko nostaa. Antaa hieman väärän kuvan omista voimista. Taitaa olla aika vanha kiekko ja tuskin noita paljon myynnissä on. Toki itse ostaisin tuollaisenkin jos edullisesti saisi :) Kuten kirjoitin niin treenikäytössä sillä kiekolla ei nyt niin hirveästi väliä ole.

Joo muistaakseni juuri tuollaisen olen nähnyt.. tai ainakin hyvin samantyylisen. Täytyy nyt katella että onko tuollainen vai "kisakiekko". Ilmaiseksi kuitenkin saan :)

Arppa puhuu asiaa. Tuollaisella kiekolla, missä on iso ura, on hyvä aloittaa harrastus jossei sitä jaksa yhdellä kädellä nostaa. Mutta jos haet kaupasta niin itse hakisin mahdollisimman pienellä reunuksella :)

Kyllä joku äijä ihmetteli :D (tai puolisalia ihmetteli että mitä tuokin tekee, tuo mies sitte aukas suunsa)

+ näissä levyissä on ihan hirveä reunus, sen näkee selvästi videostakin :D

Jep, kumisella reunuksella varustetuissa on ura mutta se on 1-2 millin luokkaa ja aika viisto muistaakseni :)

Vähän eri laji jo kuin normaali leokon nosto ja vaatii erilaista puristusvoimaa kuin vaikka ihan kisakelpoisen kiekon nostaminen.

Menee jo melkein tähän sarjaan tuo kumireunuksella oleva:

Ei paljon videota löydy mutta se ei tarkoita sitä etteikö muita olisi :) Tuossakin noston luonne muuttuu täysin eli kulkee parhaiten sellaisilla jotka muutenkin nostavat sileistä ja kapeista pinch-otteista kovia rautoja.

Sellanen todella haastava norminosto leokolla voisi olla vaikka kolmen sormen nosto.

Eipä siitä pikkulillistä muutenkaan hirveesti hyötyä nostossa ole :)

Totta. Toi kuminen vaatii jo kovempaa grippiä kun ei voi sillai sormien varassa nostaa niinku noita rautalevyjä

Itse muotoilisin näin että vaatii erilaista grippiä.Toki todella kovaa.

Otevoimaa kun voi olla niin monenlaista.

Jos ei olisi niin silloinhan meillä olisi jokaisen lajin mestari vaikka se joka puristaa koviten puristusvoimatesteriin. Näin ei kuitenkaan ole vaan lähes jokainen laji vaatii erilaista "puristusvoimaa".

Tossa olis pari erilaista otevoiman mittaria. 20sekkaa INCH ja Blob50 aikapitona kertoo vähän osviittaa siitä missä mennään leveän pinchin ja 60mm kahvan osalta. Päälle testiä kapea pinch ja leveä tuplana.

Back
Ylös Bottom