Kädenvääntö - Ranteet rullalle

Meta title: 💥 KÄDENVÄÄNNÖN RAIVOKETJU 💥

Meta description: Ranteet rullalle ja kyynärpäät tulille, täällä puhutaan vain todellisesta puristusvoiman sodasta ilman selittelyjä.

:D saatana että on tehty vaikeeksi. uskooko tuo strössö näkemiään videoita puristuksesta vai pitääkö niitäki sitte olla useesta eri kulmasta. varmaan se ite kohta tulee sen vieterin kanssa paikalle kun ei usko videoihin vaan epäilee että porukka puristelee jotain muuta jousta kuin hänen lähettämäänsä. jotenkin vaan alkaa meneen älyttömyyksiin/naurettavuuksiin tää "virallisuus" tässä asiassa IMO
On aika järjetön homma kyllä. Pitää olla videot, sitten vielä still kuva jossa kahvat yhdessä. Sitten vielä vaaditaan virallisen tuomarin läsnäolo. On aika pelleilyä.:D

Eilen tuli tilattua Sakelta #3 ja #4! Meni Rintalihas poikki kesän lopulla ja virtaa on nyt sitten aivan liikaa. Sitä on varmaan hyvä suunnata kolmosen sulkemiseen. Tavoite on saada se suljettua kortilla jossain Rautakouran mittelössä.

Niin tietääkö joku nyt jonkun sivuston mistä vois kattoo noita tekniikoita, esim. paras ranteen asento ja kuinka sitä kannattaa vääntää. Kun en tuosta Uwish:en selityksestäkään oikeen ymmärrä mitä tolla ranteen aukasemisella meinaat.

kiertoliike

Minun näkemys:

Olkavarttahan siinä kierretään myös, ainakin jos sen tekee ihan puhtaasti selkä suorana eikä vedä nyrkkiä olkapäähän kiinni ja vartalolla väännä.

Nuorelle mustalaiselle hävittyäni kokeilin revanssi mielessäni joskus tehdä taljan ja siirreltävän penkin avulla polvillaan maassa kyynärpää penkillä ihan sitä samaa liikettä jota kädenväännössä tehdään nimenomaan keskittyen olkavarren kiertoliikkeeseen ja sama paikka olkapäässä kipeyty treenin jälkeen mikä ainakin mulla kädenväännössä.

Tottakai varmaan kaikki keski ja yläkropan voima on siinä hyväksi. Räjähtävästä raa´sta voimasta lienee hyötyä jos saa sillä voitettua heti alkuun, muuten vaatii myös tietynlaista kestävyyttä jos vääntö pitkittyy. Kuka väsyy ensin periaatteessa häviää silloin.

Aikanaan koulussa kävi joku sm- kisoissakin väännellyt kaveri ja kertoi että forkut on tärkeä osa tuossa lajissa, saa ainakin käännettyä sen ranteen haluamaansa asentoon..

Itselle kyllä tuo kädenvääntö on ihan vihonviimeistä hommaa. Sitä harvoin on tullut tehtyä, mutta aikoinaan riparilla sitten kun illalla oli tylsää rupes pojaat vääntelemään, niin piti osallistua... virhe. Viimeistä vääntöä en enää yksinkertaisesti voinut tehdä, koko käsivarsi oli aivan helvetin kipeä. Enkä tarkoita edes lihaskipua, vaan luista ja ytimistä lähtevää hemmetin piinallista kipua. Ja se säilyi sitten pari päivää... :( Eivätkä väännöt edes oleet pitkiä. Mutta sen jälkeen ei ole tullut väänneltyä, eikä ole aikeissa tehdä mokomaa jatkossakaan. Muutenkin tuommoiset vääntöliikkeet on minulle aina olleet tuskallisia jostain syystä.

Aikanaan koulussa kävi joku sm- kisoissakin väännellyt kaveri ja kertoi että forkut on tärkeä osa tuossa lajissa, saa ainakin käännettyä sen ranteen haluamaansa asentoon..
Kenties väännön tärkein lihasryhmä, koska ranteenhallinta vie voimat muusta paketista.

Rannerullausta
wrist_curling_360.jpg

Minun näkemys:

Olkavarttahan siinä kierretään myös, ainakin jos sen tekee ihan puhtaasti selkä suorana eikä vedä nyrkkiä olkapäähän kiinni ja vartalolla väännä.

Nuorelle mustalaiselle hävittyäni kokeilin revanssi mielessäni joskus tehdä taljan ja siirreltävän penkin avulla polvillaan maassa kyynärpää penkillä ihan sitä samaa liikettä jota kädenväännössä tehdään nimenomaan keskittyen olkavarren kiertoliikkeeseen ja sama paikka olkapäässä kipeyty treenin jälkeen mikä ainakin mulla kädenväännössä.

Tottakai varmaan kaikki keski ja yläkropan voima on siinä hyväksi. Räjähtävästä raa´sta voimasta lienee hyötyä jos saa sillä voitettua heti alkuun, muuten vaatii myös tietynlaista kestävyyttä jos vääntö pitkittyy. Kuka väsyy ensin periaatteessa häviää silloin.
Olkavartta ei itseasiassa tänä päivänä pahemmin kierretä (niin että käsi menee väännön suuntaan paljon olkapään edellä), vaan se pyritään pitämään paikallaan. Sen kiertoliikkeen tekevät lihakset eivät ikinä ole niin vahvat, että sillä tyylillä pärjäisi. Puhutaan ns. "kädellä vääntämisestä", mikä on huonoin mahdollinen tapa kädenvääntöpöydässä väännettäessä (seisomapöytä). Hävitessä olkavarsi kyllä kiertyy auki, joten niitäkin lihaksia on hyvä vahvistaa! Niiden jo mainittujen forkkujen ohella tärkeimpiä lihaksia on ne kiertäjäkalvosimeen kuuluvat.

Itselle kyllä tuo kädenvääntö on ihan vihonviimeistä hommaa. Sitä harvoin on tullut tehtyä, mutta aikoinaan riparilla sitten kun illalla oli tylsää rupes pojaat vääntelemään, niin piti osallistua... virhe. Viimeistä vääntöä en enää yksinkertaisesti voinut tehdä, koko käsivarsi oli aivan helvetin kipeä. Enkä tarkoita edes lihaskipua, vaan luista ja ytimistä lähtevää hemmetin piinallista kipua. Ja se säilyi sitten pari päivää... :( Eivätkä väännöt edes oleet pitkiä. Mutta sen jälkeen ei ole tullut väänneltyä, eikä ole aikeissa tehdä mokomaa jatkossakaan. Muutenkin tuommoiset vääntöliikkeet on minulle aina olleet tuskallisia jostain syystä.
Hyvin normaali reaktio:D Been there.. Se särky todellakin lähtee hermoista asti. Kuin hammassärkyä kädessä, sanotaan. (Itselläni ei oloe koskaan ollut hammassärkyä, mutta voin kuvitella sen olevan samanlaista.) Kädenväännössä tulee sen tapainen sivulle suuntautuva liike, jossa aktivoituu sellaiset lihakset joita moni ei normaalisti käytä niin paljon. Samasta syystä se joka penkkaa ja vetää maasta älyttömillä painoilla ei olekaan se paras tässä lajissa. Tuo kipu kyllä katoaa, kunhan on ensin puoli vuotta aktiivisesti harrastanut. ;)

Minun näkemys:

Luinpa tämän nyt kotona rauhassa uudestaan, ja silmään pisti tuo tummennettu kohta. Mistä sinä hyvä mies oikein puhut? Käypäs katsomassa kädenväännön viralliset säännöt suomen kielellä tuolta: www.skvl.net
Se nyrkki ei saa koskettaa olkapäätä, mutta sen saa kyllä pitää niin lähellä kuin haluaa väännön aikana. Ennen starttia kuitenkin vähintään kämmenen levyinen väli. Vartalon käyttö on sallitun lisäksi suositeltavaa.

Moni kädenväännön harrastaja on rakentanut/ostanut itselleen taljan treeniä varten. Niitä voi tilata ulkomailta varta vasten kädenvääntöpöytään kiinnitettäväksi tehtyinä, mutta myös esim. oven ja karmin väliin kiinnitettäviä löytyy. Ajattelin itse asiassa tilata sellaisen itsellekin.

Luinpa tämän nyt kotona rauhassa uudestaan, ja silmään pisti tuo tummennettu kohta. Mistä sinä hyvä mies oikein puhut? Käypäs katsomassa kädenväännön viralliset säännöt suomen kielellä tuolta: www.skvl.net
Se nyrkki ei saa koskettaa olkapäätä, mutta sen saa kyllä pitää niin lähellä kuin haluaa väännön aikana. Ennen starttia kuitenkin vähintään kämmenen levyinen väli. Vartalon käyttö on sallitun lisäksi suositeltavaa.
Säännöthän on tehty rikottaviksi. Tuskin historymaker tossa mistään virallisista säännöistä oli kiinnostunut vaan siitä mitä semmoseen kavereiden kanssa vääntämiseen tarvitaan. Mä en ole ikinä edes nähny kädenvääntöpöytää ja silti väännän sitä aina kun on mahdollista, esim pöydän päällä. Emmekä tosiaankaan käytä mtn virallisia sääntöjä ((: sry:offtopic:

Säännöthän on tehty rikottaviksi. Tuskin historymaker tossa mistään virallisista säännöistä oli kiinnostunut vaan siitä mitä semmoseen kavereiden kanssa vääntämiseen tarvitaan. Mä en ole ikinä edes nähny kädenvääntöpöytää ja silti väännän sitä aina kun on mahdollista, esim pöydän päällä. Emmekä tosiaankaan käytä mtn virallisia sääntöjä ((: sry:offtopic:
No kyllähän kuka tahansa saa vaikka baarin pöydällä vääntää millä tekniikalla huvittaa, ja vaikka kätensä rikki. Sitä jos mitä en kuitenkaan pitäisi "puhtaasti" vääntämisenä, jos tässä nyt sanoihin takerrutaan. Kavereiden kanssa vääntäessäkin voi käyttää fiksumpaa ja tehokkaampaa tekniikkaa, IMO. Menee turhan paljon kiertäjäkalvosimien kunnon testaamiseksi sellaiset väännöt, jossa ei saa ylävartaloa taittaa. Toisin sanoen minun mielestäni älytöntä. Ja kaiken lisäksi vaarallista, jos häviäjä ei saa taittaa ylävartaloaan häviön suuntaan. Tällä tavoin voi saada esim. olkavarren murtumaan pituussuunnassa. (Joskus jopa kuulee, kun joku kehuskelee saavansa kätensä silleen "lukkoon", ettei sitä saa pöytään. Paskapuhetta, joko taitetaan kyynärvarsi suoraksi ja rystyset pöytään, tai sitten se kädenkatkaisuvaihtoehto.)

Jos olette kiinnostuneet vääntämisestä, niin miksette lähde vääntämään kilpailumielessä? Lähimpään kädenvääntöseuraan vaan yhteyttä ja treeneihin sieltä!:whip:

Kai sen nyt kaikki tajuaa, ettei siihen käden päälle hypätä makaamaan koko yläkropalla

Kai sen nyt kaikki tajuaa, ettei siihen käden päälle hypätä makaamaan koko yläkropalla
Ei muuten välttämättä tajua. Se ei kylläkään ole helppoa tavallisella pöydällä vääntäessä ilman että nostaa perseen penkistä:D Mutta kyllä ne vammat yleensä ihan ilman "päälle hyppäämisiäkin" tulee. Eikä todellakaan kello kaulassa.

Jos olette kiinnostuneet vääntämisestä, niin miksette lähde vääntämään kilpailumielessä? Lähimpään kädenvääntöseuraan vaan yhteyttä ja treeneihin sieltä!:whip:
Koska häviäminen ei käy luontoon ja kaveriporukalla vastustajat voi ite valita :D
Dodii. Meni vähä yliyrittämiseksi toi mun edellinen sepustus. Otti vaan pattiin, että periaatteessa "oikea vastaus", nyt ainakin näin sunnuntaivääntäjän näkökulmasta, pistettiin haloiksi. Sorzi :)

On totaki tullu kokeiltua. En kyllä tajua miten toi liittyy siihen mitä mä sanoin =o

kiitos beginner tuosta englanninkielisestä linkistä, mutta ei kukaan sattus suomenkielistä sivustoa tietämään mistä noita tekniikoita näkisi ja lukisi.
Ellette sitten itse tiedä jotain kikkoja, erityisesti haluisin tietää miten kaverin rannetta kannattaa vääntää että sais toisen vääntövoiman minimoitua.

Back
Ylös Bottom