Kädenvääntö - Ranteet rullalle

Meta title: 💥 KÄDENVÄÄNNÖN RAIVOKETJU 💥

Meta description: Ranteet rullalle ja kyynärpäät tulille, täällä puhutaan vain todellisesta puristusvoiman sodasta ilman selittelyjä.

Hyvä idea. Mitä levy pincheihin tulee, ni vedän vaa härskisti jesarilla. Ei oo pettäny, mitä oon isompia kässäreitä tolleen joskus sitonu. Noissa pincheissä mulla on kyllä säälittävä taso. 2x10kg sellaset pienemmät metallilevyt oli ainaki joskus liikaa mulle. Paksuus niistä ehkä 5-6cm & sileistä pinnoista tietenki kiinni. En kyl tiiä onko paksuus vai kapeus vaikeempaa tässä.
Tuossa pinchissä vaikuttaa tosi paljon millanen pinta on. Pahimmillaa ne levypainot on semmosia uberliukkaita ja varmaa joku tehdas rasva viel pinnassa. Itellä optimipaksuus ~55mm. Tee puublocki ja koita paljonko sil lähtee 💪

Tuossa pinchissä vaikuttaa tosi paljon millanen pinta on. Pahimmillaa ne levypainot on semmosia uberliukkaita ja varmaa joku tehdas rasva viel pinnassa. Itellä optimipaksuus ~55mm. Tee puublocki ja koita paljonko sil lähtee 💪
Puisella kakkosnelosella tulee yhenkäden pinchillä ainakin mulla n. 7.5kg enempi mitä vastaavalla lakatulla metallipalikalla. Tais olla puulla 37.5kg ja metalisella 30kg. Lakkamaali omassa tosi liukas. Aika samat nousee 40mm-80mm pinchillä muuten. Treffasin just jätkän joka nostaa 2x25kg leokot sileet ulospäin yhellä kädellä sekä on nostanu inchin ylös. Toisilla näpeissä on vaan jerkkua prkl.

Puisella kakkosnelosella tulee yhenkäden pinchillä ainakin mulla n. 7.5kg enempi mitä vastaavalla lakatulla metallipalikalla. Tais olla puulla 37.5kg ja metalisella 30kg. Lakkamaali omassa tosi liukas. Aika samat nousee 40mm-80mm pinchillä muuten. Treffasin just jätkän joka nostaa 2x25kg leokot sileet ulospäin yhellä kädellä sekä on nostanu inchin ylös. Toisilla näpeissä on vaan jerkkua prkl.
Kova 👊 suomesta ei montaa löydy jotka noi temput tehny, eikä koko planeetalta sen puoleen

Jton mainitsemat puupalikat/blockit on kans helppo tapa.

Tommosen ruuvaa sopivan kokosee palikkaan, esim kakkosnelosen pätkään tai paksumpaan ja pinchipalikka on valmis.

Kiitos vinkistä!👌 Niin yksinkertainen ettei ollut koskaan tullut edes mieleen. Löyty sattumalta tuollainen koukku ja laitoin 50mm palikkaan. Pitää myöhemmin testata mitä nousee. Pinch lähtötaso kun oli itellä niin surkea ettei tainnu ees kahta 10kg levyä tulla ekalla kerralla 😃 Pääseepähän nyt kokeilee.

Mulla on 2cm paksujen palikoiden läpi 5mm naru ja niitä on siinä viis kpl. Eli saan pikapikaa vaihdettua 20-100mm leveyden pinchiin ja kulkee helposti mokoma apparaatti mukanakin.

Huippuvideoita nämä Miken forkkutreenit, vielä kun Henkka saisi miehen houkuteltua vääntöpöydän äärelle :D
Eniten noissa huvittaa kun Mike joskus 10 vuotta sitten kuvas erityisen pelleä salilla kävijää niin, että tämä tekee taljassa rannekääntöjä 😄😄😄 Mut joo siistiä että tekevät yhessä videoita 💪

Eniten noissa huvittaa kun Mike joskus 10 vuotta sitten kuvas erityisen pelleä salilla kävijää niin, että tämä tekee taljassa rannekääntöjä 😄😄😄 Mut joo siistiä että tekevät yhessä videoita 💪
Vuosia sitten kysyin Mikeltä kun oli puhetta forkuista ym. että ootko perehtyny kädenvääntäjien forkku/käsi treeneihin ku näyttää olevan kokoa ja voimaa vääntäjillä. Hieman vääntäjiä alentava vastaus tuli heti ja asia jäi siihen, mutta hyvä että löysi viimein tiensä vääntäjien treenien pariin. Varmasti näkemykset muuttunu lajista myös hänellä henkan tapaamisen jälkeen (y)

Vuosia sitten kysyin Mikeltä kun oli puhetta forkuista ym. että ootko perehtyny kädenvääntäjien forkku/käsi treeneihin ku näyttää olevan kokoa ja voimaa vääntäjillä. Hieman vääntäjiä alentava vastaus tuli heti ja asia jäi siihen, mutta hyvä että löysi viimein tiensä vääntäjien treenien pariin. Varmasti näkemykset muuttunu lajista myös hänellä henkan tapaamisen jälkeen (y)
Tosin en oo varma onko vääntäminen ees paras tapa kasvattaa forkkuja. Väittäsin että tossakin varmaan perus hierarkia:

1) Lääkkeet/geenit
2) Bodaustyylinen turvottava reeni
3) Raksa
4) Staattinen kädenvääntöreeni

Bodaustyylinen turvottava treeni on tottakai paras koon kasvatukseen.
Tosta tulee aina mieleen tarina minkä kertonu täällä monasti, mutta kerran Yle tuli tekemään juttua kädenväännöstä, ja tapahtuman isoimmat forkut oli Ylen kuvaajalla 😄😄 Aiheutti hilpeyttä.

Back
Ylös Bottom