kääpiö

Olen kohta 18 vuotias poika ja terveyteni on normaali. Ongelmanani on se että pituuteni on 170cm vaikka ennustukset arvelivan n. 185cm pituutta. Jalkojeni koko on 38 mikä
on pienempi kuin kokoisillani tytöillä. Kasvupyrähdys loppunut reilusti yli vuosi sitten ja kaiken järjen mukaan painon olisi pitänyt nousta, mutta sitäkään ei ole tapahtunut. Kannattaisiko lähtä lääkäriin jos syynä esim. hormoonivajaukset tms. ja jos kannattaa niin onko asioille mitään tehtävissä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minun neuvo on, että käy lääkärisssä.
Ei sillä että minä epäilisin tai osaisin sanoa jotain, vaan juuri siksi. Jos epäilee että tarvetta lääkärissä käyntiin -> Mene lääkäriin.

Tietääkseni kääpiöydelle ei ole mitään tehtävissä, mutta mene silti lääkäriin, saapahan edes se hyvät naurut.

Vähän vakavammalla naamalla: kai syöt kunnolla?

Muutaman sentin olen pidempi.

Itselläni ei ole ollut itsetunnon kanssa ongelmaa, joten en tunne itseäni kääpiöksi.

Mutta suosittelen lääkkeeksi pohdiskelua oman pään sisällä siitä mitä olet. Tosin, olet vasta nuori poikanen, joten kasvu henkisesti on vasta edessä.

Tsemppiä ja syö ruokasi. Käy vaikka salilla ja ole isompi sillä tavalla kuin muut, jos paremmuuteen on tarve.

Olen kohta 18 vuotias poika ja terveyteni on normaali. Ongelmanani on se että pituuteni on 170cm vaikka ennustukset arvelivan n. 185cm pituutta. Jalkojeni koko on 38 mikä
on pienempi kuin kokoisillani tytöillä. Kasvupyrähdys loppunut reilusti yli vuosi sitten ja kaiken järjen mukaan painon olisi pitänyt nousta, mutta sitäkään ei ole tapahtunut. Kannattaisiko lähtä lääkäriin jos syynä esim. hormoonivajaukset tms. ja jos kannattaa niin onko asioille mitään tehtävissä?

Olen sentin sua lyhyempi. Painoasi et maininnut, mutta syömällä sitä saa lisää. Valitsemalla sopivan liikuntamuodon se paino voi tarttua kivassa olomuodossa. Enemmän olisin huolissani, jos sitä painoa karttuisi pienellä syömisellä. Nyt sulla on ainakin aineenvaihdunta kondiksessa. Toki voit jäädä odottelemaan kasvupyrähdystä ja alat elämään vasta, kun sulle "luvatut" sentit on varressa.

Kiitos hyvistä neuvoista!
Juttu on tosiaankin se että syöminen ei ole säännöllistä mutta kaloreita saan kuitenkin tarvittavan määrän päivässä. Ongelmia en ainakaan itsetunnossa näe vaan lähinnä kummastelen tuota pienen jalan kokoa verrattuna muuhun kroppaan ja pituuden puutosta ennusteisiin verrattuna. Tokihan se lisäpituus olisi kiva mutta ei se nyt maailmaa kaada vaikka tähän jäisikin. Sitä mietin että voisiko syy olla kuitenkin siinä epäsäännöllisessä ruokailussa.

EDIT: ehkä hieman dramatisoin tuossa aloituksessa :D

Suret pientä jalkaasi, millainen suksi sen pitää olla? :D

Ja mihin sitä pituutta tarviit? Näin kokemuksella voin sanoa, että mukavempi se ainakin on matkustaa millon milläkin, kun ei ole pitkä.

Oon aina miettiny että kunnei suomen kielessä ole kahta eri sanaa pikku ihmisille. Niin kuin englannin kielen satujen kääpiö, dwarf ja sitten tosielämän pätkä, midget. Mites te pakkiksen 170cm ja alle miehet, koetteko te sen loukkaavana että teidät rinnastetaan gimleihin ja gloineihin?

Olen 165 cm nainen ja mun jalka on 38. Olenko nyt joku bigfoot kun pidemmillä miehilläkin on samankokoiset jalat? :( Mustakin ennustettiin yli 175 cm, mutta tähän jäin jo 13 vuotiaana. Life sucks.

Kyllä se siitä, jotkut kasvaa vielä intissä 20-vuotiaana, itselle ei tullu ku lisäkiloja nekin vasta intin jälkeen.

Ei tuo 170 cm nyt mikään lyhyt mieheksi ole tai niin lyhyt että sitä kannataisi murehtia ja kengänkoko on pituuteen nähden ihan normaali. Näyttäishän sitä aika hessu hopolta jos ois 170 pitkä ja kengänkoko 52.

Ps. Itse vähän päälle 180 eikä tässä mikään jättiläis olo ole kengänkokokin 44.

Kaurapuuroa naamaan ja salille tai sitten aloitat kamppailulajin se koko merkitse mitään.

Itse 172cm ja mielelläni olisin pidempi, paino oli vaikka kuinka ja kauan alle 70kg ja silti tunsin itseni vaikka kuinka ja isoksi :)
Jalkakaan oli kuin 41 mutta minusta vallan sopiva.

Ilmeinen identiteetti kriisi menossa ja kannattaakin pistää jäitä hattuun ja puuroa lautaselle niin kyllä se siitä!

Kiitos hyvistä neuvoista!
Juttu on tosiaankin se että syöminen ei ole säännöllistä mutta kaloreita saan kuitenkin tarvittavan määrän päivässä. Ongelmia en ainakaan itsetunnossa näe vaan lähinnä kummastelen tuota pienen jalan kokoa verrattuna muuhun kroppaan ja pituuden puutosta ennusteisiin verrattuna. Tokihan se lisäpituus olisi kiva mutta ei se nyt maailmaa kaada vaikka tähän jäisikin. Sitä mietin että voisiko syy olla kuitenkin siinä epäsäännöllisessä ruokailussa.

EDIT: ehkä hieman dramatisoin tuossa aloituksessa :D

Äijän pitää harrastaa jotain geneeristä kääpiöiden lajia, kuten voimistelua tahi alkaa jockeyksi. Silloin maailma ei nää pituuttasi heikkoutena. Jos tavoittelet pitkien miesten ammatteja, olet pulassa.

Itse olen 191cm hoikkarakenteinen ja oisin mielelläni vaikka 175cm pituinen. Näin pitkänä ukkona joutuu syömään ihan helvetisti että saa ruhon näyttämään edes hiukan kookkaammalta kuin normaali, ja kun luoja ei ole leveitä hartioitakaan suonut.
Saa oikeasti tehdä töitä että paino pysyy siinä 103-105kg tietämillä.

Ja 47 koon jalat.. voi helvetti kun alennusmyynneissä ois vaikka kuinka siistejä tossuja mut ne on aina alle 44 kokoisia. Joutuu jostain sievin turvakenkä valikoimasta monot ettimään :D

No se positiivinen tässä pituudessa on että muijat ainakin tykkää yleensä pitkistä miehistä ;) Ja itellä kun kämmenet on normaalia isommat niin ai että molo näyttää isolta naisen käsissä

Läppä tahi ei niin kandeis ihan ens alkuun tutkia sitä perimää. Kahdestä pätkästä ei voi tulla koripalloilijaa eikä yhdestä pätkästäkään sitä välttämättä tule. Niin valitettavaa ku se onkin niin osa meistä saa perimänä omien vanhempien pituudenkin (ainakaan susta ei tule koripalloilijaa jos vanhempasi ovat lyhkäsiä), jos taas sulla on pitkät vanhemmat ja oot jääny noihin mittoihin niin onnee vaan. Paino nousee syömällä ei valittamalla, sitä ruokaa naamariin urakalla niin kyllä se painokin siitä nousee.

Enemmän taitaa olla ongelmia henkisen kasvun kans ja itsensä hyväksymisen kanssa. Ja oikeasti lyhytkasvuiset olisivat onnellisia jos olisivat edes sinun mittaisia.

..Kahdestä pätkästä ei voi tulla koripalloilijaa eikä yhdestä pätkästäkään sitä välttämättä tule..
Yhen frendin vanhemmat on 160-165 mittasia ja kaveri itte 194cm. Ja 99% varma olen että äitinsä ei oo käyny nussimassa ketään Michael Jordania

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom