Jyväskylän yliopisto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Core
  • Aloitettu Aloitettu
Opiskeleeko joku parhaillaan tai on joskus opiskellut tuolla..lähinnä liikuuntaan liittyvissä ympyröissä?
Liikuntasuunnittelu ja -hallinto on tähtäimessä ja (tai vaihtoehtoisena liikuntapedagogiikka, mutta kuulemma todella paljon vaikeampi päästä)
Kuuleman mukaan ns. liikuntatieteellisessä on todella hyvä ilmapiiri ja rento meininki..mutta minkälaista itse opiskelu on..asuminen siellä.. kokonaiskuvaa tässä hahmottamassa ja kaikki mahdollinen tieto tarpeen.. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä on aikaisempaa keskustelua aiheesta.

Edit: Ja niinhän olit sinne jo kirjoitellutkin... :nolo:

Hyvä ilmapiiri tosiaan liikunnalla ja rento meininki. Opiskelu on jokseenkin erilaista kuin muissa tiedekunnissa varsinkin ensimmäisinä vuosina, kun luentojen osuus (merkitys) kokonaisuudessa on aika marginaalinen. Varsinkin omassa pääaineessa eli liikuntapedassa eka vuosi on ihan täynnä käytännön harjoittelua ja lähes kaikki lajit kahlataan läpi 10 ov:n edestä. Muutamana keväisenä aamuna kun ekoilla t-paitakeleiilä pelattu futista niin on tullu vähän sellanen fiilis, että jotkut istuu luennoilla kuuntelemassa jotain teoreettista hömppää. Samoin kaikki nuotiolla paistetut makkarat ja kesäretket, joista maksetaan vielä opintotukea. :thumbs:

Jyväskylähän nyt on ihan jees paikka asua ja KOASin kämppiä löytyy ympäri kaupunkia. Soluun joutuminen opiskelijakämpässä on kuitenkin aika yleistä. Yksityiseltä saa kuitenkin aika helposti kämpän ja myös rakennuttajilla (YH ja Sato ym...) löytyy uusiakin vuokrakämppiä.

Liikunnallahan on myös perinteisiä opiskelijaelämään kuuluvia kestejä kuten kastajaiset ja tenttarit. Hyvässä hengessä yleensä kaikki.

Liikuntapedagogiikkaa on tavallaan vaikeampi päästä opiskelemaan kuin liikuntahallintoa ts. liikuntakokeissa pitäisi pärjätä paremmin. Liikuntahallinnolle haettaessa tulee kuitenkin jokin extra kirja, jonka lukeminen ei mua ainakaan houkutellut.

Kaiken kaikkiiaan itse on ainakin päässyt tosi vähällä väkisinopiskelulla eli kun tämä on oma ala niin onhan se loistavaa kun voi koulussa tehdä samoja asioita , joita muutenkin tekisi (palloilut, puntti...) ja muutenkin liikuntajuttuja laidasta laitaan. Onnea kokeisiin. :)

Jyväskylän yöelämässä on huomattavasti meininkiä ottaen huomioon kaupungin koon. Kai se opiskelijoiden määrä vaikuttaa, mutta olen asunut isommassa kaupungissa jossa ei arkisin juurikaan ole mikään mesta aamuneljään saakka auki ja ne 1-2 kpl jotka olivat, käytännössä tyhjinä. J:kylässä taas riitti helposti menoa koko yöksi minä tahansa viikonpäivänä.

Suositut

Back
Ylös Bottom