Eiköhän niitä ongelmia ole jokaisessa yli yhden ihmisen paikassa ... monet pitäjät ovat sisäänpäinlämpeneviä, työtä on vaikee saaha jos ei oo suhteita ja raha ei jakaannu alueettain tasaisesti ... siis että mihin sitä pitäisi laittaa. Eikö me suomalaiset olla niitä juroja, sisäänpäin olevia, ujoja, ei toisia lähestyviä, masentuneita, murjottajia, naama totisina liikkuvia, tuppisuita ... mites niistä vois isossa läjässä tulla parempia ...
Oulusta ku oon kotosin niin on kyllä monet onkkelmat selvillä. Sielläkin on vaikee saaha töitä jos ei tuttavan tuttava tai sukulainen oo jossai töissä ja suosittele ... yhteen paikkaan hakee älyttömänä hakijoita ... ja opiskelijoita on Oulussakin tuhottomasti ... hakemassa samoihin töihin. Isoveli joutu työttömäksi Oulus näitten Kiina-vientien vuoksi ja nyt joutu ottaan vastaan tosi paska duunin ku ei oikeen muuta oo tarjolla.
Vois Oulun kaupunki panostaa toisin ku mihin nyt pistää sitä rahaa, mutta eihän tämmönen pieni ihminen voi oikeen vaikuttaa sellasiin asioihin. Elämähän on sellasta, että raha ratkasee. Jotku asuinalueet Oulus on niin huonomaineisia, että niihin ei kyl uskalla ees muuttaa ... no ihmisethän niistä tekee sellasia.
Ite otettiin velkaa ja ostettiin tää meitin rivitalon pätkä. Kateltiin muualtakin Suomee paikkoja, mihin muuttaa ja huomattiin et tää seutu ja Oulun ois olleet "edullisimmat" asuntojen suhteen mitä me hokattiin. Tampereel oltaisiin saatu pulittaa sellasesta karseesta röttelöstä paljon enemmän mitä nyt maksettiin ... tähän meitin asuntoon oon ainaskin ollut tyytyväinen. Nyt viimeksi olen asunut Sotkamossa ja voin sanoa, että ei sen sisäänlämpiämpää paikkaa voi olla ... ja ahistavampaa ... miun kannalta.
En ole katunut muuttopäätöstä tänne ja Ouluun ei parista syystä haluttu muuttaa (en saanu monesta hakemuksesta huolimatta työtä, äijällä työt täällä päin ja vaihtelu virkistää). Sellasessa seittemässä paikas Suomea oon asustellu ja jokaista on joku haukkunu Suomen pers´reiäksi ... en oo asustanu yhtään paikkaa jota kaik ois kilvan kehuneet. Mut pitää muistaa et itehän me tehdään siitä omasta kotopaikasta sen paskan tai sen maailman parhaan ... oma asenne vaikuttaa paljon
Itse uskon, että tästä seudusta tulee hyvä kotipaikka minulle ja ohessa muuttaneilla. Olen avoimin mielin liikenteessä, pyrin tekemään työni mahdollisimman hyvin, yritän hankkia kavereita töistä ja vapaa-ajalla ... niin millos semmonen miitinki on Jyväskylässä :D ... Ku kolme vuotta koin itteni ahistuneeksi entisessä asuinpaikassani, niin tuskin voi sen huonommin mennä ... kaikki tuleva on vaan plussaa ... innolla odotan miten tässä asiat lutviutuu :kippis1:
Ps. Kauheena kirovireitä, mutta kestäkää ... heh