Jyväskylän seutu ... hyvä paikka asua?

BCAA-valmisjuoma -40%
Kaupunki
Etelä-suomi
Elikkä joo ... oon siis ettimässä uutta paikkaa pienelle perheelleni ... meille kahelle, kauhukatille sekä koiralle :D Olen ihastunut Jyväskylän seutuun, mutta kuinka siellä on töitä saatavilla? Olen asustellut suurimman osan elämästäni Ouluseudulla, mutta siellä yhtä työtä hakee satoja ja ... ei sitä työtä ole tullut. Olen siis työtön yo-merkonomi, ravintolakokki ja liiketalouden tradenomi ... onko mitään hajua onko tällasella mahdollisuutta saada vihdoin sitä pysyvämpää työtä sielt Jyväskylästä tai lähiseudulta? Olen pääni puhki miettinyt asiaa ja en ole päässyt puusta pitkälle. Ei vaan tee mieli mennä ojasta alikkoon :( Seutu ei ole kauhean tuttu minulle, siksi ajattelin kysyä teiltä paikallisilta mielipidettä tai jotain :rolleyes: Yliopisto-opinnotkin voisi olla yksi vaihtoehto :whip:

Nimimerkillä lähelle puuta pudonnut :nolo:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Elikkä joo ... oon siis ettimässä uutta paikkaa pienelle perheelleni ... meille kahelle, kauhukatille sekä koiralle :D Olen ihastunut Jyväskylän seutuun, mutta kuinka siellä on töitä saatavilla? Olen asustellut suurimman osan elämästäni Ouluseudulla, mutta siellä yhtä työtä hakee satoja ja ... ei sitä työtä ole tullut. Olen siis työtön yo-merkonomi, ravintolakokki ja liiketalouden tradenomi ... onko mitään hajua onko tällasella mahdollisuutta saada vihdoin sitä pysyvämpää työtä sielt Jyväskylästä tai lähiseudulta? Olen pääni puhki miettinyt asiaa ja en ole päässyt puusta pitkälle. Ei vaan tee mieli mennä ojasta alikkoon :( Seutu ei ole kauhean tuttu minulle, siksi ajattelin kysyä teiltä paikallisilta mielipidettä tai jotain :rolleyes: Yliopisto-opinnotkin voisi olla yksi vaihtoehto :whip:

Nimimerkillä lähelle puuta pudonnut :nolo:

No uskoisin, että kyllä täältä sulle töitä löytyy vaikka kilpailu paikoista on kyllä aika kovaa, kun täällä on niiiiiin paljon opiskelijoita ja vastavalmistuneita. Mutta kaupallisella ja ravintola-alalla, minne sulla siis on koulutuskin niin varmasti löytyy kyllä töitä. Ei muuta kuin rohkeasti laitat vaan cv:n menemään ja kato sitten,että jos joku paikka irtoo niin...tänne vaan:) Kaupunkina Jyväskylä on kyllä kiva, ei tietysti hirveän suuri, mutta ihan mukava. Täällä on aika leppoisa tunnelma noin kaiken kaikkiaan. En siis ole itse paljasjalkainen vaan "maahanmuuttaja" maalta:rock: 5 vuotta olen täällä nyt asunut, mutta voi kyllä olla että muutto jossain vaiheessa Helsingiin töiden perässä,koska mun alalla ei oo tääll hirveesti hommia.

Kaupunkina Jyväskylä on aivan iiiihana!! Rauhallinen, siisti, nuorekas, urheilullinen, ihana järvimaisema... Itse lähdin nimenomaan työn perässä Jyväskylään, tosin erilaista työtä kuin Barbaballa. Tulin sieltä nyt ainakin joksikin aikaa pois, kun on mies muualla, mutta ikävä Jyvikseen on kova! Suosittelen.

Jkl ihan kiva paikka asustella, ja juuu täältä töitä löytyy mut vakipaikat ovat varmaan hakusessa joillakin aloilla, ainakin terveydenhuoltoaloilla. Mut kyllä luulen, että töitä piisaa :)

Jyväskylä on ihan paras paikka. :rock:

Voisithan tulla tänne yliopistolle opiskelemaan ja katsella siinä samalla niitä töitä. Eiköhän täältä kaikenlaista löydy tekevälle, sullakin kaksi ihan eri koulutusta joten luulisi että jotain löytyy. Opiskellessa voi myös tutustua ihmisiin ja etsiä töitä sitä kautta. Mitä pääainetta olet ajatellut? Ja jos sulla ei nykyisinkään ole vakipaikkaa, niin eikö se ole sitten ihan sama asua ihanaisessa Jykylässä? ;)

En nyt halua lyödä lyttyyn kenenkään suunnitelmia, mutta sanonpa yhden asian. Työn löytymisen suhteen ei kannata olla turhan toiveikas. En siis suosittele muuttamaan Jyväskylään ellei sulla ole työpaikkaa jo valmiina tiedossa. Koulutustaustasi kuulostaa monipuoliselta, mutta JKL:ssä on niin paljon opiskelijoita jotka ovat valmiita työskentelemään joko todella halvalla tai jopa ilmaiseksi (työharjoittelut) että vakituisen työn löytyminen ilman vakuuttavaa työkokemusta, suhteita tai todella hyvää tsägää on hyvin vaikeaa. Sanon tämän aika monen vuoden kokemuksella, enkä nyt puhu pelkästään itsestäni. Jos työn perässä olet muuttamassa, niin sinuna suuntaisin ennemmin johonkin etelän suuremmista kaupungeista.
Muutenkaan en tykkää Jyväskylästä. Varsinkin Ouluun verrattuna tuntuu aika tunkkaiselta ja sisäänpäin lämpiävältä paikalta.

Jyväskylä on mukava paikka! Mielestäni nuorekas, vauhdikas, sopivan kokoinen ja kehittyvä:rock: Olen sieltä kotoisin ja asunut lähes 25 vuotta. Tällä hetkellä asun muualla töiden vuoksi, mutta ikävä Jyväskylään on kova:( Opiskeluaikoina tein useita vuosia ravintola-alan hommia yhden työvoimanvuokrausfirman kautta. Hommia olis kyllä riittänyt niin paljon kuin vain suinkin jaksoin tehdä vaikka mulla ei alan koulutusta ollutkaan. Uskoisin, että siis ammattilaisellekin työtä löytyy...ei ehkä vakipaikkaa, nehän on muutenkin ravintola-alalla kai aika kiven alla. Mutta nuo työvoimanvuokrausfirmat hakee kyllä jatkuvasti uusia työntekijöitä.

en ole j:kylasta enka ikina siella asunutkaan, mutta kavin kurkkaamassa mol.fi -sivuilta ja kylla siella naytti olevan joitain kokin paikkoja tarjolla (yli 12kk sopimuksella) ja myyntialan toita ainakin oli vaikka ja kuinka...
onnea matkaan! :D

Muistutan nyt vielä, että mol.fi ja muut työnvälityssivut eivät kerro koko totuutta alueen työtilanteesta. Toki on hyvä merkki, jos oman alan hommia on listattuna, mutta siitä ei voi vielä päätellä kuinka monta hakijaa on liikkeellä yhtä työpaikkaa kohti. Ja mitä tulee noihin ns. myyntitöihin, niin karsikaapa pois kaikki puhelinmyyntityöt joita harhaanjohtavasti mainostetaan nimikkeillä "myyntiedustaja", "asiakasedustaja", "myyntineuvottelija", yms. Mitä jää jäljelle? Puhelinmyyntityötä Jyväskylässä kyllä on tarjolla, mutta sen takia tuskin kannattaa kaupunkia vaihtaa. ;)

Työmarkkinoiden suhteen JKL:n ongelma on, kuten jo sanoinkin, se että kaupungissa on paljon opiskelijoita eli työntekijöiden tarjonta on suuri. Mitä tulee työnantajiin, niin JKL:ssä on muutama iso työnantaja ja sitten pikkupuljuja ja perheyrityksiä, kun taas keskisuuret työnantajat on JKL:n talousalueella vähissä. Kun työmarkkinat ovat pienet mutta halukkaita työntekijöitä on paljon, työtä on vaikeampi löytää kuin paikkakunnilla joilla tilanne on tasapainossa. Kysynnän ja tarjonnan laki pätee tässäkin asiassa. ;)

Ja sanotaan nyt kauniiksi lopuksi, että tuskin se työpaikan löytäminen Jyväskylässäkään mahdotonta on. Jos on tutkintotodistus kourassa ja oman alan työkokemusta muutama vuosi, niin tilanne on heti huomattavasti parempi kuin esim. opiskelijoilla tai vastavalmistuneilla. Mutta vaivaa työnsaannin eteen saa nähdä aika lailla, ellei sitten ole kattavaa suhdeverkostoa.

Muutto seudulle on tapahtunut ... nyt ollaan noin kuukausi täällä majailtu. Työtä ei ollut vielä muuttohetkellä, mutta ... viikko muuton jälkeen kävin haastattelussa ja nyt minulla on töitäkin :) josta olen oikeen onnellinen. Koira ja kissa ovat sopeutuneet hyvin ja tykkään kovasti meitin uudesta kodista :D ihan hyvin menee ... paitti että olen nyt reilun kuukauden pitänyt taukoa salilta ... sairauden ja muuton takia ... sitten laiskuus iski :curs: Nyt on tarkotuksena löytää sali ... ehkä alan käyä tosa pienellä lähisalilla. Meitit tapaa aika monasti tuol Jyväskylän koirapuistos.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tervetuloa! Itsekkin muutin juuri vuoden vaihteessa tänne takaisin muutaman vuoden muualla asumisen jälkeen: kyllä kotona on vaan ihana taas olla! Onnea sulle uuteen työhön!

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Eiköhän niitä ongelmia ole jokaisessa yli yhden ihmisen paikassa ... monet pitäjät ovat sisäänpäinlämpeneviä, työtä on vaikee saaha jos ei oo suhteita ja raha ei jakaannu alueettain tasaisesti ... siis että mihin sitä pitäisi laittaa. Eikö me suomalaiset olla niitä juroja, sisäänpäin olevia, ujoja, ei toisia lähestyviä, masentuneita, murjottajia, naama totisina liikkuvia, tuppisuita ... mites niistä vois isossa läjässä tulla parempia ... :hyper:

Oulusta ku oon kotosin niin on kyllä monet onkkelmat selvillä. Sielläkin on vaikee saaha töitä jos ei tuttavan tuttava tai sukulainen oo jossai töissä ja suosittele ... yhteen paikkaan hakee älyttömänä hakijoita ... ja opiskelijoita on Oulussakin tuhottomasti ... hakemassa samoihin töihin. Isoveli joutu työttömäksi Oulus näitten Kiina-vientien vuoksi ja nyt joutu ottaan vastaan tosi paska duunin ku ei oikeen muuta oo tarjolla.

Vois Oulun kaupunki panostaa toisin ku mihin nyt pistää sitä rahaa, mutta eihän tämmönen pieni ihminen voi oikeen vaikuttaa sellasiin asioihin. Elämähän on sellasta, että raha ratkasee. Jotku asuinalueet Oulus on niin huonomaineisia, että niihin ei kyl uskalla ees muuttaa ... no ihmisethän niistä tekee sellasia.

Ite otettiin velkaa ja ostettiin tää meitin rivitalon pätkä. Kateltiin muualtakin Suomee paikkoja, mihin muuttaa ja huomattiin et tää seutu ja Oulun ois olleet "edullisimmat" asuntojen suhteen mitä me hokattiin. Tampereel oltaisiin saatu pulittaa sellasesta karseesta röttelöstä paljon enemmän mitä nyt maksettiin ... tähän meitin asuntoon oon ainaskin ollut tyytyväinen. Nyt viimeksi olen asunut Sotkamossa ja voin sanoa, että ei sen sisäänlämpiämpää paikkaa voi olla ... ja ahistavampaa ... miun kannalta.

En ole katunut muuttopäätöstä tänne ja Ouluun ei parista syystä haluttu muuttaa (en saanu monesta hakemuksesta huolimatta työtä, äijällä työt täällä päin ja vaihtelu virkistää). Sellasessa seittemässä paikas Suomea oon asustellu ja jokaista on joku haukkunu Suomen pers´reiäksi ... en oo asustanu yhtään paikkaa jota kaik ois kilvan kehuneet. Mut pitää muistaa et itehän me tehdään siitä omasta kotopaikasta sen paskan tai sen maailman parhaan ... oma asenne vaikuttaa paljon :)

Itse uskon, että tästä seudusta tulee hyvä kotipaikka minulle ja ohessa muuttaneilla. Olen avoimin mielin liikenteessä, pyrin tekemään työni mahdollisimman hyvin, yritän hankkia kavereita töistä ja vapaa-ajalla ... niin millos semmonen miitinki on Jyväskylässä :D ... Ku kolme vuotta koin itteni ahistuneeksi entisessä asuinpaikassani, niin tuskin voi sen huonommin mennä ... kaikki tuleva on vaan plussaa ... innolla odotan miten tässä asiat lutviutuu :kippis1:

Ps. Kauheena kirovireitä, mutta kestäkää ... heh

Ei ihan Jyväskylään asti päästy ... vaan jäätiin tähän Vihtavuoreen. Tykästyin tähän alueeseen pari vuotta sitten niin kovasti, että halusin tänne asumaan. Nyt syksyllä hokasin näil kulmilla kaksion, mutta se lähti markkinoilta poies juuri ku ilmoitin kiinnostukseni. Helmikuussa toivoin, että näihin taloihin tulisi kolmio myyntiin ... ja kah ... seuraavan viikon maanantaina oli tän meijän nykyisen kämpän myynti-ilmoitus netissä ... sit kiireellä kattomaan ja nimi paperiin :D Tää on mukavan lähellä Jyväskylää, mutta sopivan rauhallinen paikka :) ja ku koira on niin löytyy hyvin lenkkipolkuja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom