Jvc 37" kuva pimeni

Ikä
47
Kuva hävisi telkkarista ja ääni jäi. Olisikohan siintä se lamppu mennyt ja mistähän kannattaisi tilata uusi lamppu vai kannattaisiko ostaa uusi telkkari. Malli JVC LT-37DA8 1,5 vuotta vanha eli takuu loppunut :/

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuva hävisi telkkarista ja ääni jäi. Olisikohan siintä se lamppu mennyt ja mistähän kannattaisi tilata uusi lamppu vai kannattaisiko ostaa uusi telkkari. Malli JVC LT-37DA8 1,5 vuotta vanha eli takuu loppunut :/

Tietoa ei itsellä ole mistä ongelma johtuu, mutta...

Vaikka takuu olisikin mennyt umpeen niin kyllä senkin jälkeen virhevastuu säilyy. Kyllähän television pitää kauemmin kuin 1,5 vuotta kestää. Yhteyttä vaan liikkeeseen tai maahantuojalle suoraan.

Mulla kävi aikoinaan LG:n kanssa noin, lamppu oli palanut.

Takuu oli mennyt umpeen kaksi kuukautta ennen hajoamista, mutta LG ei suostunut korvaamaan ja jouduin maksamaan korjauksen (n. 90€) omasta pussista.

Taskulampulla voit selvittää että onko telkkarista taustavalo palanut, laitat telkkarin päälle ja taskulampun lähelle ruutua ja tiirailet että näkyykö mitään.

Tarkastin taskulampulla niin kyllä siellä kuva pilkottaa..eli taustavalo mennyt?
varmaankin jostain netistä kannattas etsiskellä sitä lamppua mutta mistä?
Ei varmaankaan vaikeaa itse vaihtaa sitä?

No se ainakin, toivotaan ettei muuta.:)

Kannattaa pistää JVC:n miehet kovaa vasten, ja vedota siihen ettei telkkari saisi noin nopeasti hajota vaikka takuu olisikin ummessa.

Tarpeen vaatiessa kuluttajaviraston sivuilta löytyy mm. lomake minkä kautta voi tehdä valituksen. http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/reklamaatio/

Jokunen aika sitten Nordisk Film ei korvannut julkasupäivänä ostettuja PS3:sia enää, mutta kun porukka alkoi tekemään noita reklamaatioita niin tulikin toinen ääni kelloon ja nykyäänkin vielä "hyvän tahdon eleenä" korvaavat hajonneet 60 gb konsolit 80 gigasilla + jotain härpäkettä siihen päälle.

Mulla teki Viewsonicin telkkari saman, mutta siitä oli poweri paskana.

Virhevastuut on olemassa ja kuluttajaviraston kautta voi asioista valittaa, mutta ne on toimintamalleina yksittäisinä tapauksina kuitenkin ihan täysiä vitsejä. Jos liikettä tai maahantuojaa ei huvita olla asiakkaan puolella, niin siinähän kärsit ja kiroilet mielessäsi tehden kuluttajaviraston loppumattomaan jonoon rutinaa aiheesta.

Mulla hajosi 2v takuun omannut Viewsonic n.2v3kk iässä ja takuu ei tietenkään korvannut. Verkkokauppa.com josta tuo oli ostettu ei ottanut aiheesta mitään vastuuta vaan pesi kätensä huoltomiehen sanoin; "television käyttöikä on tänäpäivänä 2 vuotta". Ei suostunut tuota lausuntoa antamaan kirjallisena. Yhteyttä piti ottaa maahantuojaan, joka sekään ei laitetta suostunut takuuseen vaihtamaan ja sanoivat nämä jonot tietäen että voit tietysti valittaa kuluttajavirastoon jos et ole päätökseen tyytyväinen. Kuka sieltä jää odottelemaan päätöksiä joka ei velvoita ketään mihinkään ilman telkkaria...? Aika harva. Kaiken huippu oli että tuon ikäiseen telkkariin ei sitten saanut enää edes varaosia vaikka ois rahalla ostanut. Kaiken tappelun jälkeen loppupeleissä sain vakuutusyhtiöltä rahat uuteen telkkariin, jonka myyntiliike ja merkki eivät todellakaan olleet samat.

Mitä tästä opimme... Kotivakuutus tulee pidettyä jatkossa varsin kattavana.

Summasummarum. Kannattaa nyt koittaa jos maahantuoja vaikka olisi yhteistyökykyinen. Ja Infocarehan tuotakin merkkiä huoltaa ja pelkästään vikaraportista (jonka tarvii vakuutusyhtiölle) joutuu maksamaan maltaita. Myyköhän ne pelkkiä varaosia...en tiedä.

Tänään soitin Jvc:n pääedustajalle (Hedengren Kodintekniikka). Sanoivat vaan että telkkari heille huoltoon ja sitten päättävät miten asian kanssa menetellään.

Nyt on telkkari saatu pajalta 160e laskun saattelemana. Aika paljon oli vikaa...
-korjattu viottunut näytön inventteri
-korjattu viallinen poweri ja uusittu kärähtänyt liitin
-uusittu 4kpl heikkokuntoisia elkoja
Nyt sitten valitusta maahantuojalle ja odottamaan vastausta.

Nyt on telkkari saatu pajalta 160e laskun saattelemana. Aika paljon oli vikaa...
-korjattu viottunut näytön inventteri
-korjattu viallinen poweri ja uusittu kärähtänyt liitin
-uusittu 4kpl heikkokuntoisia elkoja
Nyt sitten valitusta maahantuojalle ja odottamaan vastausta.

Et ainakaan ala maksamaan sitä laskua. Ota ensimmäiseksi yhteyttä telkkarin myyneeseen liikkeeseen, heillä on virhevastuu vähintään kaksi vuotta. Olen itse myynyt telkkareita useamman vuoden isossa liikkeessä ja lähes kaikki alle kolme vuotta vanhat telkkarit menivät takuun alaisina, useat vanhemmatkin. Se vuoden takuu, minkä valmistaja on siihen kuittiin päättänyt laittaa, ei merkkaa mitään. Vaikka tuotteella ei olisi valmistajan takuuta, sen tulee kestää normaalikäytössä! Tarkkaa aikaa tuohon ei ole määritelty, mutta TV:ssä se pitäisi olla vähintään sen kolme vuotta.

Ja pienenä vinkkinä: Vaikka kuinka ottaa päähän, älä aloita vaatimista riitelyllä, pidä se viimeisenä keinona. Itse ainakin laitoin huomattavasti herkemmin korjaukset liikkeen piikkiin jos asiakas esitti asiansa ystävällisesti.

Viimeksi muokattu:
Käytin tv:n huollossa ja maksoin kiltisti laskun. Sitten vielä kerran soitin Netanttilaan josta se on ostettu. Nyt siellä oltiin hyvin ymmärtäväisiä ja pyydettiin tilinro johon voi hyvityksen remontista lähettää. Eli NetAnttilassa ainakin näkyy takuujutut toimivan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom