BB Juuso Kaivolainen (pommijuuso)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Konaa
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Olli on Jerryn (ei haluja palata pro-lavoille) ja Jaukkurin Samin sekä Nyyssiksen ohella ainoa, jolla oikeasti kykyä kisailla kv-tasolla eli vertailu muihin voitanee unohtaa. Miksei Killeä mainittu kun joku siitä kuitenkin huomauttaa, niin Killellä on jo OIKEA PRO-kortti taskussa, Muita pro-kortteja en noteeraa. Mutta Juuso on mielenkiintoinen tuttavuus ja propsit hänellekin ja onneksi jostakin kirjoitttelusta selvisi että "hiemanraskaskirjoittelija" eli etunimikaimansa ei onneksi ole hän.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mielenkiintoinen vertailu kyllä, jos molemmat ovat kunnossa lavalla. Ollilla on (latseja ja pohkeita lukuunottamatta) melkein niin paljon lihaa kuin runkoon mahtuu. Juusolla tosiaan selvästi klassisempi fysiikka, ja pituuttakin noin 10 senttiä enemmän. Vähän niinkuin vertais Belgian Blue -sonnia lihaksikkaaseen kilparavuriin :-D
Sori, mutta pakko tarttua tähän. Ollilla kyllä mielestäni latsia löytyy vaikka muille jakaa. Pohkeista samaa mieltä. Ei mulla muuta. :D Mutta jännät kisat varmasti tulossa varsinkin tässä alle ysissä. (y)

Moro,

Kiitoksia kaikille kehuista. Ajattelin nyt kuitenkin hieman rauhoitella näitä odotuksia tulevassa kisassa menestymisestä.

Eräs kanssakilpailija laittoi jo piikittelevää kuittia näiden menestysodotusten pohjalta, mutta muistuttaisin häntäkin, että en ole itse pitänyt itsestäni kovinkaan suurta meteliä tällä prepillä, en jaa kuntokuvia somessa päivittäin tai en itse ole huudellut menestystavoitteista. Päinvastoin, minun kanssa keskustelleet henkilöt tietävät millä fiiliksillä ja luotolla tuota omaa suoritusta kohtaan tässä ollaan oltu liikkeellä.

En ole siis asettanut itselleni mitään voittotavoitteita, vaikka ainahan jokaisen pitäisi lähteä sitä voittoa hakemaan missä sitten päättääkin kisata, mutta realismi on hyvä pitää aina mukana. Muistakaa, että kuva on aina kuvia.

Kisadieetillä olleet osaavat ehkä paremmin samaistua niihin tuntemuksiin, jos itse epäilee omaa kykyänsä saavuttaa sitä haluttua lopputulosta. Tässäkin lajissa muuttujia on aika mahdottoman paljon, niin etukäteen ei voi koskaan tietää meneekö hommat niin putkeen kuin ne voisivat mennä.

Ja tosiaan tässä on huomioitava, että kyseessä on ensimmäiset kisat ja kunnon kisakunnon tavoittelu. Tuolla on moni kanssakilpailija vetänyt useita dieettejä ja saavuttanut onnistuneita kisakuntoja sekä saattavat osata lavaesiintymisen loistavasti. Noviisina ollaan poikkeustapauksia lukuunottamatta yleensä hieman eri viivalla kokeneisiin kisaajiin nähden.

Yritän toki parhaani tällä prepillä ja noudatan ohjeita, mutta katsotaan onko reilun 7vk päästä kunto sitä luokkaa, että koen lavalle nousemisen mielekkääksi. Kyllähän sitä jokainen haluaa varmasti pärjätä ja tänä vuonna taitaa nimien puolesta olla aika historiallisen kova line-up, mutta koutsia lainaten: "Sittenpähän ainakin näkee millä tasolla on Suomen kärkeen verrattuna".

Mitähän lie Juusolla ollu paino tuollon?
84-85kg oli paino tuolloin. Mutta kuten Jarno totesi, olisi tuosta ongelmapaikoista pitänyt repiä vielä lisää rasvaa pois hyvään kisakuntoon. Tietyt osa-alueet nyt kiristyvät vain nopeammin kuin toiset ja en tiedä meneekö tällä kertaa asiat edes samassa järjestyksessä kuin viimeksi.

Kyllähän noissa etuposeissa epäsuhta Juuson ylä- ja alakropan välillä alakropan hyväksi on ihan samaa luokkaa ku Ollin epäsuhta yläkropan hyväksi.

3 vuotta sitten epäsuhtaisuutta oli varmasti enemmän, mutta ei mielestäni enää nykyisin. En tiedä, vaikka jalat olisi pienentynyt noista ajoista, kun pahojen polvivaivojen johdosta olen joutunut vuosien saatossa muuttamaan treenejä aika paljon. Toivon mukaan kuitenkin yläkerrassa olisi tapahtunut mieluummin kehitystä balanssin saavuttamiseksi kuin, että jalat olisi ottanut takapakkia.

Eka kisa on aina moneltakin osalta hyppy tuntemattomaan. Nimenomaan se vertailu toisiin, mikä kilpailun myötä tulee, puuttuu kisaolosuhteissa kokonaan. Toisaalta kisakunto on usein debyytin tekijöillä kova, varsinkin silloin, jos mennään täysin omilla ohjeilla kisoihin. Silloin tekee kaiken hiukan ylikovaa. Taitavan valmentajan avulla voi kisakunnosta tosin saada vieläkin kovemman. Hyvä, että Juusolla on jo testidieettiä alla, niin varmasti on mahdollista saada kauttaaltaan kypsä kisakondis lauteille. Tälleen jalat tukevasti maassa kun lähtee itseään haastamaan, niin siinä ohimennen aiheuttaa harmaita hiuksia muillekin :)

Voisko joku avata mitä tää ”Pommi”-etuliite tarkoittaa tai mistä se on tullut?
En oo 100% varma, mutta jos en ihan väärin muista niin Juuso teki jalkatreenin Miken ja Peterin kanssa joskus vuonna käpy ja keppi. Suoritustekniikka oli vissiin aikamoista "pommittamista".

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Wlogeista kun Juuso treenasi Miken ja Peterin kanssa eikä tehnyt herrojen mielestä negatiivista vaihetta kunnolla vaan meni " pommilla" pohjaan.

Miten et voinut tuota tietää?

Zone-sarja -42%
Wlogeista kun Juuso treenasi Miken ja Peterin kanssa eikä tehnyt herrojen mielestä negatiivista vaihetta kunnolla vaan meni " pommilla" pohjaan.

Miten et voinut tuota tietää?
Miten olisin voinut tietää? En mä noita Wlogeja ole katsonut kuin satunnaisesti jonkun jakson ja pöllinyt jotain erikoisjuttuja itselleni.

pöllinyt jotain erikoisjuttuja itselleni.
Ja mä kun yksi päivä etin salilla, että missä helevetissä se mun olkapääklusterisetti on, niin tässähän se syy. Pislari nussinut sen, tuo takas!

Muistui mieleen tuosta pommista jenkki Shane Hamman aka "syvyyspommi". Hamman oli kuuluisa kyykkytekniikastaan. Ytubesta löytyy clippejä kun Hamman kyykkää yli 400kg, tiputtaa alas vauhdilla ja ottaa pohjasta vauhtia. Ja eletään siis-90 luvun alkua, välineet eri luokkaa kuin tänään. Kilpaili myös olympianostoissa. Käykääpä katsomassa. Hurjan näköistä touhua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom