Juoksuvinkkejä salibandyyn..

Ikä
39
Tarkotuksena olis alkaa ens viikolla KOVA juoksuharjottelu tulevaan kauteen..
Oon suunnitellu ittelleni seuraavanlaista ohjelmaa..
Alkuun 3 - 4 viikkoo ihan peruskuntoharjoittelua, eli n. 1h lenkki (syke 140-145) 3 kertaa viikossa..Jokasen lenkin alkuun&loppuun tietty huolelliset veryttelyt ja venyttelyt..Ja lihaskuntotreeni (selät, vatsat, punnerrukset) päälle joka kerta..Yksi lenkeistä voisi varmaan olla hieman kovatempoisempi?!
N. kuukauden peruskuntokauden jälkeen meille tulee lajiharjoittelu mukaan (2 krt/viikko)..Silloin olen ajatellut, että olisi hyvä juosta 2 krt/viikko seuraavalla tavalla.. Lenkin pituus 30 min - 45 min sykkeellä 140-145..Päälle spurtteja & mäkivetoja.Juuri näissä kaipaisin vinkkejä, että mitkä määrät / kestot olisivat hyviä?! Olen ajatellut jotain 3*3*30m ja sarjojen väliin 3 min lepoa..Ja muutakin tämäntyylistä..
Mitä mieltä immeiset täällä ovat erilasiten loikkien sopeutumisesta salibandyyn?
Jään nälkäisenä odottelemaan vastausta tähän pitkähköön ja ehkäpä sekavaan viestiin..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
luulisin että loikkatreeneillä tulisi lihaa tuonne perseen seudulle joka olisi hyvä tuollaisella lyhyenmatkan räjähtävillä juoksuilla.

peruskuntokaudella enemmän kyllä noita kevyitä lenkkejä, ellet sitten ole ihan totaalisessa rapakunnossa.

myös myöhemmällä kaudella kannattaa pitää tuollaista peruskuntolenkkiä, vaikka edes tuo tunti, se on hiukan palauttavaa.

Ja muista kuunnella kehoasi jne :david:

Suunnitelmasi näyttää hyvältä. Kovatempoisen juoksun voi jättää aluksi jopa pois ja ottaa se mukaan 3 viikon jälkeen, riippuu mikä on tämän hetkinen kuntosi. Mäkitreeni sopii mainiosti salibandyyn. Kestoja ja matkoja on hyvä vaihdella, esim. mäkien jyrkkyyttä. Samoin lepoa on hyvä vaihdella jaksoittain.
Kannatta käydä katsomassa miten 400 m juoksijat treenaa, sopii tosi hyvin myös salibandy pelaajalle, nopeutta ja kestävyyttä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom