Juoksunopeuden kehittäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sharaid
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
onhan se 106 naisellekin aika alhainen...

juoksunopeuden kehittäminen pidemmille matkoille saa potkua, yllätys yllätys, myös oikein suunnitellusta voimaharjoittelusta. se puntti ei opeta ketään juoksemaan, mutta vaikutukset on nimenomaan taloudellisuuspuolella, mikä on tutkimustenkin mukaan osoitettu. lisäksi mm. tudor bompan mukaan pikajuoksuvedot ei vaikuta lainkaan niin hyvin kestävyysominaisuuksien parantamiseen kuin voimaharjoittelu.

Olen nainen:rolleyes: Ja viimeksi kun oli Hb 109 (keväällä 2008), niin ei siitä kyllä lääkärille passitettu. Käskivät vain nakella rautaa naamaan ja mittasivat sitten arvot uudelleen kuurin jälkeen. Ja rautakuurillahan ne nousi erittäin tehokkaasti (jonnekin 130-140).

Ja ruokavaliosta muuten. Viime aikoina olen syönyt aika hyvää perusruokaa ja erityisen paljon tuoreita vihanneksia, marjoja, jne. Ruisleipää, puuroa, punaista lihaakin tullut syötyä tavallista enemmän. En tiedä miksi Hb laskee. Kaipa pistän lääkärin tutkimaan asiaa tuossa syksyllä, jos niitä jaksaa asia kiinnostaa. Viimeksi ei paljoa kiinnostanut.

Ei mitään allergia ole huomattu? Meinaa vaan jos on jotain sellaista häikkää ettei oikeen kamat imeyden kehoon ja jää saamatta tärketä matskut.

Ei mitään allergia ole huomattu? Meinaa vaan jos on jotain sellaista häikkää ettei oikeen kamat imeyden kehoon ja jää saamatta tärketä matskut.

Eipä ole allergioita löydetty, joskus olen testeissä käynyt. Mutta tämä alkaa mennä aika tehokkaasti :offtopic: puolelle :D. Enköhän tuota selvittele syksyllä lääkärin kanssa miksi Hb tuppaa olemaan huono, niin ei tarvitse siitä sitten huolehtia.

Mulla on juoksunopeus tullut ihan vaan juoksemalla. Vetoreenit ja mäkireenit on mulle aina ollut tervaa juotavaksi ja olen niitä vältellyt. Olin itte ihan mitävit kun nyt pitkän vetotauon jälkeen kokeilin että miten mopo kulkee. Vauhti oli ihan hurja ja jaksoin mennä pitkän matkaa ilman että alkoi naama vääntymään irvistykseen. Yksi mitä itte just kokeilin oli askelnopeuden tihentäminen, meno näyttää enemmän töpöstelyltä mutta tuntus että pystyy juoksemaan kovempaa alhasemmilla sykkeillä.

Jolkottelua, juoksua, kävelyä, lenkkeilyä,... samaa kaikki tyyni. Toisen juoksu on toisen hölkkä.

Itse kun omaan pitkät kontit niin pyrin pidentämään askelta. Eikös se olekkin pikamatkojen tapa vetää niin, että töpöstelee. En hirveästi noita vetoja ole itsekkään tehtyn vaan pyrkinyt tekemään lyhkäsiä juoksuja kovaa tietyn ajanjakson verran. Eli mietin ensin että tänään vedetään puoli tuntia kovaa niin kovaa kuin pystyy sitten sen puoli tuntia vetämään ja se matka siitä sitten pikkuhiljaa pitenee kun toleranssi kasvaa. Seuraavalla kerralla saatan tehdä vielä lyhyemmän juoksun kovaa ja katson miten paljonkilsoja siihen sitten mahtuu. Vaikka juurin sen 12 minuutin verran. Jotain tän tyyppistä settiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom