Juoksun aloitus (rapakunto)

Ekalla kerralla aloitinpuolen tunnin reippaalla kävelyllä ja siitä siirtyminen "juoksuun" . 20min hölkkä lönköttelylä ja olihan se väsyttävää mutta ei paha. Nyt sitä pikkuhiljaa pidennän ajallisesti mutta vauhti on edeleen se sama hidas.
Nyt viisaat siis: Teenkö tässä jo emämokan? _Pitääkö_ se aloittaa niin että pari min lönkötellen ja sitten kävellen ja taas hölkäten?

Njääh, eihän se ny mikään sääntö ole tommonen. Jos kerran 20min jaksoit mennä, sykkeet ei huidellu maksimissa, ni tostahan on hyvä jatkaa. Maltti on valttia. Pidä psyykkeet aisoissa eläkä rohmua liian nopeasti lisää hölkkäminuutteja, ni juokseminen alkaa pikkuhiljaa tuntua aina vaan helpommalta. Voithan sie siinä välillä kävellä, jos siltä tuntuu mut sekin oman tuntemuksen mukaan. Riippuu vähän miten pitkää lenkkiä kokonaisuudessaan meinasit. Ja muista lihashuolto ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, pitäs kans varmaa opetella toi juoksemisen jalo taito. Kaveri tyrkkäs haasteeksi triathlonin ens kesäks, matka on semmonen missä juoksua 13km. Ikinä en oo juoksua treenannu, pyöräilyn parissa menny aika. Mittaa on 180cm, kiloja 71. Eilen meni puulaaki-7-ottelussa 100m 14,01 (käsiaika ei telineistä) ja 800m tasan 3min (ei yhtään kiristysvaraa jääny).

Kävellen tulee mukavasti 10 kilsaakin, pitää varmaan ottaa kans vähitellen tuota pientä hölkkää ohjelmaan ja lähtee nostaan määriä. Josko tässä vuodessa ehtis sekä kyetä selviämään tuosta 13 kilsasta että jopa saamaan sille aavistus juoksunomaista vauhtia :D

Hei, täähän on mun triidi just sopivasti. Eli inttikuntoa aan tässä kohottamaan, ja aerobinen kuntoni on olematon. Tähän mennässä olen siis treenannut vuoden, ja tää kaikki on mennyt harakoille väärien sykealueiden takia.

Nyt olen alottanut ihan alusta kaiken. Salilla pyrin tekemään aerobista, pyöräilen, crossialen ja kävelen sykemittarin kanssa, pyrin pitämään sykkeet kaikenaikaa siinä 145 pinnassa. Tunnin treenejä.

Mulla on leposykkeetkin kauhean korkeat, ovat olleet aina. Aika hissuksiin saan alkuun mennä noilla sykealuiella. Kuulostaako tää siltä että alkaisin menemään oikeaan suuntaan aerobisessa? Vai kannattaako mun vaan hölkkäillä intrevalleja hirmusilla sykkeillä? Kummasta hyödyn enemmän?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom