Juoksukunnon romahtaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoizu
  • Aloitettu Aloitettu
Pelko siitä, että pari kolme peruskuntolenkkiä viikossa veisivät lihat, tai tehot, on suunnilleen yhtä aiheellinen, kuin pelko siitä, että pari punttitreeniä viikossa kasvattaisi maratoonarille "liian isot" lihakset.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pelko siitä, että pari kolme peruskuntolenkkiä viikossa veisivät lihat, tai tehot, on suunnilleen yhtä aiheellinen, kuin pelko siitä, että pari punttitreeniä viikossa kasvattaisi maratoonarille "liian isot" lihakset.

Olen täysin samaa mieltä.

Tällä hetkellä itselläni on tavoitteena puolimaraton, ja se tarkoittaa kolmea pitkähkö lenkkiä viikossa + kolmea punttitreeniä viikossa. Näillä treenimäärillä olen huomaavinani jo hieman haittaa molempiin suuntiin...

Onneksi voi taas aloittaa bulkin kun puolikas on juostu :rolleyes:

Mullakin on kyssäri tähän kunnon romahtamiseen. Elikkäs nyt on ollu useita kuukausia taukoa lähes kaikesta liikunnasta. Nyt kun olen taas alkanut lenkkeilemään, niin jalat tuntuvat puutuvan lenkkeillessä. Onko kunnon romahtaminen syy tähän, vai onko kenties juoksutekniikka hakusessa?
Onkos porukat lukenu kysymystäni. Pitää vielä kerran nostaa kyssäri ylös jos vaikka sais jonku vastauksen. :(

Onkos porukat lukenu kysymystäni. Pitää vielä kerran nostaa kyssäri ylös jos vaikka sais jonku vastauksen. :(

Jos tarkoitat muuta kuin jalkaterää, niin ongelmasi ei soita sitten minkäänlaisia kelloja! Jos omat jalkani puutuisivat juostessa, itse kääntyisin ammattilaisen puoleen (fysio-urheilulekuri suuntaan)

Jalkaterien "puutumista" olen kyllä kokenut, kun on joskus tullut "topattua" pakkasilla jalat liian tiukalle kenkiin.

Venyttele akillesjänteet ja säären ulkosyrjällä olevat pienet lihakset huolella(Ojenna korkeassa polviasennossa sääri eteen ja paina jalkaterää kohti maata). Ennen lenkkiä pyörittelet nilkat auki molempiin suuntiin ja tarvittaessa lenkin aikana, mikäli alkavat puuduttaa.
Kengilläkin voi olla vaikutusta.

Itsellä on sama vaiva kuin Bashulla eli säären etuosan lihakset puutuvat juostessa. Tuli 6kk taukoa juoksemisesta akillesjänteen takia ja nyt ko. säären lihakset puutuvat jo 5 kilometrissä. Voisiko jalkojen "tottumattomuus" juoksuun pitkästä aikaa syynä?

Mitään mustelmia/"luukipuja" ei ole ollut.

Kiitokset.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom