Juoksukengät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaRaXz
  • Aloitettu Aloitettu
Asicsin Kayanot sekä DS trainerit löytyy. Trainereita oon käyttänyt monet vuodet. Ihan ehdoton treenikenkä mm. veto/loikkaharjoituksiin erinomaisen rullavuutensa ja keveytensä ansiosta! Tuntuu istuvuudeltaan siltä, kuin olisi sukka jalassa.
Kayanot ostin lenkkeilyä varten..hyvä valinta on ollut. Asfaltilla tulee juostua niin saa sitä tukea ja vaimennustakin olla, rullaavat hyvin. Ainoa vain, että noissa kengissä on ollut kyllä sisäänajoa kerrakseen! Siitä hommasta ei selvitty ilman kahta 2cm kokoista ja muutamaa pienenpää rakkoa kantapäissä.. :rolleyes: Nyt kengät istuu erinomaisesti, ja rakoista on jäljellä punertava nahka.
Kun otin Kayanot käyttöön monen vuoden Trainereilla treenaamisen jälkeen, niin ensituntuma lenkillä oli kuin olisi ollut laskettelumonot jalassa.. Mutta kaikkeen tottuu, niin myöskin tähän :) ..Enään ei tunnu laskettelumonoilta.
Uusimmat Trainerit on vielä sisäänajoa vailla.. :rolleyes: .. En halunnut kiusakseni uusia rakkoja tässä vaiheessa. Sisäänajo hoituisi ehkä sillä, että menisi saunaan Trainerit jalassa.. :D (Ihan tosi.)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
lentoemo sanoi:
Sisäänajo hoituisi ehkä sillä, että menisi saunaan Trainerit jalassa.. :D (Ihan tosi.)

Näinhän se on...

Toinen vaihtoehto on tunkea kengät täyteen läpimärkää sanomalehteä, ja jättää vaikka tiskipöydälle yön yli. En kyllä tiedä miten hyvin toimii käytännössä, mutta ainakin teoriassa.

Pertti 123 sanoi:
Näinhän se on...

Toinen vaihtoehto on tunkea kengät täyteen läpimärkää sanomalehteä, ja jättää vaikka tiskipöydälle yön yli. En kyllä tiedä miten hyvin toimii käytännössä, mutta ainakin teoriassa.

Kuulema semmonenkin toimii (en ole kokeillut) että kastelee kengät ja talsii niillä jonkun aikaa, muistaakseni jotain puol tuntia. Tuossa vaan ainakin itelleni tuli mieleen että joissain olosuhteissa sairastumisriski on varmaan melkoinen.

H.C sanoi:
Kuulema semmonenkin toimii (en ole kokeillut) että kastelee kengät ja talsii niillä jonkun aikaa, muistaakseni jotain puol tuntia. Tuossa vaan ainakin itelleni tuli mieleen että joissain olosuhteissa sairastumisriski on varmaan melkoinen.

Mun käsittääkseni toi kylmästä sairastuminen on jotain vanhan kansan taikauskoa. Jos saat flunssa viruksen, niin sitten saat sellaisen. Ei paleleminen heikennä vastustuskykyä niin paljon, että se erikseen edistäs esim. flunssaan sairastumista. Tottakai nyt puhuin tällasesta perus tavis palelemisesta. Tottakai jos menee alasti pariksi tunniksi pakkaseen, niin immuuni järjestelmä on aika heikkona. Mutta siis se, että jos ei ole "paita housuissa" tai pipo päässä, ei vaikuta sairastumiseen juurikaan (siis ellei pää jäädy aivoihin asti, vähän liioiteltuna).

PS: kiitos ja anteeksi tästä mutu viestistä

HaRaXz sanoi:
Tarkoituksena olisi vähän lenkkeillä että saisi tätä ylimäärästä läskiä pois ja että kunto vähän paranis. Eli pari kertaa viikossa olis käytössä.
Jos tuo on lenkkeilyn aktiivisuustaso niin melkeinpä kengät kuin kengät riittää. Mene lähimpään urheiluliikkeeseen ja kerro kuinka usein ja millaisella alustalla (asvaltti, maasto) juokset niin kyllä sieltä irtoaa sopivat kengät ~40 e.

Huomasin Hesarissa Myyrmannin Intersportin ilmoituksen (27.08), jossa kerrottiin inventaario-loppuunmyynnistä. No, sain sieltä omat Asics Gel Foundation Plus:sat 39,90,- joilla kävin vetäisemässä lenkin ja ai perk.. kun tuntuivat hyvältä. Ovat täydelliset vähän painavammallekkin pronaatio-ongelmalliselle.

Stu sanoi:
Osta mieluummin sopivat kuin hyvät. ...

Muuten kuin tuon askelluksen osalta, omaan jalkaan sopivat kengät löytyy kokeilemalla. Itselläni on kapea jalka, johon Niken tossut tuntuvat sopivan hyvin. Leveäjälkaisemmat kaverini juoksevat Asicseilla.

Ei tätä tuon paremmin voi sanoa. Ihmisten lestit on niin yksilöllisiä. Mulla on kapeat jalat aika pienellä kantapäällä. Asicsin 42.5 hölskyy jalassa ja siitä yksi pienempi on jo aivan liian pieni. Niket on aina istunut täydellisesti. Siinä mielessä vituttaa, että olisihan se hauska tietää, että millaista Asicseilla on juosta...

Kävin tänään testaamassa uudet Adidakseni..Malli on Adistar a3 Control, pronaatiotuettu aika kapea malli. Olivat kyllä erittäin hyväntuntuiset, ennen kaikkea tosi tukevat jalassa..pitäisi sopia hieman raskaammallekin juoksijalle, hyvän iskunvaimennuksen ansiosta. Suosittelen kapeajalkaiselle pronaatiotukea tarvitsevalle juoksijalle. :thumbs:

Pertti 123 sanoi:

Ei kannata tota ainakaan tehdä, sillä se kenkä "muotoutuu" se sanomalehden muotoiseksi.

Kastelee kengät kuumalla vedellä ja kävelee niillä hetken aikaa, niin se muotoutuu jalan mukaiseksi.

Itse teen näin aina kun ostan uudet kengät, jotka ovat urheiluun tarkoitettuja (lenkkarit, nappikset yms.)

zeik sanoi:
Ei kannata tota ainakaan tehdä, sillä se kenkä "muotoutuu" se sanomalehden muotoiseksi.

Kastelee kengät kuumalla vedellä ja kävelee niillä hetken aikaa, niin se muotoutuu jalan mukaiseksi.

Itse teen näin aina kun ostan uudet kengät, jotka ovat urheiluun tarkoitettuja (lenkkarit, nappikset yms.)

No ei ne nyt varmaan yhdessä yössä muotoudu miksikään, mistä ne ei uudelleen muotoutuisi, kun laitat kengät jalkaan. Eihän kengän pohja muotoudu miksikään, kun siihen ei kohdistu painetta (kuten jalka).

Joo kyllähän tohon DS trainereiden ylistykseen voi yhtyy!!! Oon kyl vähän näreissäni ku ne pari kolme vuotta sitten teki niistä viel enemmän rullaavat ja kevyemmät... Ne vanhat ku oli itelle täydelliset!!!!!!!! On nyt Niken shocksit käytössä ja pakko sanoo et niissä ainakin vaimennukset tuntuu kestävän ikuisesti (2500 km jo takana), vähän raskaathan ne kyl on... Seuraavat taas DS trainerit!!!

Sellainen juttu tähän väliin, että Stockmanneilla on nyt Asicseja tarjouksessa, Kayano X:t 118 € (norm: 169 - 199), DS 2090:t ja DS trainerit parikymppiä halvemmalla. Tilasin itselleni Tapiolassa käydessä Kayanot X:t(jotka tulee turun Stokkalta). Oli muuten hyvän tuntuisia kenkiä jalassa.

Itse kävin just sen normaalin setin läpi => Aloita juoksemisen vanhoilla "jousittamattomilla" kengillä, 3 lenkkiä ja tuli sellaset penikat että oksat pois. Meikäläisen painoakin olisi hyvä vähän vaimentaa...

nm. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

H.C sanoi:

Lumilautakenkiä olen tuolla tavalla muotoillut ja hyvin toimii. Jotkut puhuu saunomisen puolesta, mutta jotenkin tuntuu huonolta idealta ainakin lumilautakenkien osalta, kun ne on niin paksut.

Ainakin Top Sportissa on usein 50%-alennuksella kevään mallit syksyllä ja toisin päin. Sain omat Nike Pecasukset 60€:lla vuosi takaperin. Vaikka Niken sanotaan olevan kapea malli niin nuo on silti vähän leveät. Mitäs muita merkkejä on kapeajalkaisille?

Sulimaani sanoi:
Ainakin Top Sportissa on usein 50%-alennuksella kevään mallit syksyllä ja toisin päin. Sain omat Nike Pecasukset 60€:lla vuosi takaperin. Vaikka Niken sanotaan olevan kapea malli niin nuo on silti vähän leveät. Mitäs muita merkkejä on kapeajalkaisille?

Kokeile ainakin Asics Gel-DS Trainereita. Mulla on sellaset, eikö mun jalka ainakaan leveä ole.

Asicsin GEL-GT 2090 tossut hankin reilu kuukausi sitten kun juoksukipinä iski. Hyvältä tuntuu, kokeilin myös 1090 mallia, ja se oli hirveän tuntuinen. Niin kuin olisi kivi ollut kantapään alla. Johtui varmaan vain kantapään pronaatiotuesta. 2090 oli sitten selvä valinta. Hintaakin oli vain 95e. Ei mulla mitään pronaatio vikaa kai ole, mutta tuskin siitä haittaakaan on. Tuntuu melkein joka mallissa nykyään olevan toi tuki. Liekö joku trendi?

Kaveri sanoi noista Trainereistä, että ei harjoituskengäksi kannata ostaa. Sillä oli jalka mennyt huonoon kuntoon, olivat liian kovat. Ilmeisesti ihan toimivat kun ei usein käytä, vaikka sitten kisoissa ja vain tietyntyyppisissä harjoituksissa. Pitää joskus käydä liikkeessä kokeilemassa miltä ne tuntuu omaan jalkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom