Juoksukengät Helsingistä?

Ajattelin sijoittaa oikein kunnolla ja hommata laadukkaat juoksukengät. missä helsingin urheiluliikkeessä on osaavaa palvelua katsomaan minun jalkaani juuri ne oikeat kengät? en tiedä omasta juoksutekniikastani/jaloistani mitään, joten liikkeessä pitäisi olla valmius selvittää se jotenkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kampin keskuksessa on sellainen juoksuvermeputiikki kuin 4runners tai ForRunners tms, jossa on aina paikalla joku joka osaa katsoa askelluksen. Siel on juoksumattokin. Tosin siinäkin pitää sitten luottaa myös itseensä - kun ne oikeat löytyy niin tuntuu kuin olis valettu jalkoihin. Ja oudon/väärän tuntuisia ei kannata väkistelemällä ostaa vaikka kuinka joku jankkaisi että sopivat on.

Oma kokemukseni kenkämerkkien tarjoamista klinikoista on se, että sieltä suositellaan mitä sattuu kunhan on sitä omaa merkkiä. Vaikkei se niin sopisikaan. Siksi mieluummin ns. second opinion ainakin ja omatoimista sovittamista. Eli jos ne sanoo merkkianalyysissa, että sulla on lievä ylipronaatio tms. niin sitten kokeilet muidenkin merkkien lievästi ylipronatoiville suunniteltuja kenkiä.

Tuolla 4runnersissa on joskus merkkien edustajia ja joskus omaa porukkaa.

:offtopic: Onko missään pääkaupunkiseudulla menossa kampanjaa, että huonosti sopivat tossut saa kahden viikon sisällä palauttaa ja saa toiset saman hintaiset tai rahat takas? Onko niitä usein? Yhet adidaksen tossut hommasin tuolla systeemillä siitä Jumbon läheltä (K-raudan suunnalta) mutta siitä kai liki 3v.

Adidaksella on se 28 days test run, tulee yleensä samalla kun uudet syksyn/kevään mallit saapuvat kauppoihin. Eli varmaan kannattaa seurata mainostusta. Avokkini käytti test runia hyväkseen viime keväänä, Kesportista. Ehkä ne tietää liikkeissä milloin kampanjaa tulee? Paskat kengät oli joka tapauksessa nuo mieheni popot ja ottivat mukisematta takaisin =)

Katsoinpas muuten sitten netistä, ja test run -kamppis oli maaliskuusta toukokuuhun. Ehkä se onkin siis vain kerran vuodessa =( Muista merkeistä en osaa sanoa.

Mulle sanottiin tuollaisess urheilukaupan klinikassa, että mulla on todella paha ylipronaatio. Uskoin sitten niitä ja ostin kengät. Penikat tuli hetkessä kipeiksi ja menin kunnon jalkaterapeutille. Se sanoi heti, että mulla oli ihan väärät kengät. Oikeasti askel on neutraali ja tarvitsee mahdollisimman paljon vaimennusta.

Mulla on karhun lenkkitossut ja voin sanoa että kannattaa ehdottomasti ottaa huomioon nämä ihanat tekeleet. Vauhti on parantunut huomattavasti vaikka olivatkin alkuun hieman oudot. Kyllä ne sopivat kaikille kun Suomen armeijakin käyttää niitä :D

No intersport mikonkatu teki ainakin mulle kohtuu luotettavan oloisen analyysin. Siel on semmoinen peilipinta mille astutaan ja sitten tietokone piirtää jotain profiilia sun jalkapohjan painopisteistä ja myyjä tekee jotain omia johtopäätöksiä. Ja lopuks tietty suosittelee jotain hintavahkoa kenkää :-/

^Mun miehellä testattiin sen Addu test runin yhteydessä tolla ja paskat kengät tuli silti. Sitten seuraavaksi osti ihan vaan fiilispohjalta superhyvät Asicsit tarjousvalikoimasta. Kyllä sen vaan jotenkin tietää sitten kun se oikea tulee.

juu, jos hetkeäkään on sellasta fiilistä ettei oo oikeat kengät (ei tunnu mukavalta kävellä tms,) niin ei kannata ostaa. Mulla testattu urheiluliikkeiden "asiantuntijoiden" avustuksella ja kahdet paskat kengät takana. Osta mitkä tuntuu hyvälle. Voi tietty olla että ne hyvälle tuntuvat kengät aiheuttaa sit kymmenen vuoden päästä jotain selkäkipuja. hankala sanoa. Mä ostan ne mitkä tuntuu hyvälle juosta.

Kannattaa kierrellä muutaman liikkeen asiantuntijat läpi.
Itsellä oli 2 neutraalia vastaan 1 pronaatiotuettu - mielipidettä. Ostin neutraalit.

4 runners kampissa, tuttavani suositteli sitä ja sanoi että siellä ne ei pyri myymään kallista kenkää vaan sen parhaiten sopivan. Kokeilin kahta kenkää ja kotiin lähti Puman Tenos II neitimalli ja niillä pitäis maratonille mennä :)

Nostan vanhan threadin ylös, kun olisi ajankohtaista taas päivittää juoksukengät ja alueena pääkaupunkiseutu. Eli tuo 4runners liike tosiaan on ilmeisesti kampin kauppakeskuksessa ja siellä aion käydäkin. Mutta kaipailisin lisää vinkkejä, koska olen asunut vasta pari kuukautta täälläpäin enkä tunne pahemmin seutua. Useampia urheiluliikkeitä on tullut kierreltyä, mutta mallistot ovat usein samoja.

Ongelmana on voimakkaasti laskeutunut holvikaari ja sen takia on vaikea löytää sopivia kenkiä. Otan myös vastaan vinkkejä, jos joku tietää hyviä malleja, joissa on leveä lesti ja sopii ylipronatoivalle askeleelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom