- Ikä
- 44
Kauhee onkelma jalkojen treenaamisen suhteen.. Haluisin saada lisää lihasta "takaosastoon", ja oonki treenannu jalkoja KOVAA jo abut kolme vuotta salilla, mut melkeen tuloksetta:( Etureidet on kyllä kasvanu, mut lihas on kertyny epätasapainosesti, vaikka saan kyllä treenistä aina perseenkin ja takareidet kipeeksi ja rasitusta yritän sinne eniten kohdistaakin esim prässissä ja kyykyissä. Luultavasti yks syy tähän on juokseminen (vähintään 2xvko tunnin lenkki, lisäks tulee käveltyä aika paljon..) joka tietty vie lihasta. Mut en kerta kaikkiaa pysty olla juoksematta, etenkää näin kesällä ku saan siitä niin hyvät fiilikset, ja jos oon muutaman päivän ilman juoksematta ni tuntuu et aineenvaihdunta pysähtyy heti ja muutenki on semmonen tukkonen olo.. Ja kun niistä jaloista pitäs saada ne iänikuset "läskikertymätkin" pois joka ei varmaan pelkällä puntilla oo mahdollista..(BTW, laihdun muutama vuos sitten melkee 10 kg alipainon rajoille, ja oon edelleenki suht hoikka tyttöne.. Rasvaa lähti tietysti myös jaloista aika nopeesti laihtumisen myötä..sinne kuitenki jäi nuo kyseiset läskikertymät joita en oo saanu tuhottua vaikka oon treenannu ku hullu ja ruokapuolikin on ollu kunnossa! Turhautavaa..) Yläkropassa lihasta on mukavasti ja erottuvuuskin näin dietillä ok Jalkojen treenaamisee pitäs ny vaan saada joku balanssi! Ehdotuksia? Oisko esmes siinä järkee, et treenais joka toinen viikko salilla kovan jalkatreenin ja aerobiset ois sillä viikolla kevyitä kävelylenkkejä, ja joka toinen viikko sais sitten revittää lenkkipolulla ihan kunnolla pitkiä lenkkejä?? Nytkin on kyl juoksemisesta ETUreidet kipeenä..ei tajua, juoksunhan pitäs vaikuttaa käsittääkseni jaloissa kaikkiin lihasrymiin tasapuolisesti, vai onko mun juoksutekniikassa jotain vialla?