Juniori Jääkiekkoilijan ohjelma?

Hei,minun tekisi mieli nousta parempaan joukkueeseen,ja aloittaisin vähän treeniä,noin 1,5kk nyt käynyt punttiksella.Tälläsellä ohjelmalla menen nyt:Penkki,ranskalainen punnerrus,käsipainopunnerrus,rannekäännöt,hauiskäännöt tangolla,prässi,reidenkoukistus,pohkeet prässissä,ylätalja,istumaannousut lisäpainoilla.Sitten vuorottelee tämän kanssa:Vinopenkki,ojentajapunnerrus taljassa,vasarakäänöt,hauiskäännöt käsipainoilla,reidenojennus,reiden koukistus,pohjenousut,alatalja,vatsarutistukset.Teen 2x6 sarjan,samana päivänä 2-10km lenkki,loikat,hyppynaru yms...
Kesällä käytössäni on vain leuanvetotanko,penkki,tanko,käsipainot eli olisiko arnoldin kultainen kuusikko hyvä,lisäten pohkeet,ranteet,ranskalaiset punnerrukset ja 3x6sarjoin?

Edit:Ikää on 13-vuotta,ja haittaako kyyky/etukyykky/askelkyykky painoilla kasvua?

Jalkojen treenaus ontuu. Ei nuo kyykyt pituuskasvua haittaa oikealla tekniikalla suoritettuna yhtään. Alottelet kyykyt ja mavet pikkupainoilla ja harjoittelet tekniikan ja sitten lähet lisäämään painoa. Ja voisit harjoitella jollain kunnon ohjelmalla. Ja olen 100% varma ettet saa 3x6 tai 2x6 paskaakaan aikaa, älä tee samaa virhettä kuin minä eli tee liian vähän toistoja liian isoilla painoilla. Tulosta saat parhaiten jos semmosta haluat kun treenaat 8-18 toiston sarjoilla.

Jalkojen treenaus ontuu. Ei nuo kyykyt pituuskasvua haittaa oikealla tekniikalla suoritettuna yhtään. Alottelet kyykyt ja mavet pikkupainoilla ja harjoittelet tekniikan ja sitten lähet lisäämään painoa. Ja voisit harjoitella jollain kunnon ohjelmalla. Ja olen 100% varma ettet saa 3x6 tai 2x6 paskaakaan aikaa, älä tee samaa virhettä kuin minä eli tee liian vähän toistoja liian isoilla painoilla. Tulosta saat parhaiten jos semmosta haluat kun treenaat 8-18 toiston sarjoilla.

Kyllä ne kyykytkin nyt varmaan vähän pituuskasvua rokottaa... varsinkin noin nuorella treenaajalla. Millä perusteella 8-18 sarjoilla saisi paremmin tulosta kun 2x6 tai 3x6? :rolleyes: Tässä haetaan kuitenkin lähinnä voimaa/nopeutta kun lihasmassaa.

Kyllä ne kyykytkin nyt varmaan vähän pituuskasvua rokottaa... varsinkin noin nuorella treenaajalla. Millä perusteella 8-18 sarjoilla saisi paremmin tulosta kun 2x6 tai 3x6? :rolleyes: Tässä haetaan kuitenkin lähinnä voimaa/nopeutta kun lihasmassaa.
No miulla ei ainakaan tuu voimaa eikä mittää tuommosilla, kun olen sen 2kk treenannu, eli en kovin paljoa. Erään hyvän 16-vuotiaan penkkaajan/voimanostajan tekemällä ohjelmalla tuli kuukaudessa 7,5kg ja siinä tehtiin lähinnä kymppejä. Toisessa ohjelmassani jota tein myös kuukauden ja jossa tein penkkiä 4x5 ei tullu mitään. Aloittelija ei ole vielä tarpeeksi kehittynyt että pystyisi kehittymään vitosilla.

:offtopic: ? Omalla painolla parasta tehdä noita liikkeitä, punnerrukset yms.

itse ainakin 13-vuotiaana kikkailisin sen pelivälineen kanssa niin paljon kun mahdollista ja jättäisin salin myöhempään. Onhan valmennuksessa mennyt jokin vikaan kun 13-vuotiaana aletaan salia veivaamaan, tuskin Wäinö ja Supermario

jos on pakko salilla käydä niin ehdottomasti jääkiekkoilijalle sopivia liikkeitä on koko kropalla tehtävät liikkeet,ei niinkään hauiskäännöt..
Rinnalleveto on yksi todella hyvä liike jääkiekkoa ajatellen..
mutta 13v kannattaa ihan siihen lajinomaiseen harjotteluun ja omalla painolla tehtäviin lihaskuntoharjoituksiin perehtyä enemmän..hetki vielä ja sitte vois puntillaki käydä IMO..

Back
Ylös Bottom