Juna törmännyt rajusti hotellin seinään Helsingissä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
junahhh.jpg

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/81358-juna-pain-hotellia-helsingin-keskustassa
 
Eiköhän tuollaisessa vaunussa ole massaa sen verran reilusti, että se puskee jo suht pienelläkin nopeudella läpi melkein mistä tahansa...
 
Hesarin uutisen mukaan yksi kaksikerroksinen IC2-vaunu painaa 70 tonnia, ja niitä oli ollut neljä, joten massallahan tuollainen yhdistelmä jyrää. Ei noilla tyhjinä siirrettävillä junilla yleensä mitään kovia vauhteja ole.
 
Hesarin uutisen mukaan yksi kaksikerroksinen IC2-vaunu painaa 70 tonnia, ja niitä oli ollut neljä, joten massallahan tuollainen yhdistelmä jyrää. Ei noilla tyhjinä siirrettävillä junilla yleensä mitään kovia vauhteja ole.

Aivan. Radiossa taas sanottiin että IC2-vaunuja oli kaksi ja niiden lisäksi ravintolavaunu. Samapa tuo..
 
http://www.seisake.net/onnettomuus.php

1990 tuli tavarajuna 20km/h (jarrut pohjassa) nopeudella HKIn rautatieasemalle (sisään) asti. Vauhtia ei tosiaan tarvita juurikaan kun massaa löytyy.

Pistää miettimään minkälaista jälkeä tulisi jos junalla olisi maksimivauhti törmätessään. Tuuppaisi kerrasta esplanadille asti?
 
Saako sanoa, että eipä yllätä?

Päivittäin junalla Helsinkiin matkustavana olen päässyt nauttimaan näistä jarru- ovi, ja liikenteenohjausjärjestelmän ongelmista enemmän kuin tarpeeksi.
Noilla ongelmamäärillä ei ole kuin ajan kysymys milloin napsahtaa ja miten pahasti.

Onneksi vaunut oli tyhjiä.
 
tässähän oli ainekset kaameaan onnettomuuteen, onneksi vältyttiin, vr näyttävästi jatkaa tutulla linjalla myös uudella vuosikymmenellä!
 
Hyvin on taas toiminu vr:n kalusto :D
 
VR kyllä taas kunnostautunut viime aikoina. heti kun lämpötila laskee alle +10 niin alkaa kaikenlaisia kivoja ylläreitä tulla junaraiteilla. Toi nyt jo kaiken huippu kun juna tulee seinästä läpi päättärillä. Hyvä, että toi tapahtui juuri tuolla raiteella eikä esim. 1-9, joissa sitä jengiä on pyörimässä raiteiden päässä ihan hemmetisti.
 
Hyvä, että toi tapahtui juuri tuolla raiteella eikä esim. 1-9, joissa sitä jengiä on pyörimässä raiteiden päässä ihan hemmetisti.

Karanneet vaunut ohjattiin vaihteita kääntämällä tyhjälle laiturille, eiköhän tuo olisi muuten mennyt "keskiraiteille" kun kerran Kajaaniin lähtevä juna oli.
 
Miten voi olla mahdollista, että aina kun vähän pyryttää lunta ja on pakkasta VR:n ratapiha Helsingissä on täysin toimintakyvytön? Onko tekniikka venäläistä?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom